Grootste angst

Mijn grootste angst is; een koekblikker die frontaal op me inrijdt, 1x
met het koekblik heeft er bijna een bestelwagen frontaal op me ingereden
met hoge snelheid, en sinds dien vertrouw ik de tegemoetkomende blikkers
voor geen cent.
 
Een grote angst van me kwam uit.... met 160 een lekker voorband krijgen

Verder angsten zijn koekblikken die hem ertussen zetten etc. evt. diesel of olie.
 
Tja, aangereden worden van achter als je stil staat bij een stoplicht of zo..
En ik zag een keer iemand achter een autostuur terwijl hij een broodje at, zat te bellen, tegelijkertijd een bocht nam en moest schakelen.
ECHT WAAR!!!!!
Zo iemand heb ik niet graag in mijn buurt.
 
Bezig zijn met een Klaverblad en moeten merken dat ik mega hard moet kakken B|

Tja wat moet je dan? Je kan niet ff lekker achter een boom zitten op een klaverblad :P
 
ik rijd nog niet zo lang, maar ben het meeste bang voor de bochten.
En zeker als het geregend heeft, laat me dan maar rechtdoor rijden ;) ,
maar dat kan iedereen, right ? 8-)
 
dat er op een kruispunt waar ik voorrang heb een auto besluit door te rijden :(

Ik draai ook altijd me gas iets dicht als ik een voorrangs kruizing nader waar ook een auto aan komt rijden, voor het geval dat........................

Zit wel diep dus :P
 
In een bocht door olie op het wegdek op mijn smoel schuiven, daardoor op de andere weghelft belanden en zelf onder de wielen van een koekblik terecht komen
 
Mijn grootste angst is; een koekblikker die frontaal op me inrijdt,


idd hier ben ik bijna nog elke keer bang voor, ja nie echt bang maar ik kijk wel goed in mun spiegels en knipper met mijn remlicht als ik iemand aan zie komen als ik bij een stoplicht stil sta.

voor de rest defensief rijden en goed uitkijken voor koekblikkers die zitten te gapen achter het stuur.
 
Waar ik het meeste een hekel aan heb op de motor zijn automobilisten die te dicht achter me rijden. Een bloedhekel heb ik eraan! Vooral omdat ze vaak ook nog andere dingen aan het doen zijn zoals cd'tje wisselen, shaggie draaien, telefoneren...als ik een keer hard moet remmen en zo'n lullo ziet dat niet....

Als ik voor een rood verkeerslicht sta te wachten en ik zie in m'n spiegel iemand aan komen rijden, knijp ik ook altijd weer de voorrem in, om even mijn achterlicht te laten branden, opdat ze me vooral zien.

Verder probeer ik zowiezo defensief te rijden, net als ik in de auto al jaren doe, ik ga er altijd vanuit dat een ander me misschien niet ziet.
 
Ben niet bang om te rijden. De meeste 'angst'heb ik voor m'n medeweggebruikers. Er zitten soms van die lowlife's bij zeg!

Het ergste vind ik dat ik m'n R6 bijna nergens durf neer te zetten omdat ik helaas de ervaring heb dat men niet van andermans spullen kan afblijven. Genoeg vandalisme meegemaakt op scooters en auto's... kan er pislink om worden.
 
Op een van onze mooie groningse landweggetjes in een onoverzichtelijke maar o zo mooie bochten achter op een tractor met ploegmessen te rijden ;(
Verder met een dierbare achterop onderuit gaan :?
 
Een beetje een oud topic misschien, maar ik vroeg me net af of er niet ook nog wat gezonde angst leeft onder de motorrijders van dit forum, afgezien dus van alle 'stoere' (en leuke ;) ) verhalen. Ik heb namelijk soms het idee dat ik het er tot nu toe goed vanaf gebracht heb (ik rij nu zo'n 18 jaar motor), omdat ik altijd iets van angst in mezelf ben blijven voelen. Wanneer het hagelt en stormt en ik bijna niks meer kan zien, de vrachtwagens me links inhalen en ik soms plotseling vertraag omdat ik door een geul met water rijdt, dit zijn omstandigheden waarin ik me allesbehalve prettig voel maar ik toch nog kan doorrijden, zei het langzaam.

Maar wat me altijd de meeste schrik aangejaagd heeft zijn de momenten die ik niet heb zien aankomen. Ik denk altijd dat ik alles wel zo'n beetje in de gaten heb, maar dat is dus soms niét zo. Gelukkig wel méér als in een auto, vandaar dat ik me op een motor vaker toch veiliger voel, maar er zijn van die momenten dat mijn hartslag in mijn keel kan voelen en ik denk "Shit shit shit, die had ik niet gezien!".
 
Idd dat gevoel van "Tyfus,waar kwam dat vandaan" ken ik wel. Ik heb ook een bescheiden schuiver gemaakt en sindsdien houd ik mij netter aan de snelheidslimiet (55 ipv 60 bijvoorbeeld) Ze willen me allemaal doodrijden is een houding die ik van een ander heb overgenomen.

Mijn grootste angst is wel dat ik dmv een ongeluk een ander stukrijd. Natuurlijk maak ik mij ook druk om mijn eigen veiligheid maar toch wordt ik nerveuzer als ik iemand achterop heb bijvoorbeeld of kinderen zie oversteken.
 
Het is maar net wat je "gezonde angst" noemt. Ik heb toch ook wel een paar behoorlijke crashes gehad: 120 met m'n rug op een dikke eik en 180 'gewoon' op m'n plaat, maar ik maak me niet zoveel zorgen over mezelf. Bij die crash op die eik was het eerste wat ik tegen m'n vriendin zei: "Sorry, sorry." Mensen uit je omgeving maken zich vaak meer zorgen dan jij zelf. Iedereen die zelf geen motor rijdt ziet 'ons' als een stelletje onverantwoordelijke gekken. Wanneer je echter zelf met angst op de brommert zit, kan je je afvragen of dit nog wel jouw 'ding' is.



Medeleven heeft trouwens niet veel geholpen; vriendin is inmiddels "ex". '(
 
Dat laatste kan ik ook mee instemmen. Ook als ik in de auto zit denk ik weleens "Als er nu iemand vanachter die auto daar plotseling de weg oversteekt kan ik nooit meer op tijd tot stilstand komen. Oók niet als ik netjes 50 rijd!".

Sinds een tijdje ga ik op mijn fiets naar mijn werk (gezond hè!), en zie ik ook hoeveel dieren er niet elke dag omver gereden worden, en ook dáár denk ik vaker aan. Met een motor is dat dan ook nog eens gevaarlijk voor jezelf, maar je realiseert je ook weer eens wat je in feite bent op de weg: een zwaar object dat zich (behoorlijk) rechtlijnig en met hoge snelheid over een bepaalde afstand voortbeweegt.

Ik heb het aantal dode katten niet geteld die ik ben tegengekomen, maar ik rij sindsdien een stuk rustiger. En zelfs dán is motorrijden geweldig!
 
Als je bang bent met hardrijden moet je dat ook niet doen, want dan maak je fouten en twijfel je. Ben je bang met normaal rijden weet ik niet of motorrijden wel geschikt is voor je. Er zijn wel dingen waar ik over nadenk, maar die zijn allemaal al genoemd. Echt bang zijn we allemaal niet anders zouden we niet rijden.
 
Op de weg naar mijn werk zit een mooi bochtje naar rechts waar je als je gewoon 80 rijd al lekker schuin hangt. Soms komt er dan van de andere kant juist op dat moment een vrachtwagen tegemoet. Kan er niks aan doen maar steeds moet ik dan denken stel ik glij nu recht door . . . brrrrrr Snel gedachten verzetten en lekker door rijden. Tuurlijk mag (moet) je angsten hebben. Houd je scherp en alert op de gevaren die er zijn. Ik vind motorrijden niet het meest ongevaarlijke wat er is. Het moet natuurlijk niet gaan overheersen, want dan kan juist de angst juist het grootste gevaar worden. Dan loop je juist het risico dat je uit de bocht vliegt of remt als het niet kan of zo langzaan rijd dat de auto's achter op je knallen.
 
Lekker, een topique van bijna 3 jaar oud omhoog schoppen?

Laten we Base vragen watzijn grootste angst(en) nu zijn op de motor..
Waarschijnlijk is dat nu z'n rijbewijs verliezen bij te hard rijden ;)
 
Op de weg naar mijn werk zit een mooi bochtje naar rechts waar je als je gewoon 80 rijd al lekker schuin hangt. Soms komt er dan van de andere kant juist op dat moment een vrachtwagen tegemoet. Kan er niks aan doen maar steeds moet ik dan denken stel ik glij nu recht door . . . brrrrrr Snel gedachten verzetten en lekker door rijden.

Dat heeft iedereen al wel eens denk ik. Ik alleszins toch al wel. Op de motor moet jee een dosis gezonde angst hebben. Wanneer je te zelfzeker of te bang op de motor stapt, pas dan wordt het gevaarlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan