Grootste sleutelmaat op een motorfiets?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robinjo

MF veteraan
17 mei 2003
15.987
8.628
Driebergen
Facebook
Tot nu toe is een 50 mm moer op een GSX-R koppeling het grootste wat ik tegen ben gekomen, heb ik nog een excuus om mijn gereedschap wat uit te breiden of is dit het grootste?
Misschien een achterasmoer van een motor met enkelzijdige achterbrug?
 
Ik zou zeggen koop een gewone set tot ca 32(?)
Als je dan toch een keer groter tegenkomt, zie het dan als speciaal-gereedschap!
In onze garage hebben we een bak met veel oude ongebruikte doppen. Vlgs mij heb ik pas terug nog 1/2"-48 gezien.
En anders wordt het een rit naar de gereedschapswinkel......................... :]
 
Tot nu toe is een 50 mm moer op een GSX-R koppeling het grootste wat ik tegen ben gekomen, heb ik nog een excuus om mijn gereedschap wat uit te breiden of is dit het grootste?
Misschien een achterasmoer van een motor met enkelzijdige achterbrug?

Dat zijn de dingen die ik los koop als ik het nodig ben, en door de jaren heen leg je een behoorlijke verzameling aan.
Zelf gereedsschap maken doe ik ook nog wel eens.
 
De achterasmoer van mijn BMW Scarver heeft dacht ik een maat van 56 mm.Zit onder het zadel een kunststof dop met een verloop naar zeskant 27 mm.De eerste keer dat ik hem gebruikte dacht ik dat ie zou barsten,maar blijft gewoon heel😄
 
De achterasmoer van mijn BMW Scarver heeft dacht ik een maat van 56 mm.Zit onder het zadel een kunststof dop met een verloop naar zeskant 27 mm.De eerste keer dat ik hem gebruikte dacht ik dat ie zou barsten,maar blijft gewoon heel😄

Oh ja sommige modernere BMW's hebben een grote holle achteras en dus ook een grote moer, zou 56 mm het grootste zijn of zouden en nog R of K modellen zijn met een grotere moer?
 
Ik heb echt maar een enkele keer losse doppen moeten kopen. Grootste wat ik heb liggen is 40mm en dat was niet voor de motor.

Met de doppenset 1/4, 3/8 en 1/2 van 2 tot 32 mm heb ik in 99% van de tijd alles wat ik nodig heb.

Als je alles van te voren wil kopen heb je nog veel meer nodig namelijk en dan word het een heel duur geintje.

Wil je het wel dan heb je ook losse inbus, ribe, multispline en torx sets, kort en lang nodig en zit je al op 8 setjes voor 1 maat opname (bijv. 1/2) wil je alles dan moet je dus 12 setjes aanschaffen waarvan je niet eens weet of je alles nodig gaat hebben.

Dan heb je nog geen inverted bussen (dus binnenkant torx bijvoorbeeld)

Wel een tip: schaf de kleine maten veelgebruikt spul dubbel aan, zoals torx 10. Die breken nog wel eens.

Bitjes op doppen (vaak 1/4) kan je het beste er uit tikken als ze versleten zijn, daarna een goede set er weer in tikken / persen.
 
Ik heb echt maar een enkele keer losse doppen moeten kopen. Grootste wat ik heb liggen is 40mm en dat was niet voor de motor.

Met de doppenset 1/4, 3/8 en 1/2 van 2 tot 32 mm heb ik in 99% van de tijd alles wat ik nodig heb.

Als je alles van te voren wil kopen heb je nog veel meer nodig namelijk en dan word het een heel duur geintje.

Wil je het wel dan heb je ook losse inbus, ribe, multispline en torx sets, kort en lang nodig en zit je al op 8 setjes voor 1 maat opname (bijv. 1/2) wil je alles dan moet je dus 12 setjes aanschaffen waarvan je niet eens weet of je alles nodig gaat hebben.

Dan heb je nog geen inverted bussen (dus binnenkant torx bijvoorbeeld)

Wel een tip: schaf de kleine maten veelgebruikt spul dubbel aan, zoals torx 10. Die breken nog wel eens.

Bitjes op doppen (vaak 1/4) kan je het beste er uit tikken als ze versleten zijn, daarna een goede set er weer in tikken / persen.

Heb jij echt een 2 mm dop?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan