Grootte van een all/off road motor

Lampenkap

Die hard MF'er
17 jun 2007
507
1
Beste motormuizen,

Ik had een vraagje en hoop dat jullie mij misschien wat tips kunnen geven.

Ik heb 10 jaar geleden mijn motor rbw gehaald, ben toen gestart met een Triumph street triple, heerlijke bike!

Echter kocht ik toen een huis en kreeg kids en heb de motor destijds verkocht.

Nu begint het na al die jaren toch weer te kriebelen om een motor te kopen.

Echter ligt mijn interesse nu meer in de allroad motoren zoals de africa twin, gs800, v strom etc etc....

Probleem is alleen ik heb een schuur van 2,20 x 2,30 meter en een deurkozijn van 80 cm.

Nu zijn de meeste motoren in deze klasse flinke motoren.

Mijn vraag was dan dus ook.
Weten jullie welke van dit soort categorie motoren wat kleiner zijn kwa afmetingen?

Kan me voorstellen dat een v strom wellicht kleiner is dan een r 1200 gs adventure.

Oftewel, zijn er hier mensen die wellicht hetzelfse probleem hebben met een ietwat te kleine schuur?

Deurkozijn zou ik altijd kunnen verbreden naar 90cm eventueel,maar de grootte van mijn schuur helaas niet.

Ik hoop dat er hier misschien mensen wat ervaring mee hebben, zodat ik wellicht wat gerichter kan zoeken.

Alvast hartstikke bedankt!
 
Ik had ooit een tenere600z moest ook de schuur in, was geen probleem, maar was ook een 1-cilinder.
Kijk eerst welke brommer je interesse heeft en kijk dan wat je ermee wilt..

80cm stuur krijg je ook wel in je schuur, al zal het gewicht vd brommer eerder problemen geven met manoeuvreren...

Suk7
 
Specs zijn gewoon op Internet te vinden.
Zonder meetlat kan ik je vertellen dat mijn V-Strom (waarschijnlijk :+) 2285mm lang is, mijn ZRX 2120mm en zo'n lelijke R1200GS 2210mm (u ziet, de V-Strom is zelfs 75mm langer! ;))
 
Denk dat je deur van minstens 1 meter moet zijn. Allroads hebben verhoudingsgewijs een breed stuur. En welke motor ligt aan wat je wilt en wat jouw capaciteiten zijn.
 
Mijn R1200 GS gaat door een deur van 85 cm. Dan moet ik natuurlijk wel steken met het stuur. Een GSA is breder en gaat in mijn berging dus niet lukken.

De Tiger Sport van mijn vrouw heeft een smaller stuur dat gaat net nog zonder steken.
 
toch wel een beetje een mode verschijnsel die all road motoren ....................tenzij je ook af en toe een beetje off road gaat, dan is het wel leuk .

lekker met de rolmaat de showroom in denk ik ..............meten is weten
 
Ja lekker offroad op een 250kg zware hoogpoter. Het gaat mij op m'n ZRX beter af als op m'n V-Strom kan ik je vertellen. :+
 
Ik rijd met mn brede motoren gewoon eerst de ene kant van het stuur binnen, dan de andere kant.

Of dat ook kan met de cilinderkoppen van een gs, weet ik niet...
 
Komt dat niet vanzelf?
Nee hoor die hangtieten van een oliegekoelde R 1200 GS zijn ongeveer 75 cm en passen er dus gewoon door. Alleen het stuur van net geen 90 cm zul je even moeten steken.
De lengte 2,21 past ook mits de deur naar buiten opent.

Een GSA gaat niet lukken die is ter hoogte van de tank dikker dan de hangtieten.
 
Met een GS zijn de cilinders het grootste probleem. Als je een smal achterom paadje hebt met een standaard breedte schuurduur aan het pad dan krijg je een GS vaak niet binnen. Zulks is althans mijn ervaring. Ik ben toen verhuisd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan