Grote beurt Ducati Monster S4 2500,-

Nou gooi eens een paar foto's op dan kunnen we eens zien waar we over praten 👍
 

Bijlagen

  • IMG-20190712-WA0005.jpg
    IMG-20190712-WA0005.jpg
    77,8 KB · Weergaven: 74
  • IMG-20190712-WA0006.jpg
    IMG-20190712-WA0006.jpg
    71,4 KB · Weergaven: 67
  • IMG-20190712-WA0008.jpg
    IMG-20190712-WA0008.jpg
    58,6 KB · Weergaven: 63
  • IMG-20190712-WA0009.jpg
    IMG-20190712-WA0009.jpg
    81,4 KB · Weergaven: 67
  • IMG-20190719-WA0002.jpg
    IMG-20190719-WA0002.jpg
    125,1 KB · Weergaven: 73
  • IMG-20190719-WA0001.jpg
    IMG-20190719-WA0001.jpg
    66,5 KB · Weergaven: 79
  • IMG-20190712-WA0010.jpg
    IMG-20190712-WA0010.jpg
    144,7 KB · Weergaven: 65
Remprobleem eindelijk opgelost. Wel zo veilig met het vermogen ..
 

Bijlagen

  • IMG-20190727-WA0023.jpg
    IMG-20190727-WA0023.jpg
    69,1 KB · Weergaven: 43
  • IMG-20190727-WA0024.jpg
    IMG-20190727-WA0024.jpg
    52,2 KB · Weergaven: 51
  • dynorun.pdf
    389 KB · Weergaven: 40
  • s4.jpg
    s4.jpg
    310,7 KB · Weergaven: 55
Nogmaals, hopelijk heb je vele mooie jaren op je monster....aan onderhoud kan het niet meer aan liggen... ;)

Meer dan voldoende power voor een naked, en lekker koppel overal.
 
Met mijn 888 cc iets minder, maar nog steeds ruim voldoende koppel/vermogen voor de openbare weg....

Elke keer dat ik van mijn vfr kom dan is de duc gewoon een stuk levendiger op het gas.....ook meer werken in de bochten en dat maakt het leuk.
 
Met mijn 888 cc iets minder, maar nog steeds ruim voldoende koppel/vermogen voor de openbare weg....

Elke keer dat ik van mijn vfr kom dan is de duc gewoon een stuk levendiger op het gas.....ook meer werken in de bochten en dat maakt het leuk.
Het is zeker een fijne motor om op de rijden. En dat basseer ik op mijn ervaring vóór de reparatie. Zal nu nog een stuk beter rijden. De foto van mij Duc is ook van vóór de reparatie, staat inmiddels iets hoger... Veel plezier met je Duc iig ;)
 
Maar wederom is dit een schappelijke prijs voor hetgeen aan de motor gedaan is.

Dit is niet de schuld van de motorzaak of de Ducati.
Maar van vorige eigenaars die geen onderhoud hebben gepleegd.
Als je het onderhoud goed bijhoud is een Ducati niet zo duur, maar als je het laat verslonzen word je afgestraft.

Verslonzen is nooit goed.

Groet'n, Slonzebons. :9

OK, ook nog een klein beetje on topic dan; @marky, ik hoop dat je vanaf nu nog lang van je lekkere duc kunt genieten! :t
 
Je wilt het vast niet horen, maar ik zou ook de onderhoudsintervallen vanaf nu goed bijhouden. Maar dit had je zelf ook wel als plan.
Misschien wat kleine dingen leren zelf doen, olie, remblokken etc om je wat kosten te besparen.

Wat een bijzonder zware pil die je hebt geslikt.

Op de facturen zie ik ook veel handwerk, waarbij de kosten bij elkaar echt erg oplopen. Misschien ook een idee om dingen van een gebruikte fiets over te zetten, al deed ie dat wel bij de as. Maar bijv een blok vlakken incl arbeid voor €700+ is voor beide verliezen, zeker gezien de extra kosten die er nog aan het blok gemaakt zijn, en hiervoor. Een tweedehands blok is vast niet makkelijk te vinden, maar zou mijn voorkeur hebben gehad. Had de monteur ook tijd gescheeld die hij niet allemaal in rekening heeft gebracht (dat matsen). En lekkerder sleutelen. Maar dat is achteraf makkelijk zeggen natuurlijk.
Ook apart dat de eerste keer de kleppen gecontroleerd zijn en de 2,5 maand later de kop gevlakt en ook kleppen gesteld. Ik kan me niet voorstellen hoe zoiets zo snel op elkaar volgt.

De garage klinkt inderdaad als iemand die zijn lesje heeft geleerd en je nu netjes op de hoogte houdt, en jij ook netjes afgehandeld met de garage.
Dus chapeau! En nu genieten inderdaad!
 
Laatst bewerkt:
Je wilt het vast niet horen, maar ik zou ook de onderhoudsintervallen vanaf nu goed bijhouden. Maar dit had je zelf ook wel als plan.
Misschien wat kleine dingen leren zelf doen, olie, remblokken etc om je wat kosten te besparen.

Wat een bijzonder zware pil die je hebt geslikt.

Op de facturen zie ik ook veel handwerk, waarbij de kosten bij elkaar echt erg oplopen. Misschien ook een idee om dingen van een gebruikte fiets over te zetten, al deed ie dat wel bij de as. Maar bijv een blok vlakken incl arbeid voor €700+ is voor beide verliezen, zeker gezien de extra kosten die er nog aan het blok gemaakt zijn, en hiervoor. Een tweedehands blok is vast niet makkelijk te vinden, maar zou mijn voorkeur hebben gehad. Had de monteur ook tijd gescheeld die hij niet allemaal in rekening heeft gebracht (dat matsen). En lekkerder sleutelen. Maar dat is achteraf makkelijk zeggen natuurlijk.
Ook apart dat de eerste keer de kleppen gecontroleerd zijn en de 2,5 maand later de kop gevlakt en ook kleppen gesteld. Ik kan me niet voorstellen hoe zoiets zo snel op elkaar volgt.

De garage klinkt inderdaad als iemand die zijn lesje heeft geleerd en je nu netjes op de hoogte houdt, en jij ook netjes afgehandeld met de garage.
Dus chapeau! En nu genieten inderdaad!

Ik heb er dubbele gevoelens over. Heb nu een motor van 8000,- die nog steeds de 2 hoofdklachten heeft waarvoor k 'm heb weggebracht. Het vallen uit de versnelling doet ie nog steeds en het trillen in het stuur bij remmen ook!

Als ik rem bij hoge snelheid is er niks aan de hand en remt de motor prima. Alleen begint het hele stuur te trillen de laatste paar meters voordat de motor tot stilstand komt. Extreme trilling! Bij verlagen remdruk verdwijnt de trilling maar bij een noodstop of stoplichtstreep kan ik de remdruk niet verlagen omdat ik dan niet op tijd stil sta. De helft van de reparatie kosten van 5000,- is opgegaan naar het rem/trillingsprobleem. Band/remblokken/voorvork/achterbrug ed.

Zoiets: GSXR stuur trilt hevig bij hard remmen en trillende voorrem en Aanhoudend schokkend remmen probleem : @V-twin Kevin "ik heb met mijn SV nagenoeg hetzelfde probleem. Bij hard remmen nergens last van.. enkel wanneer ik bijvoorbeeld naar een stoplicht rol en langzamer dan 30 km/h ga en dan ga remmen dan voel ik precies hetzelfde als wat jij beschrijft. Schijven zijn recht en schoon, remklauwen functioneren prima en de blokken zijn ook nog goed."

"Ben erg benieuwd wat er nog meer voor tips binnen komen" Kevin al antwoord gehad? :P

Qua vermogen en looks een leuke motor maar niet tevreden. Ik moet het er maar mee doen, breng 'm niet weer weg, dan komt er weer 2500,- bij..

Ik rijd maar heel weinig dus de onderhoudsintervallen zullen lang gaan duren. Ik denk nog niet eens 1000km per jaar.. Dus pas over 10 jaar ;)
 
Laatst bewerkt:
Bij hard remmen nergens last van.. enkel wanneer ik bijvoorbeeld naar een stoplicht rol en langzamer dan 30 km/h ga en dan ga remmen dan voel ik precies hetzelfde als wat jij beschrijft. Schijven zijn recht en schoon, remklauwen functioneren prima en de blokken zijn ook nog goed."
ABS?
 
Ai, dat is wel jammer om te horen :(

Tov je problemen zou ik zeggen tegen de monteur dat het euvel er nog is, maar je het niet kan veroorloven om nog meer kosten te maken.
Laat hem meedenken, hij heeft een poging gewaagd, maar voor €5000 vind ik dat er ook nog wel wat vervolg advies of extra afhandeling mag plaatsvinden. Expliciet benoemen dat je geen extra kosten wilt maken.

Verder adviseer ik je in plaats van het het alleen te benoemen in dit topic, ook even een topic te openen in Techniek, en misschien ook even in een topic voor Ducati Monsters. Zo kun je misschien andere ervaringen erbij pakken.
Mochten ze met dingen oplossingen komen zoals velg en remschijf, denk dan na om een compleet voorwiel te kopen bij iemand die zegt dat de velg + schijf goed is. Ik isoleer met gebruikte onderdelen vaak de problemen. Mijn SV tikt ook met remmen, ik weet ook niet precies wat het is, maar ik begin bij ontluchten, de klauwen controleren en heb een andere velg + schijven staan just in case.
Voor je versnellingen, ik adviseer je andere olie te gebruiken, op aanrader van mede rijders. Maar ik weet niet of je een droge koppeling hebt(rinkel de kinkel), want dan gaat dit niet op.
En ik weet niet hoe heftig de trilling is, maar ik rij al een jaar door met mijn tikje in de rem.

Verder voor die 1000km per jaar, let wel op de interval in jaren van de riemen. Verder is dat inderdaad niet heel slecht voor de motor, zolang je alles een beetje gangbaar houd, de olie blijft wel goed(binnen stallen is wel een pré ivm condensatie).
 
Laatst bewerkt:
Als ik rem bij hoge snelheid is er niks aan de hand en remt de motor prima. Alleen begint het hele stuur te trillen de laatste paar meters voordat de motor tot stilstand komt. Extreme trilling! Bij verlagen remdruk verdwijnt de trilling maar bij een noodstop of stoplichtstreep kan ik de remdruk niet verlagen omdat ik dan niet op tijd stil sta. De helft van de reparatie kosten van 5000,- is opgegaan naar het rem/trillingsprobleem. Band/remblokken/voorvork/achterbrug ed.

Check even of de 'knoopjes' in je remschijf nog gangbaar zijn en zo niet even inspuiten met een smeermiddel (niet waar je remblokken komen natuurlijk ;)) en gangbaar maken met een redelijke Torx die er net in past.
Ik heb precies hetzelfde gehad bij mijn 1100 Monster. Als je afremt tot stilstand is het net of je aan/uit aan/uit remt, motor lijkt een beetje te hobbelen dan ook.
 

Bijlagen

  • 1916370765.png
    1916370765.png
    209,5 KB · Weergaven: 10
Terug
Bovenaan Onderaan