Desmohyper
🇮🇹Ducati addicted🇮🇹 Profiteur
Zo is dat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nou gooi eens een paar foto's op dan kunnen we eens zien waar we over praten
Het is zeker een fijne motor om op de rijden. En dat basseer ik op mijn ervaring vóór de reparatie. Zal nu nog een stuk beter rijden. De foto van mij Duc is ook van vóór de reparatie, staat inmiddels iets hoger... Veel plezier met je Duc iigMet mijn 888 cc iets minder, maar nog steeds ruim voldoende koppel/vermogen voor de openbare weg....
Elke keer dat ik van mijn vfr kom dan is de duc gewoon een stuk levendiger op het gas.....ook meer werken in de bochten en dat maakt het leuk.
Maar wederom is dit een schappelijke prijs voor hetgeen aan de motor gedaan is.
Dit is niet de schuld van de motorzaak of de Ducati.
Maar van vorige eigenaars die geen onderhoud hebben gepleegd.
Als je het onderhoud goed bijhoud is een Ducati niet zo duur, maar als je het laat verslonzen word je afgestraft.
Je wilt het vast niet horen, maar ik zou ook de onderhoudsintervallen vanaf nu goed bijhouden. Maar dit had je zelf ook wel als plan.
Misschien wat kleine dingen leren zelf doen, olie, remblokken etc om je wat kosten te besparen.
Wat een bijzonder zware pil die je hebt geslikt.
Op de facturen zie ik ook veel handwerk, waarbij de kosten bij elkaar echt erg oplopen. Misschien ook een idee om dingen van een gebruikte fiets over te zetten, al deed ie dat wel bij de as. Maar bijv een blok vlakken incl arbeid voor €700+ is voor beide verliezen, zeker gezien de extra kosten die er nog aan het blok gemaakt zijn, en hiervoor. Een tweedehands blok is vast niet makkelijk te vinden, maar zou mijn voorkeur hebben gehad. Had de monteur ook tijd gescheeld die hij niet allemaal in rekening heeft gebracht (dat matsen). En lekkerder sleutelen. Maar dat is achteraf makkelijk zeggen natuurlijk.
Ook apart dat de eerste keer de kleppen gecontroleerd zijn en de 2,5 maand later de kop gevlakt en ook kleppen gesteld. Ik kan me niet voorstellen hoe zoiets zo snel op elkaar volgt.
De garage klinkt inderdaad als iemand die zijn lesje heeft geleerd en je nu netjes op de hoogte houdt, en jij ook netjes afgehandeld met de garage.
Dus chapeau! En nu genieten inderdaad!
ABS?Bij hard remmen nergens last van.. enkel wanneer ik bijvoorbeeld naar een stoplicht rol en langzamer dan 30 km/h ga en dan ga remmen dan voel ik precies hetzelfde als wat jij beschrijft. Schijven zijn recht en schoon, remklauwen functioneren prima en de blokken zijn ook nog goed."
Als ik rem bij hoge snelheid is er niks aan de hand en remt de motor prima. Alleen begint het hele stuur te trillen de laatste paar meters voordat de motor tot stilstand komt. Extreme trilling! Bij verlagen remdruk verdwijnt de trilling maar bij een noodstop of stoplichtstreep kan ik de remdruk niet verlagen omdat ik dan niet op tijd stil sta. De helft van de reparatie kosten van 5000,- is opgegaan naar het rem/trillingsprobleem. Band/remblokken/voorvork/achterbrug ed.
Check even of de 'knoopjes' in je remschijf nog gangbaar zijn en zo niet even inspuiten met een smeermiddel (niet waar je remblokken komen natuurlijk )
Of het nou werkt of niet; gebruik op zn minst remmenreiniger, maar zeker niks smeren aan je remschijven...!Je kan wel lachen maar deze jongen was van z'n probleem af