Grote beurt Ducati Monster S4 2500,-

Ik had er nog niet bij verteld dat die 30.000 beurt de eerste grote beurt is. De 15.000 beurt is niet veel meer dan olie en remvloeistof. Verder is er geen onderhoud nodig geweest afgezien van banden en kettingset.
Ik ook niet als ik een jaar geen onderhoudskosten heb....
 
Misschien is de beste man beter in sleutelen dan in boekhouden/ rekeningen opstellen dat zegt toch niks over zijn werk als monteur
Het is de erg lang lijst van dingen die je nekt , ik zie niet zoveel wat afwijkt van het normale
Zo te zien heeft de vorige eigenaar niet zoveel uit gegeven aan onderhoud / herstel van gebreken
Misschien heb je achteraf wel te veel betaald voor de motor of als je er niet veel voor hebt gegeven dan had je er van uit kunnen gaan dat er wat dingen aan zouden komen die geld zouden kosten

Deze man wordt aangeschreven volgens TS door meerdere personen als DE Ducati specialist, dan mag je ook wel verwachten dat deze man z'n administratie en communicatie op orde heeft. Ik vind het een totaal plaatje. Helemaal als je vervolgens een rekening van 2500,-- gepresenteerd krijgt.
 
Belangrijkste is dat je geen overleg hebt gehad mbt de max. hoogte van de rekening...of een duidelijke opdracht vanuit jouw kant. En dan gaat de teller lopen onder de mom van: maak hem in orde.....en dat is jammer.

In gedachten ga je uit van pak en beet 1000 euro max, maar nu komen er een aantal klappers en flink aantal items bij. Want op zich als je de kosten vd items bekijkt dan ziet het er redelijk uit.


Ik neem aan dat hij nu heel goed ‘loopt’?

Potjes forte en olietoevoeging vind ik zelf onzin...maar dat is een detail.
Liep al mooi hoor maar nu iets sneller.. Ging idd van 1000,- uit voor de beurt, plus extra voor het ophogen, benzinemeter en dyno.. Maar niet 1500,- extra :(
 

Bijlagen

  • dynorun.pdf
    389 KB · Weergaven: 75
Belangrijkste is dat je geen overleg hebt gehad mbt de max. hoogte van de rekening...of een duidelijke opdracht vanuit jouw kant. En dan gaat de teller lopen onder de mom van: maak hem in orde.....en dat is jammer.

In gedachten ga je uit van pak en beet 1000 euro max, maar nu komen er een aantal klappers en flink aantal items bij. Want op zich als je de kosten vd items bekijkt dan ziet het er redelijk uit.


Ik neem aan dat hij nu heel goed ‘loopt’?

Potjes forte en olietoevoeging vind ik zelf onzin...maar dat is een detail.

Dit is pertinent onjuist. Als klant dien je te weten wat je kunt verwachten, zowel wat betreft de dienst zelf (wat er gebeurt) en als de daaraan gekoppelde kosten (wat moet je gaan betalen). Kan de uitvoerende partij dat niet vooraf aangeven (dat is blijkbaar niet gedaan, want de klant is verrast door de factuur), dan dient dat gaandeweg het proces aangegeven te worden. Wat hier ook goed mogelijk was. Dit heeft de uitvoerende partij echt nagelaten en dus valt hem wat te verwijten.
 
Allereerst een compliment voor de TS, hij doet dit netjes; geeft ons alle informatie inclusief gehele rekening zonder direct de boosdoener met naam te noemen. :}

Ja, en nu kunnen alle reaguurders met de kennis achteraf lekker losgaan :+

Ik moet wel zeggen dat Ducati zijn reputatie wel weer waarmaakt. Bij de RDW zie ik dat jij al de zesde eigenaar bent, ja dan kunnen er al heel wat mankementen verdoezelt zijn.
 
Allereerst een compliment voor de TS, hij doet dit netjes; geeft ons alle informatie inclusief gehele rekening zonder direct de boosdoener met naam te noemen. :}

Ja, en nu kunnen alle reaguurders met de kennis achteraf lekker losgaan :+

Ik moet wel zeggen dat Ducati zijn reputatie wel weer waarmaakt. Bij de RDW zie ik dat jij al de zesde eigenaar bent, ja dan kunnen er al heel wat mankementen verdoezelt zijn.

Het kan dus zijn dat de niet genoemde specialist ook zijn reputatie heeft waargemaakt, en er eindelijk fatsoenlijk aandacht aan heeft besteed opdat de TS nu (als eerste?) een goede motor eraan over heeft gehouden.
Dan zou deze "grote beurt" zijn geld dus waard kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Liep al mooi hoor maar nu iets sneller.. Ging idd van 1000,- uit voor de beurt, plus extra voor het ophogen, benzinemeter en dyno.. Maar niet 1500,- extra :(
Dan is het niet voor niets geweest, en eindelijk goed aangepakt en dat heeft zijn prijs helaas in jouw geval.

Maar de specialist had wel ff vooraf kunnen bellen zoals het hoort. ‘Mijn’ specialist heeft voor een nieuwe achterschijf van 125 euro zelfs gebeld....

Veel rijplezier ermee!
 
Als bedrijf kun je toch een discussie verwachten als er geen enkele richtprijs opgegeven is? Kan me voorstellen dat als je je motor brengt en een bepaalde verwachting hebt dit niet bespreekt omdat je er vanuit gaat dat men communiceert. Als bedrijf echter kom je veel klanten tegen en ik ben nog nooit een klant tegen gekomen die blij was als er een tegenvaller gemeld wordt, wel heeft de klant dan nog een keuze en daar zijn ze altijd blij mee. Ook vanuit het bedrijf is het voorkomen beter dan genezen. Als ik jou was zou ik zeker in gesprek gaan, doe dit vooral niet per app,mail of telefoon maar ga er heen en bedenk vooraf wat je wil bereiken, als je dit zonder slag of stoot betaald gaat dit echt veel te makkelijk.
 
Als je daar bent geweest waar ik denk dat het was...dan weet ik zijn reactie wel....
Iets in de trant van:

Bij ons krijgt je krijgt je motor de beste zorg. Ducati onderhoud kost nou eenmaal geld !
Wij doen het goed of wij doen het niet !!!
 
60 euro aan ontvetter?! Dan denk ik aan m'n spuitbussen remreiniger van E1,50 per stuk... Hebben ze dan 40 bussen leeg staan spuiten op jouw motor?

Motor kwam uit de woonkamer. Zou me ten zeerste verbazen. Ik denk dat dat een handig iets is voor op de factuur omdat niemand weet wat het is.
Was een gereputeerde ducatidealer, het spreekt voor zich dat ze me daar niet meer zien.

Ik bracht m binnen voor afstellen vrijloop, kleppen en riemen, dat eerste was gewoon niet gebeurd. 12 werkuren aangerekend, ik denk dat ik t zelf sneller kon.
 
Heb het even nagezocht: de 33.756km beurt van mijn motor bij de officiële Ducati dealer kostte destijds € 989,50. Ik heb géén Monster S4R (998cc, 4-kleppen p.cilinder, waterkoeling), maar een kleiner Monster S2R800 (803cc, 2-kleppen p.cilinder, lucht-/oliekoeling).

Mijn motor had vanaf dag 1 al zijn onderhoud bij de officiële dealer gehad. Misschien toch niet zo'n goed idee om een motor te kopen van iemand die zo'n (beest)van een motor zelf "onderhouden" heeft?! Tenzij het een goede monteur was natuurlijk. Maar die persoon heeft wel de schijn tegen, omdat de "specialist" meende los te moeten gaan op jouw motor. Dat zou kunnen wijzen op gebrekkig onderhoud door de vorige eigenaar.

Daarom vind ik het -- zeker bij een Ducati -- belangrijk om de rekeningen van het onderhoud in te kunnen zien.

Ik blijf erbij dat de "specialist" contact had moeten opnemen toen de € 1.000 grens bereikt was., of dat nou wel of niet was afgesproken. Het is volgens mij een kwestie van fatsoen. Dat er geen persoonlijke overdracht is geweest na afloop met een toelichting op de gemaakte kosten vind ik ook raar, om nog maar te zwijgen van de druppellader.

Aanvulling: lees net dat de motor al 5 eerdere eigenaren heeft gehad. Waarschijnlijk heeft geen van hen geld uitgegeven onderhoud waardoor jij onder de streep de Sjaak bent.
 
Heb het even nagezocht: de 33.756km beurt van mijn motor bij de officiële Ducati dealer kostte destijds € 989,50. Ik heb géén Monster S4R (998cc, 4-kleppen p.cilinder, waterkoeling), maar een kleiner Monster S2R800 (803cc, 2-kleppen p.cilinder, lucht-/oliekoeling).

Mijn motor had vanaf dag 1 al zijn onderhoud bij de officiële dealer gehad. Misschien toch niet zo'n goed idee om een motor te kopen van iemand die zo'n (beest)van een motor zelf "onderhouden" heeft?! Tenzij het een goede monteur was natuurlijk. Maar die persoon heeft wel de schijn tegen, omdat de "specialist" meende los te moeten gaan op jouw motor. Dat zou kunnen wijzen op gebrekkig onderhoud door de vorige eigenaar.

Daarom vind ik het -- zeker bij een Ducati -- belangrijk om de rekeningen van het onderhoud in te kunnen zien.

Ik blijf erbij dat de "specialist" contact had moeten opnemen toen de € 1.000 grens bereikt was., of dat nou wel of niet was afgesproken. Het is volgens mij een kwestie van fatsoen. Dat er geen persoonlijke overdracht is geweest na afloop met een toelichting op de gemaakte kosten vind ik ook raar, om nog maar te zwijgen van de druppellader.

Aanvulling: lees net dat de motor al 5 eerdere eigenaren heeft gehad. Waarschijnlijk heeft geen van hen geld uitgegeven onderhoud waardoor jij onder de streep de Sjaak bent.
Hetgeen wat gedaan is heeft niks te maken met de onderhoudshistorie. Behalve misschien de benzinemeter...
 
Motor gekocht van een poser die er zo min mogelijk aan gedaan heeft, maar helaas de posers voor hem wellicht óók -O-

TS doet het wél goed en brengt die motor naar een specialist, die gaandeweg ontdekt dat het de hoogste tijd was voor 100 soorten achterstallig én preventief onderhoud. Motor wordt flink gerepareerd en op de testbank geperfectioneerd. Maar helaas, dikke vette Magneti-Marelli (of zo) pech, de ECU gaat ook nog kapot, dus dure vervolg reparatie.

Maar goed: Een redelijk grote beurt voor een "geavanceerd model" Ducati zit bij de meeste specialisten en dealers op minimaal €1000,- maar eerder rond de €1300,- . TS heeft geen super grote beurt gekregen, maar er waren een heel stel andere tijdrovende zaken niet in orde, dus in uren kom je +/- gelijk uit. Een remap + testbank afstelling begint bij (bijv.) Biggelaar bij een kleine €400,- ex. BTW. Dan zit je op c.a €1700,- ex, zonder die hele ECU vervanging (waarbij alleen het het inleren / overzetten van de mapping van de ene naar de andere ECU bij sommige toko's al c.a €200,- kost, (zónder de prijs van de vervangende ECU). En bandje, en koppeling, en, en.

Conclusie:
Mijn mening is dat TS te maken heeft met een echte monteur. En die zijn meestal helemaal niet goed in (commerciëel / sociaal wenselijk) communiceren, mooie overzichtelijke, goed gespecificeerde factuurtjes maken en het verzachten van de pijn van een hoge factuur. En ja, hij had zeker even moeten overleggen, afhankelijk van de afspraak die je gemaakt hebt.

Strafpunten:
En ja, de factuur is inderdaad een bende. Er zou voor de volledigheid een uitgesmeerde pindakaas-met-koffie vlek op moeten. Ook prijzen per onderdeel of klusje zijn hier en daar vreemd. Maar de totaalprijs is wat mij betreft niet heel raar in vergelijking met andere specialisten en alle uitgevoerde werkzaamheden aan dit specifieke type motor.

Begin eens met een goed overleg, en trap beslist de "rechtsbijstand" adviezen aan de kant voorlopig.
 
Laatst bewerkt:
Motor gekocht van een poser die er zo min mogelijk aan gedaan heeft, maar helaas de posers voor hem wellicht óók -O-

TS doet het wél goed en brengt die motor naar een specialist, die gaandeweg ontdekt dat het de hoogste tijd was voor 100 soorten achterstallig én preventief onderhoud. Motor wordt flink gerepareerd en op de testbank geperfectioneerd. Maar helaas, dikke vette Magneti-Marelli (of zo) pech, de ECU gaat ook nog kapot, dus dure vervolg reparatie.

Maar goed: Een redelijk grote beurt voor een "geavanceerd model" Ducati zit bij de meeste specialisten en dealers op minimaal €1000,- maar eerder rond de €1300,- . TS heeft geen super grote beurt gekregen, maar er waren een heel stel andere tijdrovende zaken niet in orde, dus in uren kom je +/- gelijk uit. Een remap + testbank afstelling begint bij (bijv.) Biggelaar bij een kleine €400,- ex. BTW. Dan zit je op c.a €1700,- ex, zonder die hele ECU vervanging (waarbij alleen het het inleren / overzetten van de mapping van de ene naar de andere ECU bij sommige toko's al c.a €200,- kost, (zónder de prijs van de vervangende ECU). En bandje, en koppeling, en, en.

Conclusie:
Mijn mening is dat TS te maken heeft met een echte monteur. En die zijn meestal helemaal niet goed in (commerciëel / sociaal wenselijk) communiceren, mooie overzichtelijke, goed gespecificeerde factuurtjes maken en het verzachten van de pijn van een hoge factuur. En ja, hij had zeker even moeten overleggen, afhankelijk van de afspraak die je gemaakt hebt.

Strafpunten:
En ja, de factuur is inderdaad een bende. Er zou voor de volledigheid een uitgesmeerde pindakaas-met-koffie vlek op moeten. Ook prijzen per onderdeel of klusje zijn hier en daar vreemd. Maar de totaalprijs is wat mij betreft niet heel raar in vergelijking met andere specialisten en alle uitgevoerde werkzaamheden aan dit specifieke type motor.

Begin eens met een goed overleg, en trap beslist de "rechtsbijstand" adviesen aan de kant voorlopig.

misschien is hij allergisch voor pinda's ?
 
Tja ik zie geen exorbitante hoge prijzen op die rekeningen,je kan je zelf de vraag stellen wat je als alternatief zou hebben gedaan?
Naar een ander die half werk doet of maar verkopen?Zo niet dan is het slikken en verder gaan,Ducati rijden kost nou eenmaal niet
weinig,overigens is dit nog een scheintje vergeleken wat ik kwijt was voor mijn Suzuki tuning,ik kreeg een rekening van 5400,- en dat
was alleen maar tuning,maar wel van te voren afgesproken.
 
Dat laatste maakt natuurlijk wel een substantieel verschil. Afgesproken is afgesproken. Of dat nu om 2 tientjes gaat, of 20 rooitjes. Ben je zelf bij.
 
Ik vraag me af of de rekening bij een andere merk ook zo hoog zou zijn..... :?

Vond de onderhoudsbeurt van vfr ook niet goedkoop, terwijl ik ook een ducati heb en gewend ben.
 
Dat laatste maakt natuurlijk wel een substantieel verschil. Afgesproken is afgesproken. Of dat nu om 2 tientjes gaat, of 20 rooitjes. Ben je zelf bij.
Ja daar heb je helemaal gelijk in,vraag mij alleen af of in dit geval expliciet is afgesproken van te voren te bellen als het bedrag hoger uit valt dan
een Xbedrag,zo niet dan valt de opdrachtgever ook het nodige te verwijten,het excuus van ik dacht dat het maar 1000,- zou kosten
gaat je dan ook niet helpen,je heb zelf ook de plicht om van te voren duidelijk te zijn wat het max mag kosten,dat het netter was geweest van de
uitvoerende partij om toch maar even van te voren te bellen voor de zekerheid dat is zo,maar het is geen verplichting.
 
Tja ik zie geen exorbitante hoge prijzen op die rekeningen,je kan je zelf de vraag stellen wat je als alternatief zou hebben gedaan?
Naar een ander die half werk doet of maar verkopen?Zo niet dan is het slikken en verder gaan,Ducati rijden kost nou eenmaal niet
weinig,overigens is dit nog een scheintje vergeleken wat ik kwijt was voor mijn Suzuki tuning,ik kreeg een rekening van 5400,- en dat
was alleen maar tuning,maar wel van te voren afgesproken.
Dat zijn nog eens bedragen! Ik ga ook betalen en genieten maar wilde toch eerst advies van jullie 😀
 
Motor gekocht van een poser die er zo min mogelijk aan gedaan heeft, maar helaas de posers voor hem wellicht óók -O-

TS doet het wél goed en brengt die motor naar een specialist, die gaandeweg ontdekt dat het de hoogste tijd was voor 100 soorten achterstallig én preventief onderhoud. Motor wordt flink gerepareerd en op de testbank geperfectioneerd. Maar helaas, dikke vette Magneti-Marelli (of zo) pech, de ECU gaat ook nog kapot, dus dure vervolg reparatie.

Maar goed: Een redelijk grote beurt voor een "geavanceerd model" Ducati zit bij de meeste specialisten en dealers op minimaal €1000,- maar eerder rond de €1300,- . TS heeft geen super grote beurt gekregen, maar er waren een heel stel andere tijdrovende zaken niet in orde, dus in uren kom je +/- gelijk uit. Een remap + testbank afstelling begint bij (bijv.) Biggelaar bij een kleine €400,- ex. BTW. Dan zit je op c.a €1700,- ex, zonder die hele ECU vervanging (waarbij alleen het het inleren / overzetten van de mapping van de ene naar de andere ECU bij sommige toko's al c.a €200,- kost, (zónder de prijs van de vervangende ECU). En bandje, en koppeling, en, en.

Conclusie:
Mijn mening is dat TS te maken heeft met een echte monteur. En die zijn meestal helemaal niet goed in (commerciëel / sociaal wenselijk) communiceren, mooie overzichtelijke, goed gespecificeerde factuurtjes maken en het verzachten van de pijn van een hoge factuur. En ja, hij had zeker even moeten overleggen, afhankelijk van de afspraak die je gemaakt hebt.

Strafpunten:
En ja, de factuur is inderdaad een bende. Er zou voor de volledigheid een uitgesmeerde pindakaas-met-koffie vlek op moeten. Ook prijzen per onderdeel of klusje zijn hier en daar vreemd. Maar de totaalprijs is wat mij betreft niet heel raar in vergelijking met andere specialisten en alle uitgevoerde werkzaamheden aan dit specifieke type motor.

Begin eens met een goed overleg, en trap beslist de "rechtsbijstand" adviesen aan de kant voorlopig.
Bedankt voor het verduidelijken en advies. Ik ben ook gewoon van plan te betalen maar wilde eerst advies inwinnen.. 👍🏻
 
Laatst bewerkt:
"Hetgeen wat gedaan is heeft niks te maken met de onderhoudshistorie. Behalve misschien de benzinemeter... "

Volgens mij heeft het er alles mee te maken, alleen is er in dit geval géén historie, omdat de motor niet onderhouden is :X
Het is zoals Mechanism schrijft: "dat het de hoogste tijd was voor 100 soorten achterstallig én preventief onderhoud".

Betekenis Achterstallig: "Achterstallig onderhoud betekent dat voertuig op zo'n wijze (niet, te weinig of verkeerd) is onderhouden dat er schade is ontstaan. Indien het onderhoud langdurig achterwege blijft en er dus veel extra schade ontstaat zijn de mogelijkheden om de schade te herstellen beperkt, kostbaar en tijdrovend"
( . . . . . . en levert dan een rekening op van € 2.500).
 
"Hetgeen wat gedaan is heeft niks te maken met de onderhoudshistorie. Behalve misschien de benzinemeter... "

Volgens mij heeft het er alles mee te maken, alleen is er in dit geval géén historie, omdat de motor niet onderhouden is :X
Het is zoals Mechanism schrijft: "dat het de hoogste tijd was voor 100 soorten achterstallig én preventief onderhoud".

Betekenis Achterstallig: "Achterstallig onderhoud betekent dat voertuig op zo'n wijze (niet, te weinig of verkeerd) is onderhouden dat er schade is ontstaan. Indien het onderhoud langdurig achterwege blijft en er dus veel extra schade ontstaat zijn de mogelijkheden om de schade te herstellen beperkt, kostbaar en tijdrovend"
( . . . . . . en levert dan een rekening op van € 2.500).
De dingen die gedaan zijn m.b.t. de grote beurt zijn vaste werkzaamheden die gedaan worden, of de motor nou goed of niet goed is onderhouden. Ik bedoel dan de vloeistoffen, filters en olie. De slijtageonderdelen is een ander verhaal, remblokken en koppelingsplaten en band kwamen er bij. Mijn grootste klacht is niet eens verholpen, namelijk het vallen uit de versnelling, vooral de 2e en de 5e. Motor valt vaak in neutraal tijdens rijden. Ook de kleppen zijn niet gesteld, hier had ik ook om gevraagd. Het vallen uit de versnelling blijkt geen schade maar een product eigenschap van Ducati. Op MotorNL hebben ze onlangs een nieuwe Ducati getest en deze viel tijdens de testrit 5x uit de versnelling en de presentator vond het redelijk normaal..
 
Terug
Bovenaan Onderaan