Grote beurt Ducati Monster

pfoe, nu weet ik weer waarom ik BMW rijd.
1x per jaar kleppen stellen en filters, twee keer per jaar nieuwe olie,
wel zelf doen natuurlijk, kost het onderhoud me nog geen 100 euro per jaar :}
voor die bedragen die jullie noemen kan ik elke 3 jaar een andere motor kopen. dan hoef ik niet eens onderhoud te doen, dan gooi ik hem na 3 jaar gewoon weg.

:')
 
pfoe, nu weet ik weer waarom ik BMW rijd.
1x per jaar kleppen stellen en filters, twee keer per jaar nieuwe olie,
wel zelf doen natuurlijk, kost het onderhoud me nog geen 100 euro per jaar :}
voor die bedragen die jullie noemen kan ik elke 3 jaar een andere motor kopen. dan hoef ik niet eens onderhoud te doen, dan gooi ik hem na 3 jaar gewoon weg.

Dan rijd je geen nieuwe BMW neem ik aan? Heb af en toe een rekening voorbij zien komen voor de Reihe 4 van mijn vader.....
 
pfoe, nu weet ik weer waarom ik BMW rijd.
1x per jaar kleppen stellen en filters, twee keer per jaar nieuwe olie,
wel zelf doen natuurlijk, kost het onderhoud me nog geen 100 euro per jaar :}
voor die bedragen die jullie noemen kan ik elke 3 jaar een andere motor kopen. dan hoef ik niet eens onderhoud te doen, dan gooi ik hem na 3 jaar gewoon weg.

Nog hartstikke duur..... |(

Met mijn duc kwam ik uit op 65,- in 2 jaar tijd; olie en filter.


Daarna was het een andere verhaal............. :?
 
Geweldig de strijd van die zogenaamd tevreden niet Ducati rijders die dat eigenlijk wel willen. Na kawa (GPZ750, ZXR750) Yamaha (FZR1000) en Honda(VTRSP1) heb ik een motor gekocht die ik mooi vond (niet gekeken naar prijs en onderhoud) en dan ontkom je niet aan een italiaanse motor (zwarte Duc 999s). En inderdaad is het onderhoud duurder dan een Honda. Mijn Duc heb ik naar Biggelaar gebracht en kom pas weer toe aan een grote beurt over 40.000 km. Kost nu veel maar op lange termijn??? Een goed alternatief is Carl in Apeldoorn www.de-ducati-deskundige.nl/ is goedkoper en ook erg goed.

Nog even een stukje onderricht voor niet Ducati kenners. De desmodromische klepbediening is een uitvinding geweest van Mercedes-Benz dat Ducati verder heeft verbeterd. (het M-B blok staat nog in de fabriek in Bologna, zelf gezien). Zwevende kleppen komen nog wel voor (daarom wilden de Japanse constructeurs Ducati resticties opleggen in de MotoGP). Nog even een bommetje legen in het BMW kamp. De nieuwe BMW superbike heeft ook desmodromische klepbediening, een 'gewone' voorvork (geen telelever) en kettingaandrijving (geen cardan). Zouden de beamer constructeurs Italiaans hebben geleerd (ze hebben Husky ook al gekocht)
 
Zo, het heeft even wat tijd gekost maar hij heeft een prima beurt gehad!

Ik heb haar uiteindelijk na wat mailtjes naar dealers bij motoplace Breda afgegeven voor een grote beurt.

Wat er gedaan moest worden:
  • Grote beurt ;) al het gebruikelijke en vervanging van de distributieriemen
  • remblokken achter
  • nieuwe ketting + tandwielen (met meer tandjes)
  • Open luchtinlaat *O*

kostenplaatje voor mijn Monster was 675 euro, de ketting was van iets betere kwaliteit en daarom wat duurder, maar de monteur hield zich uit zichzelf 8-) aan de afgesproken prijs!

Voor mij viel de prijs dus nog wel mee! eerste prijskaartje was 700 euro. en ik moet zeggen dat hij nu als een gek optrekt en heerlijk rijd! eerst schokte ze een beetje als ik rustig in zijn 2 of 1 reed, maar dat is nu gelukkig voorbij.

En dan heb ik het nog niet eens over het geluid gehad! (aangezien ik nu open leovince uitlaten eronder heb gezet) en natuurlijk de open luchtinlaat. nu nog net iets meer dan een jaar wachten zodat die 25kw eraf kan.


Helaas heeft het volgende probleem zich alweer gemeld -O- door het lekken van de accu, heeft de lak aan de onderkant van de tank losgelaten. er zat zeg maar een enorme schimmel vlek vna opgedroogd accuzuur. en ook aan de zijkant van de tank bladdert het nu af. lastig uit te leggen maar het zit gelukkig niet op de bolle kant van de tank dus ga ik het snel maar tijdelijk oplossen met een lakstift denk ik. zeker aangezien de rest van de lak er nog prima en glanzend opzit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan