Grote beurt Honda Fireblade van bouwjaar 2000

Monsters

Rookie
30 apr 2004
4
0
Alkmaar
Ik heb sinds enige dagen een Honda Fireblade van bouwjaar 2000.
Nu heeft de motor 27.000 km gereden en wil ik hem goed onderhouden.
Mijn vraag is wat voert men zoal uit bij een grote beurt en wat zijn ongeveer hiervoor de kosten.
Weet misschien ook iemand wanneer de kleppen bij dit type motor (van 2000) gesteld dienen te worden (bij welke km-stand)?
Weet iemand bij benadering ook wat de kosten voor het kleppen stellen zijn?
Ik kom uit Alkmaar, heeft iemand van jullie ervaring of een goed adres hier in de regio waar ik mijn Blade het beste naartoe kan brengen?

Ik hoor graag van jullie.

Groeten Frank.
 
als ik jou was zou ik een wpl handboek kopen.
dan worden al jouw vragen beantwoord en kan je dingen als kleppen stellen zelf doen.
je gaat bij dat soort fietsen failliet aan het sloopwerk dat gedaan moet worden om bij de kleppen te komen.
 
kep er ook een met gelijke km stand.
Doe zo veel mogenlijk zelf ,ketting,tandwielen,remleidingolie,remblokken,carterolie,oliefilter.
Dat heb je wel het meeste gehad bij een honda.
Ok ,je kleppen ,als het te gek wordt kan je kiezen voor een "kijk-sessie" dan weet je of je kleppen echt gesteld moeten worden.
Ik ga binnen kort dat dus laten doen.
via de cbr club valt er wel aan digitale werkplaatshandboek te komen.
 
ik was goed geld kwijt, vooral de bougies waren prijzig, 24000 km is een grote beurt, alle vloeistoffen zijn toen vervangen en bougies en filters en olie, klepspeling is gecontroleerd en bijgesteld en alle kabels afgesteld. Hoort erbij, supersport rijden kost geld als je geen onderhoud zelf doet, alleen de 24000 beurt heb ik laten doen, rest doe ik zelf wel. Kan ik voorlopig ff vooruit, sta nu op 750 KM :) :)
 
Ik heb sinds enige dagen een Honda Fireblade van bouwjaar 2000.
Nu heeft de motor 27.000 km gereden en wil ik hem goed onderhouden.
Mijn vraag is wat voert men zoal uit bij een grote beurt en wat zijn ongeveer hiervoor de kosten.
Weet misschien ook iemand wanneer de kleppen bij dit type motor (van 2000) gesteld dienen te worden (bij welke km-stand)?
Weet iemand bij benadering ook wat de kosten voor het kleppen stellen zijn?
Ik kom uit Alkmaar, heeft iemand van jullie ervaring of een goed adres hier in de regio waar ik mijn Blade het beste naartoe kan brengen?

Ik hoor graag van jullie.

Groeten Frank.
 
Ik heb sinds enige dagen een Honda Fireblade van bouwjaar 2000.
Nu heeft de motor 27.000 km gereden en wil ik hem goed onderhouden.
Mijn vraag is wat voert men zoal uit bij een grote beurt en wat zijn ongeveer hiervoor de kosten.
Weet misschien ook iemand wanneer de kleppen bij dit type motor (van 2000) gesteld dienen te worden (bij welke km-stand)?
Weet iemand bij benadering ook wat de kosten voor het kleppen stellen zijn?
Ik kom uit Alkmaar, heeft iemand van jullie ervaring of een goed adres hier in de regio waar ik mijn Blade het beste naartoe kan brengen?

Ik hoor graag van jullie.

Groeten Frank.

 
Terug
Bovenaan Onderaan