Grote beurt inflatie!??!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DGE0405

MF'er
10 aug 2021
167
185
Goedemiddag,

Ik heb even jullie kennis van zaken nodig. Is dit normaal?
Zie onderstaande factuur voor een 40.000 km beurt.
Betreft een Yamaha MT-09 uit 2017.

Ik vind het nogal een prijzig factuurtje, daarbij heb ik ze gebeld, want ik vermoed dat er iets mis was met de prijsopbouwing van de banden.

Antwoord was nee…
2E8EEA95-B803-441B-A270-0844F5C6D18A.jpeg
 
Welk deel heb je moeite mee?


(Het totaalbedrag telt niet als antwoord natuurlijk ;) )
 
Ik vind €600,- voor een setje banden wel aan de prijs ja, kan dat niet voor de helft ongeveer?
 
Ter vergelijking

Heb mijn MT-09 toevallig vorige week weggebracht maar dan voor een kleine beurt. (Olie + filter & nieuwe remvloeistof)
- 1 uur 15 min arbeid á €95 per uur
- Olie/filter & remvloeistof
Was totaal €200,-
 
Uurtarief bij @Daan97 is dus vergelijkbaar (incl of ex BTW??). Rest van de tarieven, tja, ik lees eigenlijk normale garage tarieven. Wil je het goedkoper hebben, dan moet je wat shoppen, bijvoorbeeld voor je banden. Of wat eenvoudige zaken zelf doen.
Als de garage heeft gedaan wat je gevraagd hebt, dan vind ik de nota niet zo schokkend.
 
Uurtarief bij @Daan97 is dus vergelijkbaar (incl of ex BTW??). Rest van de tarieven, tja, ik lees eigenlijk normale garage tarieven. Wil je het goedkoper hebben, dan moet je wat shoppen, bijvoorbeeld voor je banden. Of wat eenvoudige zaken zelf doen.
Als de garage heeft gedaan wat je gevraagd hebt, dan vind ik de nota niet zo schokkend.

Nee, die bandjes zijn normale prijs???
Ik begrijp dat een dealer zijn marge moet hebben en niet kan concureren met de online aanbieders...
Maar deze bedragen zijn flink..

Screenshot_20230324_151232_Chrome.jpg
 
idd, hoort niet bij de afgesproken beurt dus zet de oude er maar weer op
 
  • Eens
Waarderingen: Joep
Banden zijn inderdaad prijzig🤔
Ik was voor mijn 748 rond de €375,- inclusief montage kwijt voor een set Pirelli ( officiële Ducati dealer )
Haal dat van je totaalbedrag af en je hebt een redelijke prijs voor een grote beurt.
Ik was voor de laatste grote beurt voor mijn 748 een schamele €1700 kwijt (op wat lagers na zonder extra's)
 
(te) dure banden, een redelijk hoog uurtarief en kleppen stellen is samen wel een hoge rekening ja

Ik bestel nu zelf de banden en laat ze in de buurt op de velg zetten, wel wat onhandig maar het scheelt een hoop. Wanneer ik de ruimte heb komt er een apparaat voor zodat ik het zelf kan.

Aan de andere kant, bij alles zelf doen betaal je je weer scheel aan allerlei soorten gereedschap die je nodig hebt en ben je heel wat uren extra kwijt. Dat laatste vooral als iets "even" gemaakt kan worden.
 
Ik voel met je mee, ook een keer die fout gemaakt, "gooi er maar een nieuwe achterband op", wel type gespecificeerd. Moest vrij kort dag en ze hadden tijd. Kwam vervolgens ook zo'n bedrag tevoorschijn op het pinapparaat voor een achterband. Hier wordt schandalige winst op behaald. In vergelijk met een bandensite betaal je bij een grote motorzaak meer dan het dubbele. Voortaan toch zelf los aanleveren bij een handige Harrie of kleiner motorzaakje, dat scheelt dus honderden euro's, zeker bij twee banden. Verder zie ik ook niks vreemds, als kleppen daadwerkelijk gesteld moeten worden ben je daar lang mee bezig. Door dit soort akkefietjes vraag ik wel altijd om te bellen om de klepspeling door te geven en welke kleppen ze vervolgens van plan zijn te stellen. Zodoende nog enigszins een goed gevoel bij of ze het daadwerkelijk doen.
 
Is dit normaal?

Voor mij in ieder geval niet. In nog geen 1500 honderd jaar, betaalde ik 1500 euro voor deze grote beurt. :N

En ...

Het is een motor van zes jaar oud, er zou voor mij geen enkele reden zijn om niet zelf wat dingen op te pakken. Een speurtocht op internet leert ook dat onderdelen vaak goedkoper kunnen. Van fabrieksgarantie en de bepalingen die daarbij horen is al lang geen sprake meer.

Aan de andere kant... Als je het geld zo hebt liggen en de motor gewoon weg wilt brengen en op wilt halen, is dat natuurlijk ook geen schande. 🤷‍♂️
 
Mijn mening is zowat gelijk aan de meeste anderen hier.
Je bent niet de eerste die banden bij een gewone dealer laat vervangen zonder op voorhand prijs te vragen,en dan schrikt van de prijs.
Ik doe alles zelf dus ik weet niet of een uurtarief €90 normaal is,maar ik weet nu ineens weer waarom ik alles zelf doe.
De literprijs van olie vind ik ook wel stevig.
Voor de stelplaatjes vind ik wel dat ze een mooie prijs aanrekenen door het wisselsysteem.
Zelfs als je banden niet online koopt,kan je ze veel goedkoper hebben bij een bandenbedrijf i.p.v. bij de meeste dealers.
 
Mijn mening is zowat gelijk aan de meeste anderen hier.
Je bent niet de eerste die banden bij een gewone dealer laat vervangen zonder op voorhand prijs te vragen,en dan schrikt van de prijs.
Ik doe alles zelf dus ik weet niet of een uurtarief €90 normaal is,maar ik weet nu ineens weer waarom ik alles zelf doe.
De literprijs van olie vind ik ook wel stevig.
Zelfs als je banden niet online koopt,kan je ze veel goedkoper hebben bij een bandenbedrijf i.p.v. bij de meeste dealers.
Je kan het beste (is mijn ervaring) met de motor naar een 1-2 manszaak en voor de banden naar een banden specialist.
 
ja, de banden prijzen zijn heel hoog geworden, maar ik vraag mij af wat er berekend is voor montage ervan. Als dat niet is meegerekend in het arbeidsloon vind ik het best netjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan