Grote beurt, kilometerstand +320?

apestaartje

Rookie
26 aug 2002
11
0
eindhoven
Vrijdag mijn motor gebracht bij de dealer voor een grote beurt (12000km).
Vandaag weer opgehaald, is de tellerstand met 320km verhoogd!
Zij verklaren mij voor gek, maar ik heb toevallig vlak voor het brengen de stand gecontroleerd. Bovendien zijn zowel de dagteller en de algemene teller verhoogd.

Kan hier een technische verklaring voor zijn?!?
 
Woonplaats komt overeen, welke dealer :? voordat ik die van mij er naar toe breng....

2 mogelijkheden:
- is het weekend verhuurd geweest :( of
- ze hebben het weekend een ritje naar de ardennen gemaakt

(niet te hopen overigens)
 
Je zou bijna hopen dat er een boete binnenkomt in de tijd dat ie voor de beurt is binnen geweest(ivm aan toonbaarheid) :X |(
 
Het lijkt er op dat ze iemand (of zelf) een ritje hebben laten maken :o
Je zou zeggen dat ze hem hebben uitgeleend, of zelf mee hebben genomen. Rare actie, maar als jij het zeker weet |(
 
ik was al bang dat er geen technische verklaring voor was.

morgen gaan ze me hierover bellen, dus ik wacht nog even hun reaktie af, voordat ik de naam noem.
 
Écht aso als ze er 'even' 320 km bij zetten. 'n Ritje na de beurt, okey, maar zoveel. Zo ga je niet met de motor van een klant om. Maar waarschijnlijk zal het toch jouw woord tegen de zijne zijn. Ben inderdaad benieuwd welke motorzaak het betreft.

[edit]...heb je wel de goede motor teruggekregen[/edit] ;)
 
Houdt ons op de hoogte. Ik ben wel erg benieuwd, temeer omdat ik zelf niet kan bedenken hoe een dealer er 320 km extra op krijgt in een weekend.

Is het een analoge of digitale teller?
 
Als de motor voor een service beurt ga noteer ik altijd de km-stand. Er staat dan zo'n 5 tot 10 km extra erop maar dat is verklaarbaar voor een proefritje.
Ik vraag mij af of meer mensen de km-stand noteren.
Als iedereen dat doet dan weet de motorzaak dat die daar niet mee moet knoeien.
 
Houdt ons op de hoogte. Ik ben wel erg benieuwd, temeer omdat ik zelf niet kan bedenken hoe een dealer er 320 km extra op krijgt in een weekend.

Is het een analoge of digitale teller?

Hmmm, 122 pk, haalt de 200 wel. 320 km = 1,5 uur rijden. Vrij weinig voor een heel weekeind. Hij moet natuurlijk wel warm staan voor een goede testrit.
 
Als dit ècht waar is... en ik geloof je, waarom zou je dit anders posten?
Dan bewijs je een boel mede forum-bezoekers een dienst door de naam van die dealer vrij te geven!

Tenminste, indien je morgen geen eerlijk of geloofwaardige reactie krijgt! B|
 
@ TS: weet je nog hoe vol je tank was toen je 'm hebt neergezet voor een beurt?

Als de motor voor een service beurt ga noteer ik altijd de km-stand. Er staat dan zo'n 5 tot 10 km extra erop maar dat is verklaarbaar voor een proefritje.
Ik vraag mij af of meer mensen de km-stand noteren.
Als iedereen dat doet dan weet de motorzaak dat die daar niet mee moet knoeien.

Ik noteer het niet, maar onthoud het wel ;)

Mijn motor staat nu ook bij de dealer voor een beurt. Als het goed is staat er morgen iets van 10 km meer op dan waarop ik hem heb gebracht ;)
 
Ik ga morgen m'n motor wegbrengen voor z'n eerste 1000 km beurt. Als er dan 300 km bij staat valt het wel erg op ;) Maar wel bedankt voor de tip, ik ga er in het vervolg zeker op letten :Y
 
ik ben er meestal bij als er aan gewerkt word en heb het dus nooit opgemerkt - wat niet wil zeggen dat het bij anderen niet gebeurt
Ik wil er eigenlijk ook wel bij zijn als m'n motor een beurt krijgt, wellicht leer ik er wat van. Weten jullie of dat kan bij de meeste motorzaken? Kan me ook wel voorstellen dat ze in de werkplaats er geen zin hebben dat je er met je neus bovenop staat, maar het lijkt me wel interessant.
 
Ik wil er eigenlijk ook wel bij zijn als m'n motor een beurt krijgt, wellicht leer ik er wat van. Weten jullie of dat kan bij de meeste motorzaken? Kan me ook wel voorstellen dat ze in de werkplaats er geen zin hebben dat je er met je neus bovenop staat, maar het lijkt me wel interessant.

Bij MCR in Roosendaal is het iig geen probleem. Hier loopt sowieso iedereen de werkplaats in en uit.
Zeer relaxte zaak en veel kennis (eigen race-team zelfs).
Is misschien een beetje ver vanuit A'dam, maar er zullen er vast wel meer zijn.

kijk anders eens op www.motordealer.info, hier staan meestal wel nuttige meningen over motorzaken bij.
 
320km is wel heel vaak rond de rotonde in de wijk. Is je band niet aan 1 kant erg afgesleten??? ;) :+
Nog nooit problemen gehad met men km stand na een beurt. Maar ik doe dan ook al het onderhoud zelf... :+
 
ik woon vlakbij 2 motorzaken , wat ik de hele dag voorbij zie vliegen met een gast in een monteursoveral erop wil jij niet weten.
die gasten rijden de hele dag op klantenmotoren om ze zogenaamd FF te testen.
zo ook ooit een collega die zijn motor terug kreeg met afgeschuurde stepjes.
de arme ziel rijd zelf nog niet op 50% van z,n banden door de bochten.
toch was zijn CBRetje nu toch eens echt door een bocht gejaagd . :P
 
Weer een reden om zoveel mogelijk zelf te doen. En als het echt waar is dan zou ik de gereden km's in rekening brengen aan de hand van tarieven van vergelijkbare huurmotoren. Daarnaast even letten op schade aan je motor. Vind 't te hufterig voor woorden....
 
Ik wil er eigenlijk ook wel bij zijn als m'n motor een beurt krijgt, wellicht leer ik er wat van. Weten jullie of dat kan bij de meeste motorzaken? Kan me ook wel voorstellen dat ze in de werkplaats er geen zin hebben dat je er met je neus bovenop staat, maar het lijkt me wel interessant.

Bij een goede zaak moet dit toch helemaal geen probleem zijn? De werkplaatsen zijn bij de zaken waar ik kom in ieder geval vrij toegankelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan