Grote beurt R1 goede spullen

ErikR

Rookie
15 nov 2008
11
0
N-H
Hallo allemaal ;) Ik ben in het bezit van een R1 uit 1999.



Heb de motor pas gekocht en is echt in nieuwstaat.
Nu nog even afrijden en dan kan ik gaan.
Maar wil hem een grote beurt geven wat zijn nou goede producten graag jullie ervaringen want lees zoveel, maar is vaak voor de nieuwere types R1 of andere motoren.

Ik ga de motor voor normaal/sportief weg gebruik gebruiken niet voor circuit.

-Olie Lees dat Motul half synth 10w40 goed is maar welk type of andere opties.

-Olie filter Dacht zelf aan een K&N

-Bougies Wat zijn goede en type NGK denk ik zelf aan.

-Remblokken wat zijn goede die normale slijtage hebben en gewoon normaal/goed remmen. (brembo ferrodo EBC SBK enz)

-Ketting tandwielen zit zelf te denken aan een DID set.

-Luchtfilter Zat zelf te denken aan een originele hoef geen exra geluid en een sport filter is zo'n minmale vermogens winst met een standaard airbox en en originele is denk ik een stuk goedkoper.

-Banden Welke kan ik het beste nemen Michelen pilot sport of de Michelin pilot power.

Wil inprincipe alles zelf doen alleen de caberateur en de kleppen stellen laat ik aan prof over.

Graag jullie ervaringen en meningen
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal ;) Ik ben in het bezit van een R1 uit 1999.



Heb de motor pas gekocht en is echt in nieuwstaat.
Nu nog even afrijden en dan kan ik gaan.
Maar wil hem een grote beurt geven wat zijn nou goede producten graag jullie ervaringen want lees zoveel, maar is vaak voor de nieuwere types R1 of andere motoren.

Ik ga de motor voor normaal/sportief weg gebruik gebruiken niet voor circuit.

-Olie Lees dat Motul half synth 10w40 goed is maar welk type of andere opties.

-Olie filter Dacht zelf aan een K&N

-Bougies Wat zijn goede en type NGK denk ik zelf aan.

-Remblokken wat zijn goede die normale slijtage hebben en gewoon normaal/goed remmen. (brembo ferrodo EBC SBK enz)

-Ketting tandwielen zit zelf te denken aan een DID set.

-Luchtfilter Zat zelf te denken aan een originele hoef geen exra geluid en een sport filter is zo'n minmale vermogens winst met een standaard airbox en en originele is denk ik een stuk goedkoper.

-Banden Welke kan ik het beste nemen Michelen pilot sport of de Michelin pilot power.

Wil inprincipe alles zelf doen alleen de caberateur en de kleppen stellen laat ik aan prof over.

Graag jullie ervaringen en meningen


Ik vraag me toch echt af waarom je bij een motor in nieuwstaat ketting, tandwielen, bougie's e.d. moet vervangen. Een oliefilter van K&N, ben erg nieuwsgierig naar de voordelen :?
 
Banden duidelijk bedankt
:}
Ik bedoel in nieuwstaat geen krassen of schades of andere geknoei helemaal strak dus maar er zit een grote beurt aan te komen vandaar, dat hoort nou eenmaal bij een motor onderhoud ondanks dat hij netjes is.

K&N olie filter zag ik op een site en was maar 15 euro en aangezien K&N bekend is dacht ik die moet goed zijn.

Maar heb geen tips van je gehoord haha ;)
 
Laatst bewerkt:
Helemaal goed wat je wilt doen, maar alleen op de michelin banden na gebruik ik al die andere merken niet.
Wat je nu gaat krijgen dat je nu veel adviezen d\gaat krijgen van kenners en niet kenners.
En jij gaat het je moeilijk maken, want je weet niet wie een kenner is of iemand die zich voordoet als kenner.
Zo te zien heb je je al een beetje verdiept en ga gewoon je eigen weg en ga niet twijfelen.
Dat ik die merken niet gebruik heeft te maken met mijn eigen ervaringen.
Gewoon lekker je eigen ding doen :]
 
Hallo allemaal ;) Ik ben in het bezit van een R1 uit 1999.



Heb de motor pas gekocht en is echt in nieuwstaat.
Nu nog even afrijden en dan kan ik gaan.
Maar wil hem een grote beurt geven wat zijn nou goede producten graag jullie ervaringen want lees zoveel, maar is vaak voor de nieuwere types R1 of andere motoren.

Ik ga de motor voor normaal/sportief weg gebruik gebruiken niet voor circuit.

-Olie Lees dat Motul half synth 10w40 goed is maar welk type of andere opties.

-Olie filter Dacht zelf aan een K&N

-Bougies Wat zijn goede en type NGK denk ik zelf aan.

-Remblokken wat zijn goede die normale slijtage hebben en gewoon normaal/goed remmen. (brembo ferrodo EBC SBK enz)

-Ketting tandwielen zit zelf te denken aan een DID set.

-Luchtfilter Zat zelf te denken aan een originele hoef geen exra geluid en een sport filter is zo'n minmale vermogens winst met een standaard airbox en en originele is denk ik een stuk goedkoper.

-Banden Welke kan ik het beste nemen Michelen pilot sport of de Michelin pilot power.

Wil inprincipe alles zelf doen alleen de caberateur en de kleppen stellen laat ik aan prof over.

Graag jullie ervaringen en meningen

Motul 5100 10/40 halfsybntheet
Orgineel yamaha oliefilter
NGK of Nippondenso, alletwee goed
Remblokken dunlopad SDP blokken of de zachte Nissin blokken
Orginele kettingsets van yamaha zijn onverslaanbaar qua levensduur en prijstechnisch zéér goed.......
Luchtfilter gewoon orgineel yamaha
Als het mijn motor was, kwamen er Michelin pilot power 2ct op
 
Ik ga meestal naar een motorzaak en dan vertel ik ze wat ik nodig heb en waarvoor ik dat nodig heb en hoe ik verwacht ermee om te gaan. Dan laat ik hun een verhaaltje over de verschillende producten vertellen en vraag ik hun mening en dan koop ik wat ze mij aanraden.
Dat zet ik dan op mijn motor. Daarna merk ik vanzelf of ik er tevreden mee ben of niet. Dan weet ik voor de volgende keer wat ik wel of niet moet kopen.

En een standaard oliefilter voldoet denk ik prima hoor.
Ik heb ook NGK bougies en ze hebben mij nog niet in de steek gelaten.
Remblokken heb ik onlangs van Ferodo gekocht. Ze remmen goed, hoe het met slijtage zit weet ik nog niet.
 
Oliefilter: neem een originele of een champion. Gaat allemaal niet veel uitmaken.
Je kan een originele luchtfilter plaatsen maar ik zou een K&N plaatsen. Die laatste is op termijn goedkoper dan een originele en je hebt er minder omijken naar.
Kettingset: Did is goed, moet je zeker geen zorgen over maken.
Bougies: standaard NGK's voldoen ruimschoots
Remblokken: geen idee, waarmee ze je in de winkel kunnen verderhelpen en niet expliciet voor circuitgebruik zijn.
Olie: Motul 5100, zat andere merken die ook goed zijn
 
Kevin, helemaal waar maar die markt in onderdelen is zo groot dus alle beetje helpen beslissen

Jan, ja moet hem nog halen maar ben bijna klaar liep er bij toeval tegen aan en dacht die moet ik hebben en ja toevallig is hij nog snel ook

Ritzen,bedankt

Rijmend, probleem daar mee is wat hun merk is willen ze verkopen dus ze hebben dan altijd een goed verkoop praatje, voor mijn auto moet ik castrol olie hebben wordt geadviseerd en ook nog een bepaald type.
Voor de motor lees ik weer niet zulke goede berichten over castrol gerbuik bij een R1 over slipende kopeling daarom vindt ik info inwinnen op het forum beter.

Springbowtje, bedankt remmen kan ik overal halen bestellen dus ben niet aan een zaak gebonden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga de motor voor normaal/sportief weg gebruik gebruiken niet voor circuit.

-Olie

-Olie filter

-Bougies .

-Remblokken

-Luchtfilter Zat zelf te denken aan een originele hoef geen exra geluid en een sport filter is zo'n minmale vermogens winst met een standaard airbox en en originele is denk ik een stuk goedkoper

Ik zou gewoon naar een locale Yam dealer rijden en daar alles meenemen ben je in 1 keer klaar zonder veel te hoeven shoppen en het is goed spul.
Luchtfilter kan je vervangen door origineel of K&N of BMC bijv. Maar mischien zit er al eentje op, hoef je hem niet te vervangen. IS maar net wat je wilt.

-Ketting tandwielen zit zelf te denken aan een DID set.


-Banden Welke kan ik het beste nemen Michelen pilot sport of de Michelin pilot power.

Graag jullie ervaringen en meningen

Ketting heb je veel soorten en maten in. Wil je origineel blijven op 530 of naar 525-520, grotere tandwielen, kleinere, goudkleurige ketting of tandwiel, groen, blauw... Dat is even zoeken wat je precies wil, origineel is altijd goed mocht je er niet uitkomen.

Banden... Je begint met rijden, rij je heel het jaar door, alleen met 30+ graden, regen, sneeuw etc?
MPP zijn prima bandjes maar de meeste mensen kunnen ook prima uit de voeten met bijv. MPR2 of Roadsmarts noem maar iets. MPP's zijn zeker niet heiligmakend of de enigste. Zijn zat perfecte alternatieven die mischien voor jou nog beter van toepassing kunnen zijn afhankelijk van het gebruikt.

Laat je niet gek maken door verkooppraatjes over sneller olie, lichtgewicht luchtfilters, supervlamboog gevende Irridium bougies en banden met grip als morgen heel de dag. Fabrieks is altijd goed, alles daarnaast is prima en kan je uitzoeken wat het beste bij je eigen gebruik past als dat al nodig is.
 
Bedankt heren hier kan ik wel wat mee :) ,
ben echt meer een mooi weer rijder denk ik kou is niet zo erg als het maar niet regent.
Inderdaad nog even afrijden :] en dan kan het feest beginnen jammer dat ik precies in de winter afrij.
Voorlopig eerst maar even sleutelen voor de zomer klaar maken haha. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt heren hier kan ik wel wat mee :) ,
ben echt meer een mooi weer rijder denk ik kou is niet zo erg als het maar niet regent.
Inderdaad nog even afrijden :] en dan kan het feest beginnen jammer dat ik precies in de winter afrij.
Voorlopig eerst maar even sleutelen voor de zomer klaar maken haha. 8-)

Daar heb je juist voordeel mee.
Je leert daarmee de motor wel een stuk beter te beheersen met nat/glad wegdek.
En de zomer staat gelijk voor de deur om te kunnen knalle! })

Ik ben in de zomer begonnen met lessen (in Juni) en ben 4 november geslaagd. en ja heb nu 3 keer gereden...
En kan je vertellen.. dat is niet tof! :N
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan