Grote beurt R1, pekelellende.....

R(emco)1

MF veteraan
30 jul 2002
16.130
12
Gisteren mijn R1 opgehaald na uitgebreide grote beurt en vervangen van aantal zaakjes. Bleek bij het demonteren van mijn achterwiel dat de remblokjes op de grond vielen, de hele voering was weggevreten door de pekel :X . Bij het demonteren van het voorwiel bleek de schroefraad van twee bouten aan het wegteren te zijn....pekel :X . Maak hem altijd goed schoon maar die rotzooi gaat dus idd op plekken zitten waar je het niet ziet. Schroefdraad is dus netjes vervangen door twee helicols. Maar goed......er is van alles aan gedaan en hij rijdt werkelijk waar weer als nieuw! :}

Hier dan maar even een opsomming.......

- Klepspeling gecontroleerd..alles ruim binnen de marges *D
- Balhoofdlager afgesteld
- Schakelset gedemonteerd, schoongemaakt en loopt weer super (pekel :z )
- Remlichtschakelaar gerepareerd...
- Helicols rechter remklauw
- Achterband vervangen....BT014 190/50/17
- Kettingset vervangen (DID)
- Tandwielen vervangen (DID)
- Remblokken achter vervangen :X
- Pakking dynamodeksel vervangen (lekte een beetje)
- Remvloeistof vervangen
- Olie en oliefilter vervangen
- 4 nieuwe bougies

en 8 uurtjes arbeidsloon........

Hij heeft het maar afgerond op 800 euri (gematst, dank je John! :} )

Ik kan in ieder geval weer onbezorgd :]

En had ik al gezegd dat hij weer super rijdt! :9
 
Laatst bewerkt:
hoop centen, maar je hebt dr weer een motor voor terug waar je een hele hoop km'tjes plezier van gaat hebben :}
 
Bouten van staal, diverse onderdelen van aluminium......
Beetje zout erbij, met vocht : de ellende van elektrochemische corrosie kan beginnen!

Als je in pekeltroep rijdt, zorg dan dat je fiets er zo goed mogelijk op is voorbereid.
Zoveel mogelijk delen insmeren met zuurvrije vaseline, zeker daar waar je er niet goed bij kunt (bijv. bij spleten etc.). Bij monteren hier dus al rekening mee houden.
En pekelzooi altijd afspoelen met koud(!) leidingwater.
Geen harde stralen, liever een sproeikop gebruiken.
 
Bouten van staal, diverse onderdelen van aluminium......
Beetje zout erbij, met vocht : de ellende van elektrochemische corrosie kan beginnen!

Als je in pekeltroep rijdt, zorg dan dat je fiets er zo goed mogelijk op is voorbereid.
Zoveel mogelijk delen insmeren met zuurvrije vaseline, zeker daar waar je er niet goed bij kunt (bijv. bij spleten etc.). Bij monteren hier dus al rekening mee houden.
En pekelzooi altijd afspoelen met koud(!) leidingwater.
Geen harde stralen, liever een sproeikop gebruiken.

Hmmmm ik denk dat er een tweede motor gaat komen voor de winter.....sterker nog weet het wel zeker! Yammi gaat dit jaar naar binnen zodra de eerste pekel op de weg komt!! Maar bedankt voor de tips :)
 
hoop centen, maar je hebt dr weer een motor voor terug waar je een hele hoop km'tjes plezier van gaat hebben :}

Yeps...deed hééééél even pijn in de portemonnaie tot het moment dat ik er weer mee wegreed.....toen was het weer over :]
 
800 euri...
Het probleem met pekel is idd. dat het vernevelt en dus op plekken komt waar het daglicht normaal niet komt. Als je begrijpt wat ik bedoel. Je kunt je fiets nog zo goed inspuiten met -vul in- ,en na het rijden afspoelen met koud water, maar dan nog zit die troep op een hoop plekken waar je het niet wilt hebben eigenlijk. Pekel=rotzooi :(
 
ik vind de pekelellende nog wel meevallen; een setje remblokjes vervangen twee stukjes draad niet als het was :?
 
ik vind de pekelellende nog wel meevallen; een setje remblokjes vervangen twee stukjes draad niet als het was :?

Tja.....als je het zo bekijkt wel ja....
Troep verknalt dus zowel m´n voor- als achterrem....ellende dus :+

(los van de witte pitjes op de onderkuip...maar goed dat hou je toch wel..)
 
Gisteren mijn R1 opgehaald na uitgebreide grote beurt en vervangen van aantal zaakjes. Bleek bij het demonteren van mijn achterwiel dat de remblokjes op de grond vielen, de hele voering was weggevreten door de pekel :X . Bij het demonteren van het voorwiel bleek de schroefraad van twee bouten aan het wegteren te zijn....pekel :X . Maak hem altijd goed schoon maar die rotzooi gaat dus idd op plekken zitten waar je het niet ziet. Schroefdraad is dus netjes vervangen door twee helicols. Maar goed......er is van alles aan gedaan en hij rijdt werkelijk waar weer als nieuw! :}

Hier dan maar even een opsomming.......

- Klepspeling gecontroleerd..alles ruim binnen de marges *D
- Balhoofdlager afgesteld
- Schakelset gedemonteerd, schoongemaakt en loopt weer super (pekel :z )
- Remlichtschakelaar gerepareerd...
- Helicols rechter remklauw
- Achterband vervangen....BT014 190/50/17
- Kettingset vervangen (DID)
- Tandwielen vervangen (DID)
- Remblokken achter vervangen :X
- Pakking dynamodeksel vervangen (lekte een beetje)
- Remvloeistof vervangen
- Olie en oliefilter vervangen
- 4 nieuwe bougies

en 8 uurtjes arbeidsloon........

Hij heeft het maar afgerond op 800 euri (gematst, dank je John! :} )

Ik kan in ieder geval weer onbezorgd :]

En had ik al gezegd dat hij weer super rijdt! :9
dat is nogal wat :o

en hoe rijdt hij nu??? O-)


:+
 
Nou...leuk dat je het vraagt.... :+
ja he, ik sta wijd en zijd dan ook bekend als erg spontaan persoon, die altijd net iets verder doorvraagt dan de rest, een soort Ivo Niehe zeg maar.

ondanks mijn briljante interviewtechniek geen antwoord op de vraag :+
 
Laatst bewerkt:
ja he, ik sta wijd en zijd dan ook bekend als erg spontaan persoon, die altijd net iets verder doorvraagt dan de rest, een soort Ivo Niehe zeg maar.

ondanks mijn briljante interviewtechniek geen antwoord op de vraag :+

:+
 
ja he, ik sta wijd en zijd dan ook bekend als erg spontaan persoon, die altijd net iets verder doorvraagt dan de rest, een soort Ivo Niehe zeg maar.

ondanks mijn briljante interviewtechniek geen antwoord op de vraag :+
:P

Ach...tis een Yamaha...durft geen antwoord te geven :P

[ontopic]
En ik dacht dat ik al veel geld uit had gegeven aan een grote beurt (voor de motor) ;)
[/ontopic]
 
:P

Ach...tis een Yamaha...durft geen antwoord te geven :P

[ontopic]
En ik dacht dat ik al veel geld uit had gegeven aan een grote beurt (voor de motor) ;)
[/ontopic]

Ach ja....bandje en ketting is al de helft....dan valt het eigenlijk nog wel mee :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan