Grote beurt voor 75-100 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
300 piek aan onderdelen, een dagje sleutelen doe ik zelf wel, dat geld kunnen ze in hun reet steken!!! :j :j :j (ja, ik ben een keer genaaid bij een beurt. Dwz. ik ne genaaid en mijn motor reeg de beurt...)

M.a.w. zelf doen is het goedkoopste.

Virago van mijn vriendin heeft pas een beurt gehad, olie + filter, kleppen stellen, luchtfilter, kostte ? 250 ongeveer.
 
Was voor duizend km beurt al 60 euro kwijt,alleen beetje olie ververst,nieuw filter en ketting smeren,klaar,als dat dan een grote beurt moet wezen word je aardig gen**id
Grote beurt van mij bestaat uit meer dingen dan dat.
Kijk maar eens in je onderhoudsboekje welke waslijst er staat.
Bij 12000 km beurt.
En de 1000 km beurt heb ik gratis gehad :)
Waarom moest jij daarvoor betalen :?
 
We zijn niet allemaal zo handig als jij })

1) Ik maak meer kapot dan me lief is
2) Ik heb het geduld niet
3) Dus breng ik m'n motor naar een adres waarvan in zeker weet dat het goed gebeurd.

Kleine beurt, ketting/kettingwielen, remblokken voor, remvloeistof, remleidingen monteren: ca €400. Morgen weet ik het precies wat de eigenlijke kleine beurt gekost heeft.
 
Mede forumbezoekers LET OP;
Een 1000 en een 5000 km beurt behoren beide arbeidsloon-vrij te zijn!!
Slechts de (orginele!!) onderdelen en de olie moeten betaald worden.
Laat je dus niet besodemieteren.

Groeten Paul.
 
Laatst bewerkt:
Nog even terugkomend op de vragen van Maximum en Sideburns:

De grote beurt bij hen zou dan inhouden de motor nakijken op alle punten en minimaal olie en oliefilter vervangen. Dus ze kijken wel, maar het echte vervangen of stellen zit nog niet bij de prijs in. En qua materiaalkosten zit alleen de olie en oliefilter bij de 75-100 euro in.

Dat is gewoon een kleine beurt dus. Bij een grote beurt moet er heel wat meer gedaan worden. En dan is die 75 euro een lokkertje, dan ga je daar heen, en kom je erachter dat je in totaal dus ook zo'n 800 piek kwijt zal zijn (normaal).
 
Grote beurt van mij bestaat uit meer dingen dan dat.
Kijk maar eens in je onderhoudsboekje welke waslijst er staat.
Bij 12000 km beurt.
En de 1000 km beurt heb ik gratis gehad :)
Waarom moest jij daarvoor betalen :?
Grrblll argllargll gdv*r k*t IK moet bij de motorzaak met rood en geel zoogezegd altijd BETALEN voor de 1e beurt niet dat ik nou zoveel nieuwe motoren verslijt,maar ga regelmatig om met nog zo'n groeppie prettig gestoorde tweewiel bestuurders en die moeten ook allemaal peejen voor de beurt.Het was eigenlijk 61,23euro maar dat hebben ze na veel gesteun en gekreun afgerond naar 60,gelijk gecomplimenteerd met je bent te goed voor deze wereld.Groote grijns tot gevolg.Krijg zo wel een beetje het idee dat van een andermans hobby,passie,liefde,vaak misbruik word gemaakt,heb al eens eerder dat onbehaagelijke gevoel gehad. :]
 
gsf's kennen 3 beurten 6000,12000,18000km.

6000km eigenlijk olie verversen, luchtfilter reinigen,klepspeling controleren/afstellen(gsf600) en alles nalopen.

12000km(alle punten zoals bij 6000km)+ vervangen :o lie, oliefilter(gsf600),bougies.
klepspeling controleren/afstellen(gsf1200).

18000km (alle punten zoals bij 6000km)+
luchtfilter vervangen,oliefilter vervangen(gsf1200)

dit is een ingekorte versie. gelukkig heb ik een rep.handleiding als naslagwerk, ik kan niet alles weten.
 
Bij mijn grote beurt (24.000km) is het volgende gebeurd:

-Kleppen stellen
-Klepdekselpakking vernieuwd
-Luchtfilter vernieuwd
-Carburateurs gesynchroniseerd
-Motorolie vernieuwd
-Oliefilter vernieuwd
-Wiellagerers achter vernieuwd
-Remvloeistof vernieuwd
-Remblokjes voor vernieuwd
-Kabels gecontroleerd/afgesteld
-Bouten/moeren nagetrokken

En het één en ander nagekeken:
-Accu gecontroleerd
-Verlichting gecontroleerd
-Bandenspanning voor/achter gecontroleerd
-Remblokjes achter gecontroleerd
-Ketting gecontroleerd
-Koelvloeistof gecontroleerd
-Achtervorklagers gecontroleerd
-Balhoofdlagers gecontroleerd
-Bougies gecontroleerd

Totaal:

€270 aan onderdelen, waarvan €180 voor nieuwe remblokken en nieuwe wiellagers achter (ja, was allebei nodig) en €160 aan arbeid. Totaal €427.34 '(

Maar hij rijdt weer heerlijk soepel *D
 
Laatst bewerkt:
dan zullen we maar niet gaan praten over het onderhoud van een duc.

gemiddeld ben ik toch € 600,= kwijt voor een grote beurt. En dan moet ie geen gekke dingen tegenkomen, want dan gaat het snel richting de € 1000

Inderdaad,

Die van mij heeft net een grote beurt gehad, daar kwam dus een nieuw achterbandje bij en nieuwe ketting en tandwielen, dit werd zo'n €900
 
Een leuk vrouwtje geef ik ook wel een grote beurt voor 75 euro :+ Ow je had het over de motor, hmm ok O-)

Nee zonder dollen, ik heb mijn fietsje van de week laten inplannen voor een grote beurt en het zou me rond de 250 euro gaan kosten inclusief kleppen stellen. (24000km beurt moet ik voor). 75 lijkt me wel ERG goedkoop.
 
mcr roosendaal zei me 600 voor een grote beurt en ging automatisch uit van kleppenstellen erbij
suzuki motorhuis seppe zei me 225 + 300 a 350 voor kleppenstellen (eventueel) maakt samen 525 a 575.
kleine beurt zou 150 zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan