Grote beurt voor 75-100 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linda

MF'er
3 sep 2001
62
0
Terborg
Ik heb net even contact gehad met een motorzaak (geen officiele suzuki dealer trouwens) en gevraagd wat een grote beurt voor de motor moet kosten. Antwoord: 75-100 euro, dit is inclusief olie verversen en nieuw oliefilter. Andere zaken die eventueel vervangen moeten worden of versteld oid komen dan later erbij als kosten (wel na tel. overleg natuurlijk).

Dit klinkt op zich heel logisch, pas wat doen als het nodig is, maar nu heb ik altijd gedacht dat ook luchtfilter vervangen, kleppen stellen enzovoorts standaard gebeurd bij een grote beurt. Ook omdat dit, als je weer die x aantal kilometers erop heb zitten, gewoon nodig is voor de motor.

Mijn motor (Bandit 600) heeft nu 40.000 km gelopen en heeft 12.000 km geleden (toen ik hem kocht in mei 2001) de laatste grote beurt gehad. Ik heb er verder geen problemen mee op dit moment (moeilijk starten, bokken o.i.d.).

Is de aanpak van de motorzaak ok :?
 
wat doet ie precies voor die 100 euro? behalve olie en filter....kleine beurt kost normaal al 300 gulden....en grote beurt=over de 800 piek...
 
Alsie bij de laatste beurt kleppen gehad heeft dan hoeven die deze keer echt niet. Om de 24.000 een keer kijken/stellen is bij een 600 bandit voldoende.

Ligt er verder aan wat ze doen, Alleen olie en nakijken kan wel voor die prijs. Maar dan moeten ze ook niets vinden verder.
Ken je de dealer? Proberen ze je niet met een goedkope prijs te lokken om vervolgens toch andere dingen te vinden aan de motor?
 
Lijkt mij erg weinig geld.....
Toch maar navragen bij die motorzaak wat ie van plan is om te doen voor dat geld.
 
Ik krijg nu een kleine beurt (mijn motor iig) voor €50,-... Dus uh, ik vind 300 gulden erg duur.

Maar 75-100€ vind ik wel weer erg weinig voor een grote beurt.. Moeten er geen kleppen gesteld worden of zo? Persoonlijk zou ik er maar vanuit gaan dat het meer richting de 200€ gaat uitkomen...

Check voor info over dealers ff

http://www.motordealer.info/

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kleine beurt voor 50 en een grote beurt voor 100 euro? Dat lijkt me rijkelijk weinig. Ik heb toch meer ervaring met de prijzen die Maximum roept (140 en 360 euro).
 
Ik heb 300 gulden betaald voor
Nieuwe remblokken (voor en achter)
Nieuw luchtfilter
4 nieuwe bougies
Nieuwe olie
Remvloeistof
Kleppen stellen
+ andere zaken die normaal zijn bij een grote beurt (kan verder niets bedenken, ben geen technisch wonder)
erm.. volgens mij was dat het, ik had riante korting op de onderdelen en ik heb geen uurloon betaald.
Lijkt me dat een grote beurt voor 100 euro niet mogelijk is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kleine beurt voor 50 en een grote beurt voor 100 euro? Dat lijkt me rijkelijk weinig. Ik heb toch meer ervaring met de prijzen die Maximum roept (140 en 360 euro).

Inderdaad! +/- €400.- voor een grote beurt met alles d'r op en d'r aan:

kleppen
olie
filters
bougies
remvloeistof
remmen
etc.
etc.

Zelfs de zijstandaard werd schoongemaakt en gesmeerd!! Kost wel een bult geld, maar dan keren ze hem ook echt van voor tot achterwiel helemaal binnestebuiten.

Die kleine bedragen lopen toch altijd op ivm 'onverwachtte posten'. Budgeteer het liever ruim, dan kan het alleen maar meevallen. Alleen een manuur kost al +/- €40'- volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
dan zullen we maar niet gaan praten over het onderhoud van een duc.

gemiddeld ben ik toch € 600,= kwijt voor een grote beurt. En dan moet ie geen gekke dingen tegenkomen, want dan gaat het snel richting de € 1000
 
Ik heb 300 gulden betaald voor
Nieuwe remblokken (voor en achter)
Nieuw luchtfilter
4 nieuwe bougies
Nieuwe olie
Remvloeistof
Kleppen stellen
+ andere zaken die normaal zijn bij een grote beurt (kan verder niets bedenken, ben geen technisch wonder)
erm.. volgens mij was dat het, ik had riante korting op de onderdelen en ik heb geen uurloon betaald.
Lijkt me dat een grote beurt voor 100 euro niet mogelijk is.

300 gulden???
remblokken voor+achter=3setjes a 80 piek=240 piek
filter=50 piek, gokje
4 bougies=4x20 piek=80 gulden
3 liter olie a 35 piek/liter=105 piek
oliefilter=40 piek
remvloeistof=25 piek
kleppen stellen=2 uur voor een monteur=200 piek

300 is erg weinig voor wat ze gedaan zouden hebben...lijkt me bull...
 
300 gulden???
remblokken voor+achter=3setjes a 80 piek=240 piek
filter=50 piek, gokje
4 bougies=4x20 piek=80 gulden
3 liter olie a 35 piek/liter=105 piek
oliefilter=40 piek
remvloeistof=25 piek
kleppen stellen=2 uur voor een monteur=200 piek

300 is erg weinig voor wat ze gedaan zouden hebben...lijkt me bull...

Bij mij was je minder kwijt en nu is je blok kapot!Daarom geen uren geteld! :P
 
300 gulden???
remblokken voor+achter=3setjes a 80 piek=240 piek
filter=50 piek, gokje
4 bougies=4x20 piek=80 gulden
3 liter olie a 35 piek/liter=105 piek
oliefilter=40 piek
remvloeistof=25 piek
kleppen stellen=2 uur voor een monteur=200 piek

300 is erg weinig voor wat ze gedaan zouden hebben...lijkt me bull...
Op woensdag 27 maart 2002 15:19 schreef bzn het volgende:ik had riante korting op de onderdelen en ik heb geen uurloon betaald.
Lijkt me dat een grote beurt voor 100 euro niet mogelijk is.

Rekensom van Maximum komt uit op 540 gulden... (ex. arbeidskosten)
Ik heb de bon niet meer maar ik weet nog dat de olie iets van 90 piek was (zonder korting) + waarschijnlijk nog een paar iets goedkopere onderdelen.
Krijg dan 25% korting op bovenstaande onderdelen en je komt uit op 300 (ok... het was geloof ik 335 ofzo).
Kameraad van mij is een paar avonden ermee bezig geweest, hij werkte bij een niet nader te noemen motorzaak }) en kreeg korting op de onderdelen.
In elkaar klussen heeft hij thuis gedaan, benodigde apparatuur (voor kleppen, of carbs?, hij had in ieder geval een of ander apparaat) heeft hij ff een avondje meegenomen.

Uurloon: geen, althans niet meer dan een krat bier en een keer karten. ( :} )

** disclamer: het is niet zo dat hij voor iedereen liep bij te beunen ten koste van de baas, dit was een uitzondering, maar voor mij wel een hele mooie **
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb 300 gulden betaald voor
Nieuwe remblokken (voor en achter)
Nieuw luchtfilter
4 nieuwe bougies
Nieuwe olie
Remvloeistof
Kleppen stellen
+ andere zaken die normaal zijn bij een grote beurt (kan verder niets bedenken, ben geen technisch wonder)
erm.. volgens mij was dat het, ik had riante korting op de onderdelen en ik heb geen uurloon betaald.
Lijkt me dat een grote beurt voor 100 euro niet mogelijk is.


in Polen of zo.. :? :! :? ! :?
 
Rekensom van Maximum komt uit op 540 gulden... (ex. arbeidskosten)
Ik heb de bon niet meer maar ik weet nog dat de olie iets van 90 piek was (zonder korting) + waarschijnlijk nog een paar iets goedkopere onderdelen.
Krijg dan 25% korting op bovenstaande onderdelen en je komt uit op 300 (ok... het was geloof ik 335 ofzo).
Kameraad van mij is een paar avonden ermee bezig geweest, hij werkte bij een niet nader te noemen motorzaak }) en kreeg korting op de onderdelen.
In elkaar klussen heeft hij thuis gedaan, benodigde apparatuur (voor kleppen, of carbs?, hij had in ieder geval een of ander apparaat) heeft hij ff een avondje meegenomen.

Uurloon: geen, althans niet meer dan een krat bier en een keer karten. ( :} )

** disclamer: het is niet zo dat hij voor iedereen liep bij te beunen ten koste van de baas, dit was een uitzondering, maar voor mij wel een hele mooie **

Aha! Een vriendendienst dus! Das wel leuk dat het ook voor die prijs kan, maar niet echt relevant om een vergelijking te maken, zodat gekeken kan worden wat ongeveer een goede prijs is. En dat is wat Linda eigenlijk wil geloof ik *D
 
Nog even terugkomend op de vragen van Maximum en Sideburns:

De grote beurt bij hen zou dan inhouden de motor nakijken op alle punten en minimaal olie en oliefilter vervangen. Dus ze kijken wel, maar het echte vervangen of stellen zit nog niet bij de prijs in. En qua materiaalkosten zit alleen de olie en oliefilter bij de 75-100 euro in.

De motor hoeft toch niet helemaal uit elkaar om te kijken of alles nog ok is? Dat is toch ook zo wel te zien of te meten? En dat zal toch niet zo lang duren, lijkt me. En dan klopt de prijs misschien ook wel.

Maar waar ik dus ook nog mee zit is of het niet per definitie noodzakelijk is om dingen te vervangen of te stellen. Zoals ik al zei, een grote beurt schrijft men voor om de zoveel kilometer. Of bedoelt men dan een grote KIJKbeurt en niet direct een grote VERVANG EN STEL beurt. :?


Bij de motorzaak ben ik al vaker geweest. Dit was dan voor reparaties aan de "buitenkant" (spiegels vervangen, voorvorkkeerringen vervangen e.d.). Toen rekenden ze ook al vrij weinig qua uurprijs.
 
Safe wilde 200 guldens vangen voor een kleine beurt. Op de vraag wat er dan gedaan werd gingen ze zaken opnoemen die je bij een dagelijkse inspectie doet en water evt. bijvullen. Olie en filter etc. deden ze niet. Nou, mooi 100 piek in m'n eigen zak gestopt en voor de rest filter en olie gekocht en m'n motor een goeie beurt gegeven.
 
De grote beurt bij hen zou dan inhouden de motor nakijken op alle punten en minimaal olie en oliefilter vervangen. Dus ze kijken wel, maar het echte vervangen of stellen zit nog niet bij de prijs in. En qua materiaalkosten zit alleen de olie en oliefilter bij de 75-100 euro in.
toch nauwelijks een grote beurt te noemen, kan ook niet voor dat geld.
De motor hoeft toch niet helemaal uit elkaar om te kijken of alles nog ok is? Dat is toch ook zo wel te zien of te meten? En dat zal toch niet zo lang duren, lijkt me. En dan klopt de prijs misschien ook wel.
als ze bij de meeste motoren moeten kijken hoe de klepspeling staat, zit het meeste werk erop... het afstellen zelf is het minste werk.

remblokken e.d. dat controleer je toch zeker zelf? LANG voor die blokken echt op zijn worden ze "voor de zekerheid" maar alvast vervangen... kan je zomaar de helft van de levensduur schelen, en dus verdubbeling van onkosten... zelfde geldt voor ketting, tandwielen, bougies etc etc.
 
Ik heb vandaag geïnfoot voor een grote beurt incl ketting/tandwielen en nieuwe voorband
Bij S te Apeldoorn +/- €630
Bij B te Garderen +/- €525

Een kennis van me infoot nog ff bij zijn " monteur" benieuwd waar die mee komt.
 
Ik heb vandaag geïnfoot voor een grote beurt incl ketting/tandwielen en nieuwe voorband
Bij S te Apeldoorn +/- €630
Bij B te Garderen +/- €525

Een kennis van me infoot nog ff bij zijn " monteur" benieuwd waar die mee komt.

Safe en Boeve motoren *D

Wat heb ik nou gewonnen? ;)
 
Was voor duizend km beurt al 60 euro kwijt,alleen beetje olie ververst,nieuw filter en ketting smeren,klaar,als dat dan een grote beurt moet wezen word je aardig gen**id
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan