Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kijk maar eens op de site van Biggelaar.vor 1000 euro heb je een hele leuke andere motor..
kom op, dat tikken mensen toch niet echt af?
Een kleine beurt is even met de poetsdoek erover en dan een rekening opmaken.
O'ja kleinmateriaal en milieukosten erbij, bijna vergeten.
Nou, dat lijkt me lucratiever dan me prostitueren aan iedere vrouw in 't dorp..
nooit gedacht dat mensen zo weinig voor hun geld terughoeven..
Er zijn inderdaad een heleboel zaken die je niet in een doosje kunt kopen, zoals het stellen van de kleppen, syncroon stellen van carb's, afstellen van CO en ontsteking.
Als dat niet bij een motorzaak is uitgevoerd moet je de vorige eigenaar maar geloven dat het ook is uitgevoerd en goed is uitgevoerd.
Achja, ken ook genoeg mensen die het 'laten doen' waarvan de motor aan dezelfde omschrijving voldoet.Voor dat geld koop je een K100 ja, maar wat koop je dan
Ik gebruik mijn motor elke dag, dus dan moet hij goed zijn.
Goed onderhoud kost nou eenmaal geld, slijtage delen groeien niet aan een boom
Ik hoor regelmatig mensen roepen dat ze alles zelf doen en de motor perfect onderhouden is en dan aan komen kakken met bandjes met 2mm profiel of schijven van 3mm dik
Achja, ken ook genoeg mensen die het 'laten doen' waarvan de motor aan dezelfde omschrijving voldoet.
Zijn gewoon keuzes, dat je te pauper bent om je schijven te (laten) vervangen ligt er niet aan dat je je onderhoud zelf doet of laat doen
Precies, voor dat geld heb je een 2de K100..
Die 900 euro ben je trouwens ook niet elk jaar kwijt hé.
Eene jaar zitten er wat grote zaken aan die aangepakt moeten worden en het andere jaar zijn er geen bijzonderheden en ben je voor 200 euro weer klaar voor een jaartje dagelijks gebruik.
Aan een K100 kan je gewoon geen miskoop doen. Als hij nu rijdt doet hij het over 50.000km nog. Als ik echt geen budget heb is dat de eerste motor die ik voor dat bedrag koop. Maar wel even op de toestand van de remmen en banden letten. Die ik ook niet bij 2mm vervang, wettelijk minimum is namelijk 1mm.Die 900 euro ben je trouwens ook niet elk jaar kwijt hé.
Eene jaar zitten er wat grote zaken aan die aangepakt moeten worden en het andere jaar zijn er geen bijzonderheden en ben je voor 200 euro weer klaar voor een jaartje dagelijks gebruik.
Op marktplaats staan momenteel trouwens 1206 BMW's tekoop waarvan er 2 K100's tussen staan die voldoen aan de beschrijving maximaal 900 euro.
Die wil je echt niet kopen, dat is gewoon andermans ellende.
En die paar bruikbare onderdelen die daar nog aan zitten zijn die 900 euro ook niet waard.
Aan een K100 kan je gewoon geen miskoop doen. Als hij nu rijdt doet hij het over 50.000km nog. Als ik echt geen budget heb is dat de eerste motor die ik voor dat bedrag koop. Maar wel even op de toestand van de remmen en banden letten. Die ik ook niet bij 2mm vervang, wettelijk minimum is namelijk 1mm.
Is dat op jaarbasis dan
Ik dacht altijd op basis van gereden kilometers
Zelfs de onverwoestbare K100 is niet 100% onverwoestbaar.
Een paar dure punten die meestal na de ton problemen geven, zijn een versleten (en daardoor intern lekkende) olie/waterpomp. Daardoor komt er koelvloeistof in de olie terecht. pomp in zn geheel vervangen is vaak de enige optie, omdat zowel het huis als de pompas uitslijten.
Ook een rot cardanlager of een verrotte cardanas zijn niet helemaal vreemd bij hoge kilometerstanden, en ook niet echt goedkoop.
Maar je hebt absoluut geen garantie dat die goed blijft, helaas...Dan kun je beter die paar centjes in een Honda Cx500 steken, mits de dynamo nog goed is
Ook een goede motorzaak kan mensen niet verplichten om met een veilige motor rond te rijden. Als mensen geen euros af willen tikken voor remschijven dan blijft die motor onveilig. Dat is mijn punt.Mee eens, maar dat is gewoon wat het verschil maakt tussen een goede en een slechte motorzaak.
En ik ben technisch genoeg om te zien of iets goed of niet goed is uitgevoerd.
Ik zou het zelfs allemaal zelf kunnen, maar heb er simpel weg geen tijd voor en geen zin in.
En een goede motorzaak gun ik ook zijn omzet.
Verder blijft het ieder zijn eigen keuze of hij of zij zijn geld in goed onderhoud steekt of elk jaar een ander barrel koopt om zo weer even te kunnen rollen.
Woon al 10,5 jaar samen met mijn buurvrouw..
Koop je er toch een van na '86? Die hebben een verbeterde pomp, problem solved. Kardanlagers lijken op internet een groot probleem, maar zijn feitelijk exemplarisch. Mocht je die pech hebben sleutel je er simpelweg een andere onder. Die 500 euro geeft een ander lachend uit aan een "grote" beurt. Bovendien komt dat kardanprobleem meer voor bij de K1100, en die koop je niet vaak voor 700 euro.Zelfs de onverwoestbare K100 is niet 100% onverwoestbaar.
Een paar dure punten die meestal na de ton problemen geven, zijn een versleten (en daardoor intern lekkende) olie/waterpomp. Daardoor komt er koelvloeistof in de olie terecht. pomp in zn geheel vervangen is vaak de enige optie, omdat zowel het huis als de pompas uitslijten.
Ook een rot cardanlager of een verrotte cardanas zijn niet helemaal vreemd bij hoge kilometerstanden, en ook niet echt goedkoop.
3Open google, zoek naar "service manual {merk} + {type} + {bouwjaar}" en zoek naar iets van een PDFje.
Hier zullen de onderhouds intervallen instaan, en wat bij welke interval geacht gedaan te worden.
Over het algemeen is een grote beurt ;
- alle vloeistoffen vervangen (olie, remmen, koel)
- nieuwe bougies
- kabels speling controleren
- banden op druk brengen waar nodig
- overige slijtage onderdelen controleren (ketting, etc
- balhoofdspeling controleren
- werking verlichting controleren
- testrondje rijden of alles naar behoren werkt.
Hoi mensen,
ik toon enige interesse in een motor die iemand te koop heeft staan, Op mijn vraag naar onderhouds/revisie-info kreeg ik antwoord dat de motor recent een 'grote beurt' heeft gehad.
Ik doe onderhoud en reparaties aan motorfietsen altijd zelf (mankeert me immers nix aan m'n handen) en heb geen idee wat een 'grote beurt'-ex-porno situ- is.
Kan iemand me hier dat vertellen?
Wat als onderhoud zelf gepleegd wordt. Die kans is ook goed aanwezig. Dan heb je geen bonnen oid.
Het onderhoud van de motor doe ik ook grotendeels zelf en alleen wat ik zelf niet kan danwel niet aandurf laat ik doen en zal ik tzt ook wel gaan doen. MAW: Bonnen bij een motor geven misschien wel totaal verkeerde indrukken van slecht onderhoud terwijl er misschien goed en vaak onderhoud gepleegd is.
Mijn motor kwam zonder enige onderhoudshistorie en deze heb ik dan ook vrij snel een grote beurt gegeven (luchtfilter, bougies, olie, oliefilter, cardanolie). Verder wil ik de kleppenstellen + carbs reinigen / stellen binnenkort laten doen.