Grote beurt. Wel of niet bij een dealer

BeCool

MF'er
2 jun 2004
49
0
Apeldoorn
Wat ik me afvraag als groentje is wie er allemaal een grote beurt laten doen bij de dealer of bij een " mannetje" .

Ikzelf rijd nu pas sinds een maand of 3 een ducati 900SSie en de motor heeft nu over de 10.000km's gelopen. Tijd voor een beurt dus. Maar een grote beurt kost zo tussen de 400 en 500 euro's.

Vandaar, tell me. Hoe pakken jullie dit aan.

gr. BeCool :]
 
ik zou ze alleen je kleppen laten stellen en je carbs synchronisere..de rest kan je zelf wel en de doorsnee huishouden heeft ook vast wel de tools om het te kunne doen....voor kleppe stelle en carbs synchronisere heb je speciale dingen nodig.

dus vragen aan je dealer of mannetje of ie alleen je kleppe wil doen en je carbs.
 
Ik laat het doen bij een kleine (eenmans)motorzaak. Kerel levert prima werk af en is goedkoper dan "die grote". Zelf doen is idd het goedkoopst, maar ik heb niet de middelen om dit te kunnen doen.
 
De enige sleutelcursus die ik gevolgd heb is "banden oppompen voor beginners". Gelukkig ben ik in één keer geslaagd en kan ik dat voortaan zelf. Ik heb zelfs een eigen compressor. Wauw.

De rest mag mijn dealer doen.
 
ik zou ze alleen je kleppen laten stellen en je carbs synchronisere..de rest kan je zelf wel en de doorsnee huishouden heeft ook vast wel de tools om het te kunne doen....voor kleppe stelle en carbs synchronisere heb je speciale dingen nodig.

dus vragen aan je dealer of mannetje of ie alleen je kleppe wil doen en je carbs.

dacht jij dat ze dat doen bij elke beurt?? opschrijven wel ja, maar ze trekken gwoon de bougies eruit, en als die netjes gekleurd zijn, doen ze dr echt geen ruk aan hoor!!

als je t kan, lekker zelf doen, dan weet je zeker dat het goed gebeurt, en geen haastjob is. (moet zijn dat je nog garantie heb, dan ff dat dure stempeltje halen)
 
Ik heb helaas geen goede ervaringen opgedaan bij twee "professionals".

Bij de eerste heeft m'n Gixxer in totaal 4x gestaan voor enkel hetzelfde probleem. Ik heb maar geen 5e afspraak gemaakt en heb uiteindelijk 't probleem zelf in één dag kunnen verhelpen. Daaruit bleek dat de zaken die hij vlgs zeggen had gedaan, helemaal niet gedaan waren :( .

De tweede prof heeft idd goed werk afgeleverd (carbs synchroniseren en kleppen stellen). Op het eerste gezicht dan, want toen ik enkele maanden later de tank eraf haalde, zag ik een niet opnieuw aangesloten buis tussen vacuumkamers en bijbehorend filter en twee kapotgedraaide imbusbouten van de motorsteunen. Bovendien zaten de bouten (ondanks mijn kopervet) werkelijk idioot vast aangeknald. Gelukkig heb ik met veel hangen en wurgen de zaak weer los kunnen krijgen.

Sindsdien is mijn vertrouwen in de prof wel ver te zoeken. Mss niet altijd terecht, maar toch...
 
ik heb soms wel eens de indruk dat het ermee te maken heeft welke monteur bij de bedrijf de beurt heeft gedaan. tuurlijk zijn er monteurs die echt weinig fouten maken, en zogenaamde gouden vingertjes hebben. maar ik weet zeker dat er genoeg monteurs rondlopen die nog niet zoveel ervaring hebben, of ongeinteresseert aan het werk zijn, of vaak kleine fouten maken etc.

Ik heb mijn bike 2 keer naar dezelfde dealer gebracht. de 2 keer was ik veel minder tevreden. een paar puntjes waren niet helemaal correct gedaan. mijn balhoofd is een heel klein tikkie te strak afgesteld. ik vroeg een nieuwe claxon, maar deze was nog af te stellen zeiden ze. een week later deed hij het alweer niet. dat soort dingen
 
Terug
Bovenaan Onderaan