Grote beurt

Arthur-A

MF'er
20 sep 2004
110
0
Capelle
Hoi

Ik wil binnekort mijn motor een grote beurt laten geven....wat dat bij auto's precies inhoud weet ik, maar hoe zit het met motoren?
Welke dingen behoren gedaan te worden en welke prijzen moet ik ongeveer verwachten?

Mvg
Arthur
 
motor heeft lang stil gestaan, dus de normale 'behandeling ' voorgeschreven door kawasaki gaat niet echt op denk ik. Tis trouwens niet dat ie nooit gelopen heeft, tis eerder zeer weinig km's gemaakt. Heeft wel om de week een uurtje gelopen op de bok het afgelopen jaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik begijp soms niet dat die vraag steeds hier gesteld wordt!?
Waarom vraag je het niet bij je garage: Vraag wat er wordt bekeken, wat er wordt vervangen, wat er wordt gerekend.
En vraag ook om een overzicht van de gedane zaken, van voor en van na.
Een garage is veplicht om jou uit te leggen wat ze hebben gedaan en wat dat kost, sterker nog: ze moeten jou van tevoren vertellen wat ze gaan doen en wat dat kost ! Is een nieuw luchtfilter in de prijs inbegerepen of moet je dat appart betalen? Als de kettingset is versleten ... gaan ze dat dan vervangen, of laten ze jou de keus dat te doen of niet? Olie vervangen is dat met of zonder oliefilter? Sommige garages gaan direct zonder jou toestemmiong van alles vervangen , zonder jou toestemming, voorkom dat door duidelijk van tevoren af te spreken wat er gaat gebeuren. Dan weet je wat.... en wat de kosten zullen zijn.
Spreek een bedrag van tevoren af, niet achteraf, want dan is de arbeid al geleverd....en zo...
 
omdat ik nog geen motor garage heb die ik 100% vertrouw lijkt het me dat het geen kwaad kan hier van te voren wat informatie te vragen, want onvoorbereid naar een garage gaan kan een leek als ik onnodig veel geld kosten.
 
Wat voor motor is het? Bouwjaar en km stand? Mijn persoonlijke mening is dat als je het ECHT goed gedaan wilt hebben...je het gewoon zelf moet doen....zo moeilijk is het allemaal niet...

Precies, als je een wphb hebt en een sleutel kan vasthouden kom je een heel eind en scheelt klauwen met geld.
Zeg nou zelf: die olie eruit laten lopen, kan je toch zelf wel?dat oliefiltertje eraf en een nieuwe erop....
als je er van tevoren ff over nadenk kan je een hoop zelf , zeker de beruchte beurten en simpel onderhoud, kettingsets enzo...
 
Precies, als je een wphb hebt en een sleutel kan vasthouden kom je een heel eind en scheelt klauwen met geld.
Zeg nou zelf: die olie eruit laten lopen, kan je toch zelf wel?dat oliefiltertje eraf en een nieuwe erop....
als je er van tevoren ff over nadenk kan je een hoop zelf , zeker de beruchte beurten en simpel onderhoud, kettingsets enzo...
Met een kettingsetje moet je wel oppassen...borg hem niet goed en hij haalt je in op de snelweg... :o :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan