grote jongens op r6

Bigpat

Rookie
18 mrt 2005
27
0
Brielle
ik weet niet of dit het goede gedeelte is maar ja .

ik had even een vraagje en hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen.

ik ben een 18 jarige jongen en ben 1.98 meter en weeg 100 kilo schoon aan de haak en ben op zoek naar een sportieve beginners motor . de keuse is gemaakt en er zijn er 2 uitgekomen . een sport tour honda cbr 600 f of een sportieve yamaha r6.. maar is het mogelijk om daar normaal op te gaan zitten op een yamaha r6 en te rijden . genoeg ruimte enzo .

hoop dat een ( groot ) iemand mij hier antwoord op kan geven om mijn keuze motor makkelijker te maken ?

mvr ,

patrick
 
ligt eraan wat je met normaal bedoeld. Als met normaal zitten confortabel zitten bedoeld dan denk ik dat de cbr600f net iets minder sportief zit dan een R6'je.

maargoed klinkt weer een beetje cliché: beste is beide bikes uitproberen en dan bedoel ik niet ff zitten maar ook een stukje rijden (half uur of liever langer),
 
ja dta is ff het probleem . moet van de week afrijden :P heb al gezetten op honda fireblade 900 en een thundercat dan is een thundercat ( gelijk aan cbr 600 f ) wel beter maar moet binnekort maar ff langs motoport.
 
ik ben een 18 jarige jongen en ben 1.98 meter en weeg 100 kilo schoon aan de haak
Damn! Voor jou te hopen dat je groeispurt voorbij is.
R6 lijkt me toch iets aan de kleine kant voor je. De CBR600F is stukken beter geschikt voor langere mensen, maar een 600 zal bijna altijd aan de krappe kant voor je zijn. Met lange benen krijg je helaas eerder last van je knieen. Misschien is een Honda CB600F Hornet iets voor je, geen sportmotor maar vriendelijker voor je knieen. Er zijn overigens ook after market rem/schakelsetjes waarmee je de stepjes iets lager of verder naar achteren/voren kunt verplaatsen.
 
maargoed je moet ook natuurlijk kijken welke motor je het mooist vindt (qua uiterlijk) Een motor dat je zelf heel mooi vindt, rijdt natuurlijk ook weer een stukje beter dan een motor die je minder mooi vindt ;)
 
een r6 van 99 tot 2002 zit beter dan een 2003 of jonger, als in meer ontspannen
cbr is een prima startersmotor ook. gewoon kijken of je niet met je knieen tegen het stuur komt bij korte draai beweging :)
 
nee klopt daarom heb ik voor mezelf zoiets van

het liefst een r6 maar ja das geen gezicht

dus dan de keuze cbr600f of een kawa zx6r .

heb gister bij motoport getest ff erop gezetten maar was geen gezicht en zat voor geen meter .

bedankt voor de reacties *O*
 
TDM misschien :?

Bij een dealer op wat meer fietsen gaan zitten. En dan je keus maken.
Ik zou me maar ff niet richten op 1 merk/type.

Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan