Grote (Kleine) Ierland topic!

Ik heb nog nooit meegemaakt dat je eigen spanbanden moet meenemen, maar goed met die ferry ben ik nog niet geweest.
 
Wij gaan over 3 weken naar Ierland met de boot IJmuiden/New Castle.
Daarna de boot Cairnryan / Belfast.
Weet iemand of op de laatste ferry spanbanden aanwezig zijn ?
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat je je eigen spanbanden mee moet nemen maar ik kan het nergens terug vinden.

Misschien kom ik je tegen, ik vertrek de 6e en heb omgeveer dezelfde plannen:)

Maar tip: Neem altijd spanbanden mee, en wel goede:

Eindloze%20spanband.jpg



Ik heb het op de route Livorno-Corsica meegemaakt dat ze er geen hadden, iedereen kreeg een stukje touw uitgedeeld van 2 meter.
 
Wij gaan over 3 weken naar Ierland met de boot IJmuiden/New Castle.
Daarna de boot Cairnryan / Belfast.
Weet iemand of op de laatste ferry spanbanden aanwezig zijn ?
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat je je eigen spanbanden mee moet nemen maar ik kan het nergens terug vinden.

Spanbanden niet nodig op deze ferry.
Ben 4x mee geweest op deze route.
Ik heb overigens nog nooit meegemaakt dat er geen spanbanden waren.
 
Spanbanden niet nodig op deze ferry.
Ben 4x mee geweest op deze route.
Ik heb overigens nog nooit meegemaakt dat er geen spanbanden waren.

Cairnryan / Belfast heb ik eergisteren genomen, ik kwam gewoon aanwaaien en toevallig vertrok de ferry in 10 minuten :+

Ik had geluk, had bijna 4 uur moeten wachten :P

Spanbanden niet nodig, sterker nog, ze bevestigen voor jou de spanbanden, jij hoeft enkel toe te kijken :P
 
Cairnryan / Belfast heb ik eergisteren genomen, ik kwam gewoon aanwaaien en toevallig vertrok de ferry in 10 minuten :+

Ik had geluk, had bijna 4 uur moeten wachten :P

Spanbanden niet nodig, sterker nog, ze bevestigen voor jou de spanbanden, jij hoeft enkel toe te kijken :P
Dat afspannen doe ik liever zelf.

Vorig jaar op de Outer Hebrides eilanden geweest (op een ferry tussen de eilanden) en ondanks dat ik zelf de spanbanden goed vast had gemaakt, gingen de heren (terwijl ik op het bovendek stond te kijken) nog even controleren en nog verder aanspannen.

En idd, bijna door het zadel heen.
Krijg je zo'n Duitse streetfighter-look. B|

<----- not amused
 
Ter promotie van dit topic/Ierland wat sfeer foto's, het bevalt prima :P

Hier in Ierland stappen ze van maandag tot zondag, incl. live muziek (iers) :P

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zit nu in Wales, maar wat me erg opviel in Ierland is dat de Ieren van maandag tot zondag de kroeg induiken lol :P

En die kroegen hebben allemaal livemuziek (voornamelijk iers/celtic)

Fantastisch land, fantastische mensen.
 
Rustig in dit draadje, gaat er niemand naar Ierland?

In juni gaan we met z'n drieën/vieren naar Ierland. Plan is om via Cherbourg naar Rosslare te gaan met de Ferry en dan 6 dagen te toeren door Ierland.
Nu heb ik door een aantal routes aan elkaar te plakken al een mooie route samengesteld. Hij is alleen de lang en nu wordt het dus moeilijk
icon_wink.gif


Als ik 1/5 moet overslaan, wat zou dat dan moeten zijn? Kan bijvoorbeeld heel makkelijk het noorden er af knippen, maar wellicht is het beter om de surf beaches over te slaan... Heb geen idee wat leuker is voor een motorrijder? (hoe minder verkeer, hoe beter) Graag advies!

ierland.png
 
Rustig in dit draadje, gaat er niemand naar Ierland?
Als ik 1/5 moet overslaan, wat zou dat dan moeten zijn? Kan bijvoorbeeld heel makkelijk het noorden er af knippen, maar wellicht is het beter om de surf beaches over te slaan... Heb geen idee wat leuker is voor een motorrijder? (hoe minder verkeer, hoe beter) Graag advies!
Ben ook aan het plannen voor een trip naar Ierland volgend jaar. Naar jouw kaart kijkend, zou ik het zuidelijke stuk stuk overslaan, dus de snelle route van de ferry naar Kerry. De (zuid-) westkust is echt prachtig, daar wil je liever rijden. Ik ben er een paar keer met de auto geweest, maar nog nooit op de motor, dus ik ben er ook nog niet helemaal uit. ;)

De ferry vanuit Cherbourg is wel een goed idee, zeker als er een harde Brexit komt en er grote vertragingen aan de UK grenzen onstaan! Maar wel prijzig die Irish Ferries, voor een retour inlcusief motor en simpelste hut ben ik bijna €500 kwijt...
 
Het binnenland van Ierland vonden we iets tegenvallen (na onze trips naar Wales en Schotland)
Daarom zou ik ook zoveel mogelijk de kustlijn meepakken...........want die kustlijn is geweldig mooi, fantastisch gewoon.

Probeer op zaterdagavond de levendige binnenstad van Killarney op te zoeken en ter plekke een hapje te eten.
En dan op zondagochtend de Gap of Dunloe meepakken.
Hier moet je wel vroegtijdig mee beginnen (ca. 8.30) anders kom je niet langs de vele paard en wagens, een toeristendingetje.

Killarney vond ik erg mooi en dan niet alleen het stadje zelf en de kustlijn, maar ook het binnenland.
Ik zie ook dat je de schiereilanden meepakt...........ook erg mooi.

Ieren vond ik als persoon erg beleefd maar als ze eenmaal in de auto zitten.........een stuk minder beleefd.
 
Bezoek Derry en Belfast, de kust in het zuiden kun je overslaan.
Ferry: Cherbourg-Rosslare Dublin-Cherbourg, houd rekening met beweging in het schip op de Celtic Sea })
In 6 dagen kun je makkelijk rond hoor :]
 
Laatst bewerkt:
Toertocht Ierland.
In april 2017 heb ik met mijn zoon een toertocht door Ierland gemaakt. Het was een geweldige belevenis.
Totaal 14 dagen. 4 dagen voor heen en terug. 10 dagen toeren door Ierland. Vanaf Deurne naar Calais, de oversteek en halverwege Engeland in 1 dag. Na overnachting richting Pembroke met de oversteek naar Rosslare. Daar zijn we meteen naar een B&B gegaan. Wel overwogen om via Cherbourg te gaan. Maar je zit dan wel een behoorlijke tijd op de boot. Ik vond mijn keuze meer relaxed en goedkoper. Persoonlijk vind ik 6 dagen voor Ierland een beetje kort. Als je alleen maar wil rijden, oke, maar wil je ook e.e.a. bekijken en 's avonds naar een jam sessie, dan heb je meer dagen nodig. Bijgaand een impressie van de routes die ik gereden heb. In verband met kinderen kan mijn zoon nu niet meer mee, maar ik zou zo weer een tocht in september willen maken. In april was het weer geweldig. Nauwelijks regen.


Ierland_2017.jpg
 
Dank voor alle reacties!

De ferry naar Cherbough is qua kosten (met 3/4 man) vergelijkbaar met de Ferry naar Harwich/Hull/New castle. Wij hebben slechte ervaringen met de rit van Calais naar huis, dus die willen we sowiezo vermijden. Tijdgebrek is ook de reden dat we niet via UK naar Ierland gaan: De oversteek en de rit om er te komen kosten teveel tijd (en dus minder tijd voor Ierland).

De route langs ze zuidkust ga ik aanpassen: wordt een snellere! Gap of Dunloe ga ik nog toevoegen. Dank voor de tips!
 
Weet iemand van de Ierlandgangers onder jullie hoe het zit met de motoreisen in IRL?
Is het erg als een uitlaat geen E-keur heeft of maar deels?
Mag ie iets meer geluid maken dan standaard.
Wordt erop gelet en wordt er waarde aan gehecht?
Het 'mag' natuurlijk niet, ook in NL niet, maar hoe gaat te plisie ermee om?
Zoals in NL of zoals in DE?
Mijn plan is met de Duke naar UK of IRL te gaan deze zomer.
De kat en tussenpot zijn vervangen door een decat linkpijp met een kleine tussendemper.
Dat deel heeft geen E-keur.
De einddemper is wel origineel, dus voorzien van E-keur, maar de combinatie maakt wel wat meer geluid dan helemaal origineel.
 
Voor mijn gevoel is de politie in de UK niet veel anders dan in Nederland.
Als je aandacht wil (bv veel lawaai of asociaal rijgedrag) dan krijg je aandacht..............dus zou het zoveel mogelijk proberen te minimaliseren (met name geluid)
In Duitsland zijn ze op dat vlak duidelijk strenger.

Dat geeft trouwens geen garanties, maar vooral de Ierse en Schotse politie vond ik relaxed.
 
Als het is zoals in NL moet de gok te nemen zijn met de decat pijp op de Duke. Wat igv toch een aanhouding? Betalen en doorrijden of het 'Duitse systeem' aka betalen en pas weer de motor mee zodra je legaal bent?
 
Ff een schop in dit topic...

Ik ben me aan het orienteren op een reis naar Ierland.
Schotland en Noorwegen ben ik al een aantal maal geweest.
Hoe verhoudt Ierland zich tov deze landen ?
 
Persoonlijk vond ik Schotland en zekers Noorwegen mooier dan Ierland. (het binnenland van Ierland vond ik iig tegenvallen in vergelijking met Schotland/Wales)
De kustlijn van Ierland is wel 1 van de mooiere.

De Noren vond ik afstandelijk/gereserveerd en de Schotten en zekers de Ieren zijn geweldig en respectvol naar buitenlanders (lees vakantiegangers) en motorrijders.
Asfalt is vergelijkbaar met Schotland (af en toe goed, af en toe bagger).
 
Persoonlijk vond ik Schotland en zekers Noorwegen mooier dan Ierland. (het binnenland van Ierland vond ik iig tegenvallen in vergelijking met Schotland/Wales)
De kustlijn van Ierland is wel 1 van de mooiere.

De Noren vond ik afstandelijk/gereserveerd en de Schotten en zekers de Ieren zijn geweldig en respectvol naar buitenlanders (lees vakantiegangers) en motorrijders.
Asfalt is vergelijkbaar met Schotland (af en toe goed, af en toe bagger).
5 maanden geleden gewerkt met 2 Schotten en een nieuw Zeelander.
Zware tegenvaller, wat een kutvolk zeg.
 
Muahaha, daarom zei ik ook " geweldig en respectvol naar buitenlanders (lees vakantiegangers) en motorrijders"
Hoe het is om er mee te werken, kan ik geen oordeel over geven.
Mijn ervaring met Ieren, Schotten en de Welsh is iig positief.........ook al zullen ze niet allemaal even lief zijn. })
 
Nja, Ik denk dat deze verpest waren.

Waren monteurs in de buitendienst wereldwijd. Tenminste, daar leek het op.
Binden zich aan niemand en hebben overal schijt aan.

De Nieuw Zeelander woonde wel voornamelijk al meer dan 25 jaar in Nederland en kon ook nog steeds geen Nederlands omdat hij dat waarschijnlijk verrekte.
Van de Schotten was de oudste de baas en de jongste had volgens mij niks te zeggen.
Volgens mij waren de 3 genoemde lui nog een beetje van de oude stempel. Volgens mij was de oudste Schot achteraf gezien ook pist off omdat ik voornamelijk met de jongste communiceerde en niet met hem.

Omdat andere vakantie ervaringen eigenlijk ook voornamelijk positief waren viel dit nogal tegen.
Maar ja, we waren wel aan het werk hé. Is vaak toch anders:o
 
Persoonlijk vond ik Schotland en zekers Noorwegen mooier dan Ierland. (het binnenland van Ierland vond ik iig tegenvallen in vergelijking met Schotland/Wales)
De kustlijn van Ierland is wel 1 van de mooiere.

Thanks ! Dat was ook mijn indruk van alles wat ik kan vinden aan routes en reizen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan