Grote maten GTX motorkleding

Benno123

MF veteraan
1 okt 2011
3.248
2.315
Langeweg (N-br)
Hoi, ik denk dat er hier bij misschien wel meer mensen zijn die in de grotere maten klasse vallen. Elke 4-5 jaar onstaat weer het problem van vinden van een vervanger voor mijn all-round motorjack. Met ca. 20-25K per jaar is na een 4-5 jaar het beste van de jas af. Ik ben dus weer op zoek naar een goed alternatief.


Natuurlijk zijn er de gekende adressen van Dama in Purmerend , Maximaat in Poeldijk en WS-restyle in Aalsmeer die voor elke maat wat hebben (helaas vaak geen Goretx) maar misschien kennen jullie een goed alternatief voor me.


Mijn wensenpakket

•Budget: rond de 5-600 euro bij voorkeur
•Maat 64 of groter (mijn huidige Dane Lynsted is 64 en past super)
•Direct laminaat of iets vergelijkbaars (Goretex z-liner heb ik nu, bevalt op zich goed maar de jas aan de buitenkant wordt zo nat)
•Niet te flodderig model, mag allround of toer zijn maar geen hobbezak (heb meerdere motoren naast de GS en dan is een wat strakker aansluitend model wel lekker)


Nice to have (maar niet noodzakelijk

•Waterdichte buitenzakken (2-4)
•Steekzakken
•Lange mouwen (Dane is vrij kort)
•Thermal binnenvoering uitneembaar (natuurlijk) en apart draagbaar


De gekende merken die ik bekeken heb:

•Rukka, Stadtler gaan niet groot genoeg en vind ik te duur
•Klim kan ik niet vinden of die mijn maatwat hebben, ik denk het niet
•Dane heeft alleen modellen in mijn maat met Z-liner
•Revit, Held, Buse, Bering, Macna, hebben niets wat past
•Richa schijnt grote modellen met Goretex te hebben maar die heb ik nog nergens in mijn handen gehad.


Zijn er nog mensen met goede alternatieven ??


Ik hoor het graag,



Benno
 
Idd, ziet er nog niet zo gek uit. eens een kijkje gaan nemen.

Hiernaast is de Dane lijn van Motoport inmiddels ook weer verkend. Ook daarin kan ik mijn maat 62-64 goed vinden en met een vertrouwde pasvorm. Prijsklasse is ongeveer hetzelfde.

groet,

Benno
 
Rukka gaat tot en met maat 66 hoor.

Dat de winkel m niet heeft hangen kan natuurlijk,
maar ze zijn er wel degelijk.

En ja, Rukka kost een boel.
Maar daar krijg je ook wel veel voor terug.
 
Helaas vorige week eens gekeken naar de Rukka oplossing. Bij een paar kennissen van me met Rukka kleding valt me de slijtage op. Beiden rijden ongeveer mijn kilometrage en de jassen zien er na 1,5 jaar al vele malen slechter uit dan mijn eigen Dane van (inmiddels) vijf jaar oud. Ok, rukka doet niet te moeilijk over garantie maar als je het dan ook nog nodig hebt :)

Daarnaast vind ik een jackprijs van ca. 1000 euro tegenover ca. 600 voor de Dane helaas niet goed uitpakken voor rukka. Zeker met mijn Dane-ervaringen tot nu toe.

Benno
 
Hoe zit het met de goretex pakken van Hein Gericke? Ik weet niet tot welke maat die doorlopen maar ik weet wel dat deze vrij groot vallen... de kleinste maat die ze hebben is mij in ieder geval te groot...
 
en een BMW jas? de streetguard lijkt jouw ideale jas wel ongeveer. ietsje duurder, maar buitenjas is waterdicht, dus niet zwaar, los vest binnen die ook als vest te dragen is, en geen flordder model.
 
Terug
Bovenaan Onderaan