Grote maten leren motorkleding

Tony Soprano

Rookie
3 mrt 2004
17
0
Grunn
Nou aangezien ik nogal een forse kerel ben, heb ik dus behoefte aan de wat grotere maatjes in de winkel. Nu ben ik al bij een aantal motorzaken geweest en eigenlijk gaan de meesten merken tot 62. Ik ben in ieder geval nog niets anders tegengekomen. En nou zit wat spul nog wel redelijk alleen meestal is het te kort. Zo komt een jas nauwelijks tot mijn heup, staand gaat dat nog wel maar op het moment dat je op een motor zit kruipt het behoorlijk wat omhoog. ik heb tot nu toe alleen nog maar wat losse jassen geprobeerd en ik wil eigenlijk opzoek naar een overall.

Dus de overmijdelijke vraag is:

Weten jullie misschien een adresje in het noorden waar wat grotere maten voor de motorrijder zijn? of is een pak op maat de enige optie (niet echt een optie vanwege de hoge prijs)?

Verder is het me opgevallen dat ze in duitsland vaak grotere maten hebben kwa normale kleding en schoenen, kan ik dat ook verwachten met motorkleding?

iemand hier ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook geen klein maatje als ik eerlijk ben; voor mijn helm ben ik geslaagd bij Termaat in Nijmegen (HJC CJ-14 maat 65)

Jas: Difi Progression AX (halflange jas) maat XXL bij Motoport Leek
Broek: Evolution, type ?? model voortent-van-de-caravan, ook in Leek
 
ik dacht (weet niet zeker hoor) maar dat ik hier wel eens gelezen had dat de prijzen van een maatpak nog best meevallen met de wat betere leren pakken (voor niet veel extra zou je geloof ik al een maatpak kunnen hebben).
Verder ben ik niet echt thuis in leer en ook niet in de grote mannenmaten, maar hoop dat je aan mijn opmerking wat hebt (misschien wat topics uitpuizen dmv de zoekfunctie?)

succes er in iedergeval mee!!
 
Ik ben dus vooral op zoek naar leren kleding omdat ik van textiel af wil. Ik vind dit namelijk nogal behoorlijk wapperen op de snelweg. Maar ik denk dat ik deze zomer maar een bezoekje aan duitsland moet brengen. En anders wordt het gewoon sparen voor een pak op maat (bijkomend voordeel is dan natuurlijk dat het perfect passend is en je kan zelf je kleuren en dergelijk spul bepalen)
 
MJK leathers in Oudenbosch, is niet helemaal in het noorden :?
Mijn vrouw heeft daar een pak laten maken en is eigenlijk niet eens echt duurder dan een standaard pak.
 
MJK leathers in Oudenbosch, is niet helemaal in het noorden :?
Mijn vrouw heeft daar een pak laten maken en is eigenlijk niet eens echt duurder dan een standaard pak.


kijk dat bedoel ik :) geloof dat er nog wel meer hier ergens staan die ervaring hebben met maatpak (hoe kom ik er anders bij dat het nieteens zo heel veel duurder is....)
 
Terug
Bovenaan Onderaan