Grote motor, waar kan ik naar gaan kijken?


Wel een plaatje bijzetten, vergroot je verkoop-kansen.

full


:W

Begrijp niet waarom je VFR nog steeds niet verkocht is, aan de prijs ligt het niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan de VFR zeker aanbevelen, met mijn 2.00m zit ik uitstekend op mijn VFR 800 uit 2001!
En dan heb ik nog lange benen ook! :)
 
Een erg fors gebouwde 207 cm lange collega van mij rijdt op een GTR1000,...hij is er erg blij mee. Binnen jouw budget kan je een heel mooie uitzoeken.
 
Op een motor passen is één ding, maar het is ook fijn als je niet het gevoel hebt alsof je op een brommer zit. Ik 'pas' ook op een Hondaatje van een vriend van me, maar dat ziet er zó niet uit, dat ik zelfs uitgelachen wordt.

Maar goed, ik ben 2.00 m precies en rijd op een Yamaha XT660X, die is lekker groot, plus een hoog en breed stuur. Kleine vrienden die m geprobeerd hebben, komen niet eens met hun voeten bij de grond!

Plaatje:
full
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 1,95 en toen ik tegen mijn rijleraar klaagde over de kleine lesmotor kreeg ik te horen dat jij je aan de motor aan moet passen, niet andersom, wat ik destijds een vreemd commentaar vond. Maar ik heb vervolgens wel en oude BMW gekocht wat ook geen grote fiets is, en ik heb nog nooit een probleem gehad met pasvorm. Grote mensen hoeven niet per se een grote motor te hebben.
 
Hebben jullie nog meer tips over grote motoren waar ik goed op pas? Of wat zijn de ervaringen van lange mensen over bovenstaande motoren?
In de MotorMagazine een paar edities geleden stond een test over de juiste motor. Ze hadden daarbij 2 uitersten gebruikt: een man van 2.02 geloof ik en een dame van 1.60. Ik zal 's kijken of ik die editie nog kan vinden en wat de uitkomst was...
 
In de MotorMagazine een paar edities geleden stond een test over de juiste motor. Ze hadden daarbij 2 uitersten gebruikt: een man van 2.02 geloof ik en een dame van 1.60. Ik zal 's kijken of ik die editie nog kan vinden en wat de uitkomst was...
die kan ik me indd ook nog herinneren, kwamen best verrassende resultaten uit!
 
Ik weet niet of je er goed op past maar je hebt het over een Gsxr dus zoiets?
[afbeelding]
Ben zelf in de 180 en hij is voor mij aardig groot nog.
Bij de oudere racers zit je minder dicht op het stuur, misschien een stuk lekkerder voor jou.
Deze staat te koop op het Forum mocht je er iets meer over willen weten.
en dan vooral de GSX-r 1100 versie, dat is een flink apparaat, en ook best een kilometervreter voor weinig geld.

ruime zit en gaat als de brandweer! en kost 2e hands bijna niets!
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik nog aan het lessen ben (en me dus ook zo langzamerhand moet verdiepen in de juiste motor keuze) zijn deze topics wel nuttig, maar als ik het zo lees verschilt het echt van persoon tot persoon. (Uitproberen dus!)

Ik ben zelf 1.97 en heb een cbr600f hoog op m'n lijst staan.
Maar de ene lange motorrijder zegt een CBR600f irritant te vinden terwijl de andere lange motorrijder deze perfect vind...

En ja, het moet er ook wel een beetje uitzien natuurlijk :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan