Grote motor, waar kan ik naar gaan kijken?

Ga hier vast commentaar op krijgen, maar een hayabusa of een blackbird zijn zeer rappe fietsen en wat groter, dus ook meteen wat lomper.
 
Gewoon gaan "passen" in een motorzaak.
Ik ben zelf 1.97m en pas op redelijk veel motoren. Maar schijn bedriegt ook vaak. Want op de oudere BMW K-serie, die toch vrij groot lijkt, pas ik bijvoorbeeld niet en op de oude Pan-European ook niet. Beide hebben een te kleine kuip waar ik met mijn knieen niet in pas. En op de kleinere Honda Deauville pas ik weer wel.
Het is dus een kwestie van proberen of het past, vooral als er een kuip op zit.
 
Laatst bewerkt:
Ondanks de lengte van TS, moet ie toch ook gewoon leren motorrijden.
Ik zie eigenlijk niet één motor in de adviezen waar ik een kersverse rijder op zou laten stappen.....

TS, gewoon gaan proefzitten. Iedereen heeft andere lichaamsverhoudingen en voorkeuren, je kunt alleen zélf aangeven wat je prettig vindt zitten.


oh ja krijgen we die weer... de vtr is mijn eerste motor, direct aangeschaft op de dag dat ik mijn rijbewijs ophaalde, een echt proefrit kon maken en verkocht was... tot nog toe geen moment spijt van gehad.. het gaat nog steeds om de beheersing van je rechterpols, heb je die niet in de hand kan je op geen enkele motor rijden..

en ondertussen heb ik er al heel wat kilometertjes mee gereden.. met heel veel plezier.. :]
 
Ik ben 1m93 en heb nu een CBR 600F... 2.5 jaar prima op gereden :) Maar volgend jaar gaat hij toch plaatsmaken voor een KTM Adventure (of een BMW R 1200 GS). De beenruimte vergalt soms best je fun met de motor -O-
 
- Honda Varadero
- Honda Transalp
- Suzuki V-Strom
- Suzuki RF 900s
- Yamaha TDM
- BMW GS
- Motoguzzi Stelvio
- Aprillia Tuono

Veel motoren zijn ook te verhogen. Het zij in standen van het zadel, hetzij iets in de vering.

Anders gewoon idd eens naar een zaak gaan waar ze echt vanalles hebben staan en dan gewoon passen en voelen wat goed zit.
Even van te voren bellen dat je dat wilt en dat ze mss wat motoren voor je klaar zetten waar je eventueel ook meteen op kan rijden! Kies een beetje een rustige dag uit, dan hebben en nemen ze ook ALLE tijd voor je!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf ook 2.05 mtr lang, heb net mn rijbewijs gehaald. :]

En ben nu ook aan het kijken naar een motor,ook het liefste een sportief model, ben gisteren even een paar motoren gaan passen,nu moet ik zeggen dat ik nog relatief goed zat op een CBR RR Fireblade uit '97.

Ga de komende tijd nog bij een paar zaken langs, zal je op de hoogte houden van mijn bevindingen als je daar behoefte aan hebt ;)
 
ey lange motorrijders

ik ben zelf 199 dus ook van het langere soort... ik ben begonnen op cbr 600f 2002, hier pas je heel goed op.... Bij het kopen van die motor heb ik ook op een fireblade gezeten en je zou zeggen een zwaardere motor is ook een grotere motor maar dit is dus niet waar, op de 600 zit je beter.....

Nu rij ik een vtr 1000 sp-1 deze zit ook top en rijd top en gaat dus ook niet meer weg... ik weet alleen niet of deze zo geschikt is om op de beginnen want dit beestje heeft me een bak vermogen en koppel om bang van te worden...


groeten kay
 
Schrap die Tuono maar uit het lijstje, ik ben 1.93 en pas met m´n knieén maar net in de uitsparingen van de tank,gevolg; niet meer normaal kunnen bewegen om te remmen en te schakelen.Overigens was dit met m´n textielpak,met het leren pak met dikke knieprotector´s pastte het gewoon helemaal niet..
Veel winst valt er met een rem/schakelsetje niet te behalen,de uitlaat zit erg dicht bij het remgedeelte...

Had bij m´n Kawa ZX7R ook maar net genoeg ruimte,nu heb ik een CBR 954 rr en daar heb ik alle ruimte ;-)
 
Nu rij ik een vtr 1000 sp-1 deze zit ook top en rijd top en gaat dus ook niet meer weg... ik weet alleen niet of deze zo geschikt is om op de beginnen want dit beestje heeft me een bak vermogen en koppel om bang van te worden...


groeten kay


maar in tegenstelling tot de aprilia's wel veel beter beheersbaar... je haalt eruit wat je eruit wil halen.. en voor mezelf sprekend.. dat wordt in de loop der tijd uiteraard steeds meer, maar het hoeft niet..
 
Hmm, ik zou een VTR 1000 SP1 of SP2 niet willen vergelijken met een "gewone" VTR 1000 F, lilanie ;) Een SP1/2 is een brute supersport, een F is een veel makkelijker te rijden toer/sport-model.

2001-Honda-VTR1000F-Firestorma.jpg


of

2000-Honda-VTR1000F-Firestorma.jpg
 
Ik weet niet of je het wat vind, maar de Yamaha TRX 850 bied veel ruimte en is nog zeer sportief ook. Hij staat bekend om zijn stuur eigenschappen!! Veel suc6 naar het zoeken van een motor
 
ik heb het ook over de mijne he... :9


ik volg je even niet, je reageert op mijn bericht en dan zeg je dat je over je eigen hebt??? ik heb het over de Sp-1 en dat is echt wel een bom geweld en niet te vergelijken met de vtr 1000f.....35 pk verschil en meer koppel etc etc...

En je moet heel goed kunnen rijden om daaruit te halen wat erin zit, ik rij hem nu het 2de seizoen maar datg durf ik toch nog echt niet!!

groetjessssssss kay
 
ik volg je even niet, je reageert op mijn bericht en dan zeg je dat je over je eigen hebt??? ik heb het over de Sp-1 en dat is echt wel een bom geweld en niet te vergelijken met de vtr 1000f.....35 pk verschil en meer koppel etc etc...

En je moet heel goed kunnen rijden om daaruit te halen wat erin zit, ik rij hem nu het 2de seizoen maar datg durf ik toch nog echt niet!!

groetjessssssss kay



en dat is dus net wat ik bedoel!! je HOEFT er niet uit te halen wat er in zit toch?? dat is een stukje beheersing die je jezelf op moet leggen als je zo'n motor koopt..

iedereen gaat er zomaar van uit dat je een bepaalde motor koopt om er constant mee tot de max te gaan.. ik heb mijn vtr (en doe daar es ff niet zo minachtend over he, zo kinderachtig is die nou ook weer niet) gekocht omdat ik daar op paste.. niet om er nou eens ff lekker mee tot de max te gaan.. heb verschillende 'lichtere beginnersfietsen' geprobeerd, maar zat dan met mijn knieen in mijn nek of het voelde als paardrijden op een hondje..

en echt iedereen die ik er over sprak riep hetzelfde.. zoek er 1 met minder cc's en zeker minder pk's.. want daar kan je niet mee omgaan.. nou ben ik zelf baas over mijn rechterhand en ben gewoon gaan proefrijden.. ja hij heeft kracht en er zit meer in dan voor een beginner wenselijk is, maar hij luistert wel naar je.. en met die kracht leer je omgaan naarmate je meer rijdt en doet..

ik heb hiermee vro-1 gedaan en ga volgende maand voor nr 2.. dan leer je (in mijn ogen) pas goed omgaan met de krachten van je eigen motor..
hard en rechtdoor rijden kan iedereen.. dat is de kunst niet, maar je machine beheersen en laten doen wat jij wil is een ander verhaal..

nog te vaak kom ik hier jongens tegen die een motor kiezen op het aantal pk's en cc's.. pffffff... en maar stoer roepen hoe hard hij kan.. en nog harder janken als hun rijbewijs ingenomen wordt omdat ze dus niet met die rechterhand om kunnen gaan.. (overigens ben ik geen heilige, heb tot nog toe steeds geluk gehad)

nogmaals... de TO vraagt om een grote motor, niet om motorinhoud of vermogen... en de vtr1000F is een grote motor..
 
Je kan de suzuki bandit eens gaan proberen. Ken redelijk wat mensen van die lengte die goed op een bandit zitten.
 
euh wat een beul van een fiets is en sportief voor zijn tijd (en nog)en rond de 3, 3,5 te verkrijgen.

triumph daytona 900 triple.
triumph speedtriple(is eigenlijk een 900 daytona zonder kuip.
 
Ik weet niet of je het wat vind, maar de Yamaha TRX 850 bied veel ruimte en is nog zeer sportief ook. Hij staat bekend om zijn stuur eigenschappen!! Veel suc6 naar het zoeken van een motor

Klopt, ben 1.94 en heb ook een TRX gehad met superbikestuur welteverstaan.
Nog steeds spijt van dat ik hem verkocht heb.
 
hey ben zelf 195 cm heb hiervoor een gsxr 750 w gehad zat perfect, en nu gsxr 1000 ook geen problemen. Je moet wel weten supersport is niet gemaakt om echt lekker te zitten, want dan kan je beter voor een sportieve tour gaan
 
ik ben ook vrij groot. ik rijd nu een aprilia rsv en heb me eerder prima vermaakt op een honda blackbird. wat ook erg lekker zat :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan