Grote ongevallen poll

Oorzaak van het ongeval

  • Eenzijdig, door te snelrijden / onvoldoende voertuigbeheersi

    Stemmen: 13 17,8%
  • Eenzijdig, ik was aan het stunten op de motor

    Stemmen: 1 1,4%
  • Eenzijdig, anders

    Stemmen: 27 37,0%
  • Meerzijdig, ik reed te snel / was aan het inhalen

    Stemmen: 1 1,4%
  • Meerzijdig, ik hield onvoldoende afstand

    Stemmen: 4 5,5%
  • Meerzijdig, ik hield mij niet aan de verkeersregels / keek n

    Stemmen: 1 1,4%
  • Meerzijdig, ik kreeg geen voorrang, ik reed wel wat te snel

    Stemmen: 1 1,4%
  • Meerzijdig, ik deed alles goed, het was helemaal de schuld v

    Stemmen: 25 34,2%

  • Totaal aantal stemmers
    73
tegemoet komende auto snijd voor mij langs de parkeerplaats op in het donker. voorrem in en onderuit want er was geen enkel uitwijk mogelijkheid. moet wel zeggen dat ik toen net motor reed (zzr600 92)
 
Dat ga ik hier allemaal niet vertellen :X
Kom ik straks nog tot de conclusie dat ik niet kan rijden en het beter is dat ik stop met motorrijden.
Steek ik liever mijn kop in het zand O-)
Crawl
 
Dat ga ik hier allemaal niet vertellen :X
Kom ik straks nog tot de conclusie dat ik niet kan rijden en het beter is dat ik stop met motorrijden.
Steek ik liever mijn kop in het zand O-)
Crawl
Pas op dat dat niet letterlijk wordt, als je denkt dat je niet kunt motorrijden.
 
meerzijdig, maar niets aan te doen; Heb je net een half jaar je rijbewijs, en eindelijk je motor in gereden, ga je met weinig ervaring dus een beetje rondtoeren. Ben je bijna thuis, stop je keurig voor een zebra om een oud omaatje over te laten steken :} , wordt je door opa in zn koekblik met minimaal 30 van je motor gereden. Dan kan je kijken in je spiegel wat je wil, maar als oma loopt rij je niet weg, ook omdat je denkt, opa remt wel. Hij remde dus te laat en dan hoor je een geblokkeerd, stuurloos opel kadetje op je afkomen :? . Balen, maar zelf niks kapot en alles (natuurlijk) volledig vergoed.
 
de keren dat de motor door mijn onoplettendheid is omgevallen door slecht op zijn zijpikkel te zetten zijn al bijna niet meer te tellen, maar dat telt niet echt als ongeval waarschijnlijk.. :)

verder ben ik es op een nieuw baantje te snel een bocht ingedoken.. ik voelde dat ik em niet kon halen, heb de motor rechtgezet en in die bocht voluit beginnen remmen, kunnen rechthouden, en dan over de borduur gereden waardoor ik een beetje de lucht invloog en je dan op gras nog proberen rechthouden is wishful thinking.. ben dus zonder noemenswaardige schade daar vanaf gekomen..

en dan ben ik nog es een beetje gaan raggen met wat vrienden (die wél hun groot rijbewijs hebben en dus veel sneller waren) op een betonbaantje op de boerenbuiten.. op die baantjes waren er wel veel te eel rechte stukken om leuk te zijn.. kon dus met andere woorden hun niet volgen met mijn NSR125\'je.. heb dus de TDM en de R1100S moeten lossen.. na een mooi recht stukje kwam nog een eerder flauwe bocht, en daar stond net een boer zijn bieten op een hoop te gooien.. maar wat ik dus niet gezien had was dat die wag nog vol modder lag van die boer.. ik had mijn vrienden niet gezien, ben dus al véél te laat moeten beginnen remmen, en ben dusmet blokkerend voorwiel onderuit gegaan. \'k moet ook wel zeggen dat mijn remmen niet de beste zijn en mijn voorvering nogal vaag is bij \'t remmen..

maar bon, \'t is dus altijd al mijn eigen domme schuld geweest.. *D

Niet helemaal jou schuld misschien ???

stonden er ruim van te voren borden dat er kans op slipgevaar was ??? of werk in uitvoering???? dat had die BOER er neer moeten zetten heeft hij dit niet gedaan en dus de WEG VERVUILT dan is hij VERANTWOORDELIJK want het is een OPENBAREWEG en daar maakt iedereen gebruik van .....

sander
 
vorig jaar januari had ik het genoegen om te worden geconfronteerd door een busje dat de weg op kwam draaien vanaf de snelweg, op dat ogenblik had ik 2 keuzes, keuze 1 er tegen op klappen met alle lichamelijke kwetsuren van dien, keuze twee schietgebedje doen als een achtelijke in de ho ijzers klimmen en kijken wat er te redden valt, helaas alleen mijn vage lijf, ik ben onderuit gegleden en voor het busje langs gezeild, de motor daarintegen kwam er hard tegen aan, volledig in de poeier, maar heel eerlijk.... liever de motor dan ik, ik denk niet dat vrouw en kinderen er blij mee zouden zijn geweest als ik er tussen uit zou pluggen!!!!

ik moet wel zeggen dat het een verschrikkelijk leerzaam iets is geweest, en ik ben er een stuk zekerder door geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan