grote samsonite koffer + passagier achterop (+poll

Samsonite koffer + passagier achterop...dat is...

  • niet te doen! Levensgevaarlijk!

    Stemmen: 18 78,3%
  • wel te doen! mits heel goed bevestigd

    Stemmen: 5 21,7%

  • Totaal aantal stemmers
    23

Gilles de bilde

geblokkeerd account
26 sep 2004
33
0
Lier
Hey manne,


Zoals julie weten ben ik wel redelijk goed in't opladen van zooi op m'n moto maar nu ga ik binnenkort toch aan m'n grootste vracht ooit beginnen...


Ikzelf + een passagier + een grote samsonite-koffer (daarmee bedoel ik dus zo'n lompe reiskoffer) moet ik nu erop zien te krijgen.

Met spinnen vastzetten lijkt me niet sterk genoeg, maar ik heb nog een (goeie) spanband (+sjor-klep gevalletje) van 5 meter liggen... + nog wat simpelere kleine spanbandjes.

Die samsonite koffer gaat dus geheid ver uitsteken, want het volledige zadel moet vrij zijn voor mij en m'n passagier....dus die samsonite koffer gaat voor meer dan 3/4de deel achter het kontje uitsteken.

Mijn vraag aan julie...is't te doen...of onmogelijk.

En als iemand goeie bevestigings idee-en heeft hoor ik ze graag!
Ik ga ondertussen even tekenen op't plaatje hoe ik denk dat het het best zal gaan.

Dus check het topic snel weer!

IMG_0247.jpg
 
Ik neem aan dat degene die achterop gaat op vakantie gaat ofzo, heb je er dan al eens aan gedacht hoe je zijn/haar spullen weer terug meeneemt? Kleding en helm dus. Als ik jou was zou ik toch voor OV of auto gaan hoor.
 
Zo zou het dus zijn als hij neerligt.
Mischien kan ik hem er ook wel staand opzetten, dan past hij wel op het kontje maar dan komt ie waarschijnlijk hoger uit dan het windscherm dat ik er nu op heb staan.

een uitlegje over het plaatje:

rode spanband zit vast aan knipperlicht en wordt getrokken over de koffer naar't ander knipperlicht

blauwe spanband start vanaf knipperlicht naar de achterkant van de koffer en gaat dan kruiselings eroverheen en wordt bevestigd aan m'n zadel (heb dat fout getekent eigenlijk, om te kruisen moet hij aan de andere kant van m'n zadel bevestigd worden)

hetzelfde geld voor de paarse spanband

in principe kan hij nu toch niet meer erafvallen lijkt me. zijkant is gecovered...achterkant ook.


ik cruise rustig 80...no prob lijkt me.
Weet iemand wat de regels zijn m.b.t hoever lading mag uitsteken voor motoren? anders krijg ik de woute weer op m'n dak


shor1.JPG
 
Laatst bewerkt:
Zo zou het dus zijn als hij neerligt.
Mischien kan ik hem er ook wel staand opzetten, dan past hij wel op het kontje maar dan komt ie waarschijnlijk hoger uit dan het windscherm dat ik er nu op heb staan.

een uitlegje over het plaatje:

rode spanband zit vast aan knipperlicht en wordt getrokken over de koffer naar't ander knipperlicht

blauwe spanband start vanaf knipperlicht naar de achterkant van de koffer en gaat dan kruiselings eroverheen en wordt bevestigd aan m'n zadel (heb dat fout getekent eigenlijk, om te kruisen moet hij aan de andere kant van m'n zadel bevestigd worden)

hetzelfde geld voor de paarse spanband

in principe kan hij nu toch niet meer erafvallen lijkt me. zijkant is gecovered...achterkant ook.


ik cruise rustig 80...no prob lijkt me.
Weet iemand wat de regels zijn m.b.t hoever lading mag uitsteken voor motoren? anders krijg ik de woute weer op m'n dak


http://members.chello.nl/c.vandekallen/shor1.JPG ((Afbeelding))

Are you kidding ? |(
Dat gaat hooguit (en met heeeeel erg veel geluk) 1 drempel/verhoging goed . . . . . .
 
Enigste mogelijke oplossing die ik zie,.. is touw aan je achterspatbord, touw aan je koffer, en overboord gooien dat ding...

Beetje geluk gaat z'on samsonite een paar 100 km mee..

De rest is als je het mij vraagt vragen om problemen...
 
julie denken weer dat ik zit te geinen maar als ik aankom zal ik wel weer een foto maken, maar da's pas over een paar weken...

Daarom dat ik eerst even wat advies wil inwinnen, idee-en opdoen, hoe ik dit veilig kan bereiken
 
Weet iemand wat de regels zijn m.b.t hoever lading mag uitsteken voor motoren? anders krijg ik de woute weer op m'n dak

http://members.chello.nl/c.vandekallen/shor1.JPG ((Afbeelding))

De lading mag (in NL) niet verder dan 20 cm uitsteken naar de zijkanten. Verder moet je een markering aan de uitstekende lading bevestigen.

Verder staat er in het voertuigreglement het volgende artikel:

Artikel 5.18.6
1. Het voertuig moet zodanig zijn beladen dat de lading of delen daarvan niet van het voertuig kunnen vallen.

En hier zal je zeker op worden staande gehouden....
 
Ik zie geen enkel probleem. Gewoon de duo op die koffer laten plaatsnemen.

Tjonge zeg, roep me de volgende keer ff als je iets groots wilt meenemen. Een rolletje kamerbreed vloerbedekking gaat zelfs makkelijk.
 
De lading mag (in NL) niet verder dan 20 cm uitsteken naar de zijkanten. Verder moet je een markering aan de uitstekende lading bevestigen.

Verder staat er in het voertuigreglement het volgende artikel:

Artikel 5.18.6
1. Het voertuig moet zodanig zijn beladen dat de lading of delen daarvan niet van het voertuig kunnen vallen.

En hier zal je zeker op worden staande gehouden....


dat artikel 5.18.6 vind ik niet echt opgaan in mijn situatie, ik zet die koffer vast met spanbanden, dus kan hij er toch niet afvallen?

anders zou je ook geen passagiers mogen meenemen of tanktassen want ze zouden er wel eens af kunnen vallen


die zijkanten markeren, wat wordt daar percies mee bedoelt?
Ik heb nog oranje schoenveters die ik heb gekregen gratis toen ik de marathon in A'dam ging kijken, kan ik die gewoon eraan knopen of is dat niet genoeg?
 
Ik zie geen enkel probleem. Gewoon de duo op die koffer laten plaatsnemen.

Tjonge zeg, roep me de volgende keer ff als je iets groots wilt meenemen. Een rolletje kamerbreed vloerbedekking gaat zelfs makkelijk.

Of je duct taped gewoon die hele koffer bij de passagier op de rug,...
 
Maar dat is toch veel te....
Ohw god hij weer!!!! :X
Blijft lachen met de Gilles, wel inventief trouwens om dit soort acties allemaal te verzinnen.
What's next, een giertank achter je motor om zo nog extra benzine mee te nemen??
 
dat artikel 5.18.6 vind ik niet echt opgaan in mijn situatie, ik zet die koffer vast met spanbanden, dus kan hij er toch niet afvallen?

anders zou je ook geen passagiers mogen meenemen of tanktassen want ze zouden er wel eens af kunnen vallen


die zijkanten markeren, wat wordt daar percies mee bedoelt?
Ik heb nog oranje schoenveters die ik heb gekregen gratis toen ik de marathon in A'dam ging kijken, kan ik die gewoon eraan knopen of is dat niet genoeg?

Voor wat betreft je opmerking over lading: De ambtenaar zal dit beoordelen en je ervoor kunnen bekeuren. Een tanktas hoort van zichzelf "deugdelijk" bevestigd te zijn, een passagier... dat kun je zelf wel bekijken. Probeer hier de geest van de wet te begrijpen ;) . Als je het op voorgestelde manier bevestigd heb je een grote hefboomwerking van die koffer, ik weet niet wat erin zit maar met een drempel (genoeg aanwezig in nederland) komen hier enorme krachten op, en een aantal spanbanden bevestigd aan o.a. je knipperlicht (!) zullen dit niet houden vermoed ik zo.

Voor wat betreft die markering, die is bij ministerieel besluit vastgelegd als ik het mij goed herinner, zal een vierkant wit bord zijn met oranje diagonale strepen erop.

Groeten,

Peter.
 
Ik zou de passagier op je nek zetten en deze de koffer boven zijn hoofd beet laten houden, pas alleen wel op bij de viaducten en dergelijke.
laat even weten of het gelukt is :}
 
kun je niet beter gewoon een bagagerol ofzo meenemen ipv een harde koffer? of een reisrugzak, je weet wel zo'n grote, niet zo heel erg veilig voor je passagier, maar dan heb je wel veel bergruimte en je hoeft niet te bedenken hoe de rugzak vast te maken want je passagier houdt dat gewoon op de rug. Klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan