Grote schoonmaak na de winter

Dit is ook het resultaat van opschuren en met belgom polijsten.
Dus als je het met poetsen niet meer red zal je het met de enkele post hierboven stappen moeten doen .Is wat werk , maar het resultaat zal er ook naar zijn.


1k0.jpg
 
Heb net even een snel schoonmaakbeurtje gedaan, maar het doffe is er al redelijk vanaf. Wel die bruine vlekken nog dus wellicht valt het mee.

Wil gewoon weer dat ie gaat shinen :-)
 
Schoonmaak azijn..

Lees mijn topic maar eens door, honda cl360 bij de brikkers en klassiekers..

Maar ik zie dat je al moeite hebt gedaan..
 
Van welk metaal is je uitlaat eigenlijk?
Is het geen titanium?
Of maakt dat niet uit hoe je titanium behandeld?(zelfde als andere metalen?)
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik gewoon een schoonmaakmiddel voor RVS pannen van het Kruidvat.
Als je de uitlaat daar regelmatig eventjes mee poetst blijft hij mooi en is het eigenlijk niet veel moeite.
 
Het scheelt dat dit een zelfde motor betreft voor het zelfde resultaat. In dat voor/na filmpje zit er ineens bijzonder veel contrast in.

Geen idee of het voor andere delen gevaarlijk is. Misschien reageert het alleen op metalen.

*edit

Filmpje net gezien wat Raphael hier boven zei. WC eend for the win. Ik heb nog een klein stukje wat nog gedaan moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat dat bij mijn motor nog werkt,
... want, @TS, als je motor écht zout heeft gezien, ziet ie er zo uit:
full

full


Dit is wel van enkele duizenden km's door het zout. Is er nu alweer allang vanaf, maar blinken zal ie nooit meer doen. Gelukkig is dat in mijn situatie ook niet belangrijk.

En als ik mijn collector moet afnemen, kan ik best eerst nieuwe dichtingen en bouten bestellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk niet dat dat bij mijn motor nog werkt,
... want, @TS, als je motor écht zout heeft gezien, ziet ie er zo uit:[afbeelding]
[afbeelding]

Dit is wel van enkele duizenden km's door het zout. Is er nu alweer allang vanaf, maar blinken zal ie nooit meer doen. Gelukkig is dat in mijn situatie ook niet belangrijk.

En als ik mijn collector moet afnemen, kan ik best eerst nieuwe dichtingen en bouten bestellen.
Kom, kom, niet zo somber, ken niet is dood, wil niet leeft nog. Effe op zaterdagmiddag een uurtje goed poetsen en hij blinkt weer als nooit tevoren!
8-)
 
Kom, kom, niet zo somber, ken niet is dood, wil niet leeft nog. Effe op zaterdagmiddag een uurtje goed poetsen en hij blinkt weer als nooit tevoren!
8-)
Ik snap niet goed hoe je dat doet ...
... kom je het eens voordoen?

:+ :+
 
Ik zou beginnen met waterproof schuurpapier 1000+. Even nat schuren zodat lig wat vlakker wordt. Dan met belgom poetsen en het gaat echt wel weer glimmen. Eventueel zo'n vilt ding gebruiken wat je in een (accu)boormachine zet. Maar het blijft een hoop tijd kosten.
 
Eerst Brasso met een schuursponsje en daarna polijsten met Belgom :)
Bij ernstige vlekken in het RVS eerst bochten loshalen en ligt opschuren met een fijne korrel.
 
Laatst bewerkt:
opschuren lijkt mij geen goed plan als je hem daarna niet gaat polijsten.

Een goed bewaard geheim is RVS lasnadenreiniger/ beits. (Autosol RVS Lasnadenbeits gebruik ik)
Soms heb je de verkleuringen in rvs die er helemaal ingebrand zijn en er niet meer uitgaan. Bijna zeker dat het met de beits wel gaat.

Met een kwastje aanbrengen, half uurtje laten werken, met een doek "polijsten" en daarna afspoelen. Napoetsen met bijvoorbeeld Meguiars all metal polish en je uitlaat is weer als nieuw.

Zie je nog aanslag zitten na de beits, gewoon weer herhalen.

Elbowgrease is niets mis mee, maar het hoeft gewoon niet. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan