Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic deel 10

Ténéré rit 2016

  • 3 April - Veluwe

    Stemmen: 2 11,8%
  • 3 april - Brabant

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3 april - Geen voorkeur voor locatie

    Stemmen: 0 0,0%
  • 17 april - Veluwe

    Stemmen: 1 5,9%
  • 17 april - Brabant

    Stemmen: 6 35,3%
  • 17 april - Geen voorkeur voor locatie

    Stemmen: 4 23,5%
  • Ik kan altijd!

    Stemmen: 4 23,5%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoop dat ik het nog ga redden voor zondag mee te gaan.
Heb m'n hele voorvork nog uit mekaar liggen voor revisie en vervangen van de veren.
Planning is om zaterdag weer alles terug in mekaar te krijgen :Y .

Maargoed je weet nooit hoe zo'n dingen gaan he :? |(
 
Zo, :( :( :( :( :( :( Even een paar kunststof boutjes gekocht om de ruit aan het koplampdeel te bevestigen. Oude zijn versleten. Dit zijn "afbreekboutjes" die verhinderen dat het scherm kapot gaat als er te veel druk op komt. 4,21 euro PER STUK!!! ;( Ze zijn niet van goud. En dan helemaal vreemd dat de limited edition die ik heb door Yamaha is voorzien van een extra bescherming voor de koplamp die is bevestigd met METALEN boutjes. Dan hebben die kunststof boutjes dus ook geen zin.

[afbeelding]

Per stuk? :/
Ik heb ook nieuwe gekocht omdat de oude versleten zijn, maar ik was iets van 7 euro kwijt voor een zakje.
Zijn simpele nylon boutjes, maken ze er € 4,20 winst op per stuk of zo...
 
Vanmorgen onderweg naar het werk viel me op dat de koppelingshandle niet lekker terugkwam. Bleek heel de kabel gerafeld, en nog maar met 3 draadjes aan de koppeling vast te zitten. Gelukkig het werk gehaald en meteen een nieuwe kabel besteld. Die is morgen binnen, dus hopelijk op tijd klaar voor het weekend.

Gelukkig heb ik het werk gewoon kunnen halen en geluk dat het niet zondag gebeurde.

Hoeveel kilometer heeft de jouwe nu? Kan me niet voorstellen dat je achterlijk veel aan de koppeling loopt te trekken, vreemd.
 
Alvast voor aanstaande zondag:

Verzamelen 11:00 Motoport Veldhoven
De Run 5202, Veldhoven
We kunnen ook wel afspreken bij een koffietentje, maar het gevaar is dat je dan gelijk weer een uur aan de koffie zit voor we vertrekken. Dan kunnen we dat beter onderweg en eventueel achteraf doen, dan kan diegene die geen tijd meer heeft gewoon vertrekken wanneer hij wil.

Ik zou zeggen rond 11:30 vertrekken. Omdat we niet precies weten wie er allemaal komt of eventueel last minute toch afhaakt hoeven we geen uur te wachten op iemand die misschien helemaal niet komt. Dus zorg gewoon dat je er voor 11:30 bent, anders is de kans groot dat we al weg zijn.

Onderweg gewoon ergens wat eten en drinken, we komen vast wel wat tegen. Bij terugkomst ergens nog een bakkie of vertrekken als je geen tijd of zin meer hebt.

Het weer ziet er niet geweldig uit, maar ook niet heel slecht. Voordeel is dat het in het bos dan waarschijnlijk ook iets minder druk is.

Lijkt me duidelijk, maar kan geen kwaad om nog eens te benoemen, het is geen wedstrijd en hou rekening met codegroen.

Huidige lijst:

frazer
casper2ru (evt +1)
utp ( evt+1)
TdB85
Coen87
Wil59
Lsybo

Nog niet zeker:
Digime
Driepinter (evt +1)

(Volgens mij is dit ongeveer het lijstje)

Ik vind het echt heel erg jammer, maar ik red het niet om er zondag bij te zijn.
Ik studeer nog/weer naast m'n (full-time) werk en kom de laatste weken helaas tijd tekort. Ik moet kiezen en dan moet ik nu even kiezen voor de studie.
 
Ik heb wel op de planning staan om zondag mee te rijden

is de route al gedeeld? ik zie hem niet zo snel terug en heb afgelopen weken niet meegelezen omdat ik weg was :+
 
Hoeveel kilometer heeft de jouwe nu? Kan me niet voorstellen dat je achterlijk veel aan de koppeling loopt te trekken, vreemd.

Hij sprong net voordat de kabel het begaf naar de 42.000. Hij is gewoon zo goed als door, echt op 3 dunne staaldraadjes na. Aan de kan van het stuur, precies bij de aansluiting van het tonnetje wat in de handgreep haakt. Ik heb het ook nooit meegemaakt, misschien gewoon een toevalstreffer. In ieder geval blij dat het nu gebeurde en niet zondag of niet tijdens een vakantie in afgelegen gebied.
 
Ik vind het echt heel erg jammer, maar ik red het niet om er zondag bij te zijn.
Ik studeer nog/weer naast m'n (full-time) werk en kom de laatste weken helaas tijd tekort. Ik moet kiezen en dan moet ik nu even kiezen voor de studie.

Helaas Thijs, maar begrijpelijk. Je kunt je tijd maar 1x besteden.

Lijstje wordt wel steeds korter zo...
 
Jep, ik neem straks gewoon de vriendin mee op een zondags toertje rond de kerk en we zijn met meer dan jullie!
 
maar hij ziet er niet erg licht uit, dus ik denk dat dat wel meevalt. Net als de Africa Twin, vind ik 18 inch een beetje en gimmick als de motor zelf boven de 170kg komt
We hebben het niet over een nieuwe WR, maar over het antwoord van Yamaha op de Africa Twin. En als die een 18" achterwiel heeft, dan is het logisch dat Yamaha daar ook voor kiest.
 
Helaas Thijs, maar begrijpelijk. Je kunt je tijd maar 1x besteden.

Lijstje wordt wel steeds korter zo...

Ja ik baal er echt van, die werkdagen zitten soms behoorlijk in de weg. Zo zonde van je tijd. :+

Misschien kan ik later dit jaar nog een asfalt-rit plannen, onverhard voorrijden kan ik niet maar groepen op straat rij ik heel vaak voor. Wellicht ook leuk voor de mensen die niet onverhard willen rijden.
 
We hebben het niet over een nieuwe WR, maar over het antwoord van Yamaha op de Africa Twin. En als die een 18" achterwiel heeft, dan is het logisch dat Yamaha daar ook voor kiest.


Als het echt een AT-killer moet worden denk ik dat ze toch wat tekort gaan schieten met die 700cc twin... gemiste kans volgens mij.
Als je al ziet dat er kritiek is (was) op de 95pk van de AT, dan vrees ik dat het niet anders zal zijn bij een MT-07 Ten met amper 75pk?


Wat niet wil zeggen dat het een fijne motor kan worden... éne waarop velen zitten te wachten...
Wat mij betreft ideaal, 75pk, laag gewicht en lage prijs!!
De ideale opvolger van de huidige Ten 660.... :Y

Ik ben benieuwd, vooral naar de looks.


Maar een AT-killer? Dat volgens mij toch net niet...
 
Laatst bewerkt:
Gisteren geprobeerd een 12v stekkeraansluiting te maken op het verborgen stekkertje maar 2x sloeg de zekering van de pinkers door. Kabels waren netjes verbonden en gesoldeerd. Maar toch wil het niet lukken...
full
 
Ik heb mijn brommertje verwend!

DNA stage 1,2 en 3 filtertjes.
Kevmod (fuel en O2)
Wolfman Enduro Pocket tanktas
TomTom rider 400.

:] *O*
 
Als het echt een AT-killer moet worden denk ik dat ze toch wat tekort gaan schieten met die 700cc twin... gemiste kans volgens mij.
Als je al ziet dat er kritiek is (was) op de 95pk van de AT, dan vrees ik dat het niet anders zal zijn bij een MT-07 Ten met amper 75pk?


Wat niet wil zeggen dat het een fijne motor kan worden... éne waarop velen zitten te wachten...
Wat mij betreft ideaal, 75pk, laag gewicht en lage prijs!!
De ideale opvolger van de huidige Ten 660.... :Y

Ik ben benieuwd, vooral naar de looks.


Maar een AT-killer? Dat volgens mij toch net niet...

Lijkt me ook niet dat het een vergelijking met de AT moet worden, eerder als instapmodel onder de S10, die vanwege wat extra vermogen en een extra cilinder net eens iets breder publiek trekt dan onze huidige Ten. Ik ga er een beetje vanuit dat ze in de prijsklasse gaan zitten waar de huidige MT reeks ook in zit, wil je een AT tegenhanger gaan maken dat ga je dat niet redden voor die prijs.

Er zijn zat "allroads" met bakken PK's op de markt, dus iets wat daar onder zit en ook nog eens gunstig geprijsd is zal best in de smaak vallen denk ik.

Voor mij zou het wel ideaal zijn, net wat meer vermogen dan de huidige Ten, zolang hij maar dezelfde kwaliteiten heeft.
 
Mocht iemand de route voor zondag nog willen hebben, laat me dit dan vandaag nog even weten. Stuur even een PM met emailadres zodat ik hem kan toesturen.

Morgen overnacht ik waarschijnlijk bij bekenden in de buurt van Veldhoven, dus vanaf morgenochtend ben ik niet meer thuis en heb ik geen PC meer in de buurt.
 
Gisteren geprobeerd een 12v stekkeraansluiting te maken op het verborgen stekkertje maar 2x sloeg de zekering van de pinkers door. Kabels waren netjes verbonden en gesoldeerd. Maar toch wil het niet lukken...

van het weekend mijn navigatie op dezelfde manier aangesloten zonder problemen. De zekering slaat alleen door als die zwarte en bruine draad contact maken, of je 12v stekkeraansluiting maakt ergens sluiting.
Heb je die laatste al doorgemeten?
 
van het weekend mijn navigatie op dezelfde manier aangesloten zonder problemen. De zekering slaat alleen door als die zwarte en bruine draad contact maken, of je 12v stekkeraansluiting maakt ergens sluiting.
Heb je die laatste al doorgemeten?
Het lijkt me een probleem in de stekker te zijn, heb maar een nieuwe besteld. Zou morgen binnen moeten zijn.
 
Lijkt me ook niet dat het een vergelijking met de AT moet worden


Zo had ik 'm ook nog niet bekeken, 't is maar omdat Jack66 ermee af kwam...


Ik zie een eventuele MT-07 Ténéré ook niet echt concurreren met de nieuwe AT. En dat hoeft ook niet.

Ik hoop alleen dat de MT-07 Ténéré genoeg Ténéré over houdt en dat het geen flauw afkooksel zal gaan worden.



Als de prijs wat mee wil, de ideale opvolger van de XT660Z Ténéré, zeker geen concurrent voor de (veel-) duurdere AT.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan