Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic deel 10

Ténéré rit 2016

  • 3 April - Veluwe

    Stemmen: 2 11,8%
  • 3 april - Brabant

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3 april - Geen voorkeur voor locatie

    Stemmen: 0 0,0%
  • 17 april - Veluwe

    Stemmen: 1 5,9%
  • 17 april - Brabant

    Stemmen: 6 35,3%
  • 17 april - Geen voorkeur voor locatie

    Stemmen: 4 23,5%
  • Ik kan altijd!

    Stemmen: 4 23,5%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je stuur is niet recht maar heeft een bepaalde buiging. Als je het voorover kantelt, kom je met je polsen in een nog onnatuurlijker houding terecht. Theoretisch kan het allemaal wel hoor, maar voor mij zit dat voor geen meter. Ik krijg dan echt last op lange ritten en helemaal bij offroad.
Met die Rox kan ik naar hartelust afstellen en het voor mijzelf helemaal perfect maken. En geloof maar dat je een paar mm meer naar voren of naar achteren merkt.

Dat zal persoonlijk zijn, ik heb daar zelf totaal geen last van. Ik vond zelf dat ik met een te laag stuur als het ware naar voren hing, zeker na het verhogen van het zadel. Als het stuur hoger komt en daarnaast iets meer naar je toe zit je met een rechtere rug en ik vind dat persoonlijk prettiger. Maar gevoel is voor iedereen anders.
 
Ja, ik heb stuurverhogers maar dan wel echte: Rox-risers en niet die Touratroep. (heb volgens mij van die laatste nog wel ergens een setje liggen)
Het stuur zit standaard al veel te dichtbij en als je er van die vaste verhoogblokken op zet komt het behalve omhoog, ook nog eens dichter naar je toe. Dat komt de controle niet ten goede.
Rox zijn wel een stuk duurder, maar zeker de investering waard omdat deze volledig verstelbaar zijn: in hoogte en offset. Echt mooi spul.

[afbeelding]

Ik heb vanavond effe op de Ten gezeten en wat standjes uitgeprobeerd. Ok dat klinkt heel fout maar geloof me het was echt niet sexy. Volgens mij kan ik het stuur wel wat naar achter kantelen en dan nog steeds relaxed zitten en ook actief staan.

Harry00 als je die touratroep nog ergens opduikelt en wilt verkopen hoor ik het graag.
 
p5pb10163807.jpg
 
Met al die stuurverhogers, zijn de kabels dan nog wel lang genoeg? Of kom je in de knel?
 
Je kan iets van 25 mm gaan dacht ik, en als je toch te kort uit komt, dan verleg je je kabels wat, heb je meteen weer een cm extra beschikbare hoogte.
 
Hier weer wat info over de E melding op het display

De E melding op het display zou van E(mpty) zijn dat vond ik in het handboek van de XT660Z. Ik kan in het handboek van de XT660R er niets over vinden.
Tank is natuurlijk niet leeg, dus ik heb de tank er al afgehaald en de stekkers gecontroleerd onder de tank, heeft helaas niet geholpen.

Toch maar even naar een dealer om de motor uit te laten lezen.
 
Hier weer wat info over de E melding op het display

De E melding op het display zou van E(mpty) zijn dat vond ik in het handboek van de XT660Z. Ik kan in het handboek van de XT660R er niets over vinden.
Tank is natuurlijk niet leeg, dus ik heb de tank er al afgehaald en de stekkers gecontroleerd onder de tank, heeft helaas niet geholpen.

Toch maar even naar een dealer om de motor uit te laten lezen.
Nogmaals: de R is anders dan de Z, zeker als het om de elektronica gaat (en dat is nou net waar het hier om gaat). Misschien dat het XT topic meer oplevert.
 
Ziet er veelbelovend uit, ben benieuwd naar het uiteindelijke produktie model van de nieuwe AfricaTwin. Maar hoop eigenlijk nog meer op een XT700Z Tenere met het twin blok van de MT-07......
 
Zwaardere ten 660?
De nieuwe africa twin:
[afbeelding]

:Y


Ben benieuwd wanneer 'm gaat komen. M'n dealer vertelde voorbije zomer al dat de nieuwe AT in 2015 op de planning staat.

Ben wel content dat ik er niet op gewacht heb, volgens mij toch net iets teveel offroad gericht voor mij. Maar ik kan me inbeelden dat het voor vele anderen net goed zit.


De XTZ700? Gaat daar nog iets van in huis komen denk je? Ik denk dat we dan toch al iets hadden moeten zien verschijnen, niet?
Zou mooi zijn, maar vrees ervoor.


Ik ben iig content dat ik de knoop al heb doorgehakt... nog minder dan 2 maanden :]



Persoonlijk vind ik de nieuwe KTM Adv 1050 ook wel iets hebben...
 
Die Africa Twin ziet er wel goed uit, ben benieuwd of dit hem uiteindelijk gaat worden. Van de KTM 1050 vind ik het jammer dat hij teveel straatgericht is. Ik zou het juist wel mooi vinden als ze de nieuwe 1290 meer straatgericht, en de 1050 meer allroad gericht zouden maken.
 
Die Twin ziet er zeker niet verkeerd uit, al is dit tot nog toe slechts een teaser van Honda. En als hij al echt op de markt komt is het maar afwachten of hij op dit ding lijkt.
En wat Honda betreft... Ik vrees dat hij meteen volgehangen wordt met allerlei elektronische beveiligingszooi die ik helemaal niet wil. Gewoon een echte Allroad, simpel en recht door zee, eenvoudig te repareren in de middle of nowhere.
Ach, ik denk dat hij in Februari wel in Utrecht te bewonderen is in deze vorm. Toch maar eens kijken tegen die tijd, benieuwd wat ze ervan maken bij Honda. Komende jaren blijf ik in ieder geval bij de Tenere. En tegen de tijd dat die eruit moet zie ik weer wel, dan zijn die Twins misschien wel betaalbaar geworden.
 
:} :}

Klopt. Maar ziet er lekker uit.. Als ze'm nu ook nog simpel houden..

Nu ja, blijft nen Nonda..
 
Ik wil geen andere Jap dan een Yamaha, als ik nu een nieuwe motor moest kopen zou dat toch een moeilijke keuze worden.

De MV Turismo Veloce vind ik prachtig, maar is me veel te duur.
Verder kom ik uit bij Yammie's Mt-07 of.... een XT660Z Ténéré. ;)

En met alle boetebedragen van vandaag de dag, vind ik het beperkte vermogen eigenlijk niet zo'n probleem. Natuurlijk, snelweg knallen is er niet bij, maar op binnenwegen is het lekker rijden.
 
Ik wil geen andere Jap dan een Yamaha, als ik nu een nieuwe motor moest kopen zou dat toch een moeilijke keuze worden.

De MV Turismo Veloce vind ik prachtig, maar is me veel te duur.
Verder kom ik uit bij Yammie's Mt-07 of.... een XT660Z Ténéré. ;)

En met alle boetebedragen van vandaag de dag, vind ik het beperkte vermogen eigenlijk niet zo'n probleem. Natuurlijk, snelweg knallen is er niet bij, maar op binnenwegen is het lekker rijden.


Precieeeeeeees
 
Als ik zo die S10 als Worldcrosser zie vind ik het wel een super gaaf ding, maar de gewone standaard S10 heb ik persoonlijk niet zo heel veel mee. Het rijdt overgens wel geweldig.

De Ten bevalt veel te goed, maar als ik nu een nieuwe motor zou moeten kiezen dan werd het toch een KTM 990 denk ik. Jammer dat ze die niet meer maken, want die 1050 is toch wel heel iets anders.
 
Voor een motor van ruim € 14.000,- hebben ze dat ding wel heel erg ver teruggedraaid.
Het prijsverschil met een 1190 vind ik dan veel te klein.
 
Voor een motor van ruim € 14.000,- hebben ze dat ding wel heel erg ver teruggedraaid.
Het prijsverschil met een 1190 vind ik dan veel te klein.

Prijsverschil in Be is op de kop 1000€ tussen de 1050 en de 1190. Vond ook dat het wat meer mocht zijn.
1050 kost hier net geen 13000€.


Vind het wel een mooi ding, de 1190 heb ik eigenlijk nooit overwogen omdat 'm praktisch evenveel kost dan een Explorer of S10, maar de cardanaandrijving mist en omdat 'm nogal dorstig is.

Zo'n 1050 gaat qua prijs toch wat meer in de richting van de Suz Vstrom en de F800GS (adv), als deze ook wat zuiniger gaat zijn lijkt me dat toch wel een interessant ding.
Dat de 1050 een hoop pk's moet inleveren tov de 1190 vind ik niet eens een minpunt.
Om en bij de 100pk is meer dan genoeg!
 
Laatst bewerkt:
Dat verschil is inderdaad wel erg klein. Zal hier in NL wel iets groter zijn, maar zelfs al was het 2000 euro, dan vind ik het nog een vrij klein verschil tussen 2 motoren die uiterlijk bijna gelijk zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan