Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Hallo forumleden,

Ik ben op zoek naar een carterplaat voor mijn tenere en zie geen noodzaak een smak geld voor een nieuwe neer te leggen. Heeft of weet iemand van jullie er niet toevallig 1 te liggen? Het gaat dan natuurlijk niet om het plastic origineel, maar een degelijke aluminium.

Hopelijk kan iemand van jullie me helpen.

Bedankt,

Peter.
 
Ik kan met blijdschap melden dat ik inmiddels ook de trotse eigenaar ben van een Xt660z.
De motor ziet er echt nog hartstikke goed uit en loopt als een zonnetje.
Ik heb alleen 1 probleempje, de motor ruikt enorm naar olie/benzine. Toen ik het luchtfilterhuis openmaakte zag ik ook dat dit vochtig was van de olie en ook in het slangetje onder aan het luchtfilterhuis zat best vol. De filters roken ook behoorlijk. Ik heb nu alles schoongemaakt inclusief de filters (het zijn van die DNA filters).
Ik denk dat het komt doordat er teveel olie is bijgevuld. Dit zal ik morgen ook even aftappen. Ik hoop dat het hiermee is opgelost. Als er iemand nog tips heeft hoor ik het graag.
 

Bijlagen

  • IMG-20190223-WA0007.jpg
    IMG-20190223-WA0007.jpg
    147,6 KB · Weergaven: 30
Gefeliciteerd!
Ik zou inderdaad de boel eerst even schoon maken en olie op het juiste niveau brengen. Er mag best wat olie in dat slangetje komen maar pas als je nu het uitgangspunt weet kan je beoordelen of het veel is wat eruit komt.
 
Slecht nieuws, er lekt ergens benzine.
Het is niet veel maar het moet wel even opgelost worden. Ik zal dus de tank er maar af moeten halen.

Ik heb de tank inmiddels losgehaald en er lekt brandstof onderaan de tank. Ik moet daar dat ronde rubber dus vervangen. Ik kom alleen niet op de naam hiervan en kan het dus niet bestellen haha. Help!?
 
Laatst bewerkt:
Geen idee welke je bedoelt, maar op de site van Yamaha kan je de onderdelen catalogus vinden, daar staan alle onderdelen schematisch op getekend dus daar moet hij tussen staan. Effe bellen naar de dealert met het nummer en met een beetje geluk hebben ze hem met 24 uur in huis.
 
Mocht je misschien liever een laag voorspatbord willen, ik heb er nog een liggen in het wit.

Mocht iemand anders nog een witte zoeken, ik heb hem over. Na een paar maanden zoeken naar een gebruikte blauwe, en heel veel commentaar dat een wit spatbord op een blauwe motor echt not-done is, heb ik maar een nieuwe bij de dealer besteld. Nu ik niet meer zoek staat er waarschijnlijk dus binnenkort dus een blauwe op marktplaats ;)
 
Nu ik toch bezig ben met vragen stellen
De vorige eigenaar heeft een regelaar onder het zadel gemonteerd waardoor de motor wat rijker loopt. Hierdoor kan de snorkel / luchtfilterdeksel echter niet meer op het luchtfilter. Kan dit kwaad?
 

Bijlagen

  • image-25-02-2019_17-36-35-40.jpg
    image-25-02-2019_17-36-35-40.jpg
    53,7 KB · Weergaven: 23
Dat hoort gewoon zo dacht ik, neen? Dat is iig de ideale plaats voor die knop, mijne zat daar ook.
Je kzn m altijd elders zetten.
 
Als ik dat zo zie, past de snorkel ook niet? er zit immers een vervangende ring in?
Maar dat is prima zo... hij heeft kev's mod samen met een openfilter... niets meer aan doen ;)

Edit: het is wel mega vochtig daar.. is dat allemaal benzine?
 
Bedankt voor de snelle reacties mannen.
Die snorkel is dus niet nodig? Wat is de functie ervan dan precies?
En ja het was een beetje vochtig daar maar dit is ook voordat ik het schoon had gemaakt.
 
Die snorkel is er bij mij ook af, alleen heb ik geen DNA maar een schuimfilter ivm offroad. Zolang er maar een andere afdichting zit die het luchtfilter op zijn plek houdt en de naden afdicht.
 
Hallo forumleden,

Ik ben op zoek naar een carterplaat voor mijn tenere en zie geen noodzaak een smak geld voor een nieuwe neer te leggen. Heeft of weet iemand van jullie er niet toevallig 1 te liggen? Het gaat dan natuurlijk niet om het plastic origineel, maar een degelijke aluminium.

Hopelijk kan iemand van jullie me helpen.

Bedankt,

Peter.

Misschien is dit wat voor je?
Touratech bashplate XT660Z Ténéré
€ 95,00
≥ Touratech bashplate XT660Z Ténéré - Onderdelen | Yamaha - Marktplaats.nl
 
Moet je die filters perse inoliën bij gewoon weggebruik? Want ik heb dat momenteel niet in huis en ik wil morgen even een ritje maken om te kijken of alles nu goed is.
 
Heeft iemand toevallig nog een origineel ruitje liggen? Ik heb een hoog puig ruitje maar het geeft toch aardig wat turbulentie. Zou graag eens proberen met het originele, bij voorkeur een donker ruitje. Of is er een andere lange tenere rijder (ik ben 1.93m) die goede ervaringen heeft met een bepaalde setup? Ik hoef niet helemaal uit de wind, alleen de ergste wind van de borst en schone rijwind op de helm zonder turbulentie vind ik het prettigst.
 
Heeft iemand toevallig nog een origineel ruitje liggen? Ik heb een hoog puig ruitje maar het geeft toch aardig wat turbulentie. Zou graag eens proberen met het originele, bij voorkeur een donker ruitje. Of is er een andere lange tenere rijder (ik ben 1.93m) die goede ervaringen heeft met een bepaalde setup? Ik hoef niet helemaal uit de wind, alleen de ergste wind van de borst en schone rijwind op de helm zonder turbulentie vind ik het prettigst.

Om antwoord te geven op je vraag. De turbulentie die je ervaart komt waarschijnlijk niet door het te hoge of lage ruitje.
De turbulentie komt vanaf de voorvork, probeer je hand er maar eens voor te houden als je pakweg 70 / 100 kilometer per uur rijd, dan is de turbulentie aanzienlijk minder. Kijk op dit forum eens naar de oplossing 'windkam' (Starttopic) volgens mij gemaakt van 2 stukjes vogelschroot, daarbij zijn er ook oplossingen vindbaar met plexiglas. Mocht je wat moois vinden, deel het even. Bij hogere snelheden blijf ik ook last houden van de turbulentie.
 
Die turbulentie gaat vermoedelijk wel van de voorvork komen, toch zeker de wind op de borst. Daar zijn verschillende oplossingen voor zoals je al kon lezen.
Al is de wind via het ruitje ook wel een ding natuurlijk, op mijn vorige Ten had ik ook de hogere Puig ruit geïnstalleerd, en de wind aan het hoofd was wel minder maar voor mij was het nadeel weer een verminderd zicht een aantal meter voor het voorwiel. Nu heb ik weer de originele ruit met meer wind maar op zich kan ik er wel mee leven, maar ik ben dan ook maar 1,78m
Wat wel een goede optie kan zijn moest het toch de wind via het ruitje zo lastig zijn is zo een klein opzetstukje op het ruitje dat je wat kan kantelen. Dan kan je de luchtstroom een andere richting geven naarmate jou lichaamslengte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan