Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Als ik in de Touratech shop zoek op XT660Z kom ik het opzetspoilertje niet tegen. Weet iemand nog welke past op de Tenere?
Als iemand nog een goed alternatief weet is dat ook welkom.

Groet, Pim
 
Nou van het weekend een Nissan Micra achterop mijn Ten gehad.
Buiten een geschaafde valbeugels en een kapot staartstuk lijkt hij helemaal geen schade te hebben.
In tegenstelling tot de Micra die toch behoorlijk in de kreukels zat.
Morgen naar de garage voor de zekerheid dat er geen verborgen schades zijn.

Het blijft toch een tank die wel wat kan hebben die Ten:t8)7
 
Beste mede Tenere bezitters ik heb ontdekt dat bij mij die grijze kunststof kap die op de zijkant van de tank zit begint te scheuren vanaf het bout-gat dat het dichtst bij je knie zit eerst aan de rechter kant, maar nu ontdek ik dat de linker ook begint te scheuren op de zelfde plek het gaat om een 2010 model, hebben meerdere mensen hier last van, en wat is een goed adres om nieuwe te bestellen
 
Hallo mensen, mijn Tenere heeft het veld geruimd. Ik ben wel binnen het merk gebleven, maar iets pittiger en een MT09 gekocht. Voor de geïnteresseerden: mijn overgebleven topkoffer staat te koop. Voor foto's kijk hier.

Bedankt voor alle feedback.

Groet,

Henk
 
Beste mede Tenere bezitters ik heb ontdekt dat bij mij die grijze kunststof kap die op de zijkant van de tank zit begint te scheuren vanaf het bout-gat dat het dichtst bij je knie zit eerst aan de rechter kant, maar nu ontdek ik dat de linker ook begint te scheuren op de zelfde plek het gaat om een 2010 model, hebben meerdere mensen hier last van, en wat is een goed adres om nieuwe te bestellen

Scheurtjes bij die boutgaten heb ik ook, maar zo lang ze niet doorscheuren heb ik er geen last van. Nieuwe kan je gewoon bij de dealer halen.
 
Nou van het weekend een Nissan Micra achterop mijn Ten gehad.
Buiten een geschaafde valbeugels en een kapot staartstuk lijkt hij helemaal geen schade te hebben.
In tegenstelling tot de Micra die toch behoorlijk in de kreukels zat.
Morgen naar de garage voor de zekerheid dat er geen verborgen schades zijn.

Het blijft toch een tank die wel wat kan hebben die Ten:t8)7

Dat is minder, maar goed vanaf gekomen gelukkig.
 
Nou van het weekend een Nissan Micra achterop mijn Ten gehad.
Buiten een geschaafde valbeugels en een kapot staartstuk lijkt hij helemaal geen schade te hebben.
In tegenstelling tot de Micra die toch behoorlijk in de kreukels zat.
Morgen naar de garage voor de zekerheid dat er geen verborgen schades zijn.

Het blijft toch een tank die wel wat kan hebben die Ten:t8)7

Balen zeg, gelukkig niet te veel schade als ik het zo hoor.
 
Nou van het weekend een Nissan Micra achterop mijn Ten gehad.
Buiten een geschaafde valbeugels en een kapot staartstuk lijkt hij helemaal geen schade te hebben.
In tegenstelling tot de Micra die toch behoorlijk in de kreukels zat.
Morgen naar de garage voor de zekerheid dat er geen verborgen schades zijn.

Het blijft toch een tank die wel wat kan hebben die Ten:t8)7
En zelf zat je er niet op? Gelukkig niets te erg natuurlijk.
 
Voor de Heidenau gebruikers hier, ik heb de K60 scout M&S er nu op liggen. Ik heb er nu een dikke 10.000km mee gereden, achterband is natuurlijk al vrij vierkant maar het profiel is nog zeer goed. Hoeveel km halen jullie er gemiddeld uit de achterband? Want de voorzijde lijkt nog niets van slijtage te hebben.

Kan ik een beetje plannen wanneer ik (achterkant) zou moeten wisselen met de geplande ritten de komende maanden .
 
Ik hou het niet bij eigenlijk. Ik heb er wel eens binnen 5.000 een afgeschreven, maar dat kwam doordat ik daar vrij grof offroad (heul veul scherpe stenen) mee had gereden. Daar waren de happen uit. Het record wat ik weet is 9600km, want dat was naar de Noordkaap. Daarna was het einde wel redelijk in zicht. Ik monteer meestal een nieuwe voor ik op vakantie ga, als de oude dan nog goed is rij ik die later tussendoor wel weer op. Vandaar dat ik niet precies hoeveel ik er mee rij.
 
Ik hou het niet bij eigenlijk. Ik heb er wel eens binnen 5.000 een afgeschreven, maar dat kwam doordat ik daar vrij grof offroad (heul veul scherpe stenen) mee had gereden. Daar waren de happen uit. Het record wat ik weet is 9600km, want dat was naar de Noordkaap. Daarna was het einde wel redelijk in zicht. Ik monteer meestal een nieuwe voor ik op vakantie ga, als de oude dan nog goed is rij ik die later tussendoor wel weer op. Vandaar dat ik niet precies hoeveel ik er mee rij.
Dank je.. het ding is de achterband is redelijk ‘vierkant’ maar ik leg hem zonder probleem in de bochten. Ik voel er eigenlijk niets van. Dus ben nog niet geneigd deze te vervangen. Hopelijk hoor ik nog andere ervaringen. Met deze set ben ik een 2000 off road gegaan en de rest pure asfalt. Dit is nog maar de eerste keer op de heidenaus dus weinig ervaring.
 
Ze worden bij mij ook altijd heel snel vierkant, maar rijden dan nog prima. Ik heb sinds 2 weken een nieuwe set en moest er helemaal aan wennen dat ze rond waren :+
 
Fijne Pasen allemaal
IMG_20190421_154917_504.jpg
 
@Frazer Zit Theth in je planning ? Vond ik echt onwijs mooi. Paar POIs voor ALB/GR mocht iemand interesse hebben ;). Ik heb flink spijt dat ik door tijdsgebrek veel over heb moeten slaan in Albanië en ga zeker nog een keer terug.
 
Albanië heeft mij zeer verrast, prachtige natuur en hele vriendelijke mensen. Was van plan er alleen doorheen te rijden naar Griekenland, maar ik plak er nog een dagje aan vast. Veel meer tijd heb ik ook niet.

Theth staat niet op het programma, in de bergen zit alles nog dicht vanwege de sneeuw. Sprak gister een andere motorrijder die vanuit Montenegro die kant op had willen gaan, maar die kwam er ook niet door. Zelfde probleem had ik in Durmitor in Montenegro, alles is nog dicht.

Is voor mij een kennismakings rondje door de Balkan. Ik was nog nooit verder geweest dan Kroatië en het noorden van Bosnië. Inmiddels veel door Bosnië, Servië en Montenegro gereden de afgelopen week, vandaag Albanië en een stukje Macedonië. Ik ga zeker nog eens terug, dan wat later in seizoen zodat alle wegen wel open zijn en het toerisme iets meer op gang gekomen is. Nu is veel nog gesloten. Maar ben positief verrast over de hele regio, prachtige natuur, afgezien van Albanië goede wegen, en vriendelijke mensen.
 
Ja logisch inderdaad, is nog vrij vroeg in het seizoen. Llogora pas en dan de kustweg volgend tot Igoumenitsa(GR) is trouwens ook onwijs mooie weg en goed asfalt.
 
Ja logisch inderdaad, is nog vrij vroeg in het seizoen. Llogora pas en dan de kustweg volgend tot Igoumenitsa(GR) is trouwens ook onwijs mooie weg en goed asfalt.

Die had ik wel genoteerd, maar was ik een beetje vergeten. Ligt niet echt op de route, maar kijk of ik het morgen nog in de route kan sleutelen.

Ik had geen offroad plannen, daar ben ik veel te zwaar voor uitgerust op het moment, maar het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan....

1388251


Maar zo moet het dus niet :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan