Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Ooit heeft in een van de tien voorgangers van dit topic gestaan welke stekker het is, met de zoekfunctie mogelijk nog wel te achterhalen. Ik meen dat je ze toen in Oostenrijk kon bestellen, maar dat was nog voor het Ali tijdperk.

Ik heb hem er destijds gewoon afgeknipt en de Garmin er op gesoldeerd. Krimpkous er omheen en klaar, zit al jaren zo. Ik zie persoonlijk ook niet zo waarom het zonde zou zijn. Als het nou een verbinding is die je regelmatig losmaakt, maar dat is het voor mij ook niet, en als je het netjes doet kan er weinig mee mis. En zelfs al zou je de contra stekker hebben, dan moet je die ook nog aan het betreffende accessoire maken. Dat is net zo veel werk dan de stekker afknippen en direct aan de motor solderen.
 
Laatst bewerkt:
Op op een nieuwe T7 rally de officiële pinkers te installeren, moeten de originele ook gewoon afgeknipt worden...
 
Iemand interesse in een gratis (gebruikte) offroad filter kit voor de 660? Materiaal is niet kort, en minder dan een jaar gebruikt. Ophalen of verzenden mogelijk. Zelf even schoonmaken :9


IMG_4032.JPG
 
Filter is ondertussen gereserveerd.

Jammer, had ook wel interesse gehad.

Een ander vraagje: heeft iemand toevallig nog gebruikte/oude onderdelen over?
- remhevel
- koppelingshevel
- versnellingspook
- rempedaal

Hoeft zeker niet in perfecte staat te zijn, als het maar functioneert.
Laat maar horen dan neem ik het graag van je over.
 
Remhevel zal ik van het weekend even gaan zoeken, die moet ik nog ergens hebben liggen. Mag je dan zo wel hebben, mits ik hem vind dan..
 
Jammer, had ook wel interesse gehad.

Een ander vraagje: heeft iemand toevallig nog gebruikte/oude onderdelen over?
- remhevel
- koppelingshevel
- versnellingspook
- rempedaal

Hoeft zeker niet in perfecte staat te zijn, als het maar functioneert.
Laat maar horen dan neem ik het graag van je over.
Nog meer mensen die overcompleet zijn? neem het graag over, uiteraard gewoon tegen betaling.
 
Ha Mf'ers, hoe gaat het hier, iedereen zijn motor uit elkaar geschroefd voor groot onderhoud?

Ik heb een vraag, aangezien mijn motor veelal buiten onder een 'Verheul' hoes staat als hij niet gebruikt wordt, zijn de spaken vooral van het voorwiel licht gaan roesten. Volgens mij een prima klus om op te pakken, jullie tips/ervaringen?

Ik dacht zelf aan licht opschuren, afplakken en opnieuw spuiten? Is het zo simpel als dat of zie ik van alles over het hoofd?

Tips qua verf eventueel?


Alvast bedankt!
 
Ha Mf'ers, hoe gaat het hier, iedereen zijn motor uit elkaar geschroefd voor groot onderhoud?

Nee hoor, was vanochtend weer eens met de 660 op pad

IMG_20201106_071913.jpg


Wat de spaken betreft kan ik je niet helpen. Bij mij zijn ze ook niet mooi meer, maar ik hanteer het principe waar je niet naar kijkt is er niet :+
 
20160514_171111.jpg

20160514_171157.jpg

Ik ga nog een keer kijken om de eerste aansluiting van het kniegewricht op de stang boven de klokken schuiner te monteren, dan kan het geheel nog iets naar beneden.
Hoi Rachez, ik hoop deze week ook weer een XT te scoren (4 jaar gelezen mijn Y3F verkocht).
Kan je mij vertellen hoe je het armpje hebt aangesloten op de stang? Dat kan ik op deze foto niet goed achterhalen.
En is dat armpje je kleinste variant?
Dank!

ps. jammer dat de foto van Bikkie niet meer op te roepen is, hij lijkt een andere methode te hebben
 
Hoi Rachez, ik hoop deze week ook weer een XT te scoren (4 jaar gelezen mijn Y3F verkocht).
Kan je mij vertellen hoe je het armpje hebt aangesloten op de stang? Dat kan ik op deze foto niet goed achterhalen.
En is dat armpje je kleinste variant?
Dank!

ps. jammer dat de foto van Bikkie niet meer op te roepen is, hij lijkt een andere methode te hebben

Ik heb toen met een stuk binnenband het spul opgevuld
660.jpg
 
Je hebt het mooi voor elkaar Bikkie! 👍
Hoe heb jij het op die stang bevestigd en wat heb je opgevuld?

Heb je een cam op de spiegel? Geeft dat nog een steady beeldje?
 
Je hebt het mooi voor elkaar Bikkie! 👍
Hoe heb jij het op die stang bevestigd en wat heb je opgevuld?

Heb je een cam op de spiegel? Geeft dat nog een steady beeldje?
Inderdaad op die stang met binnenband als vulling om hem strak aan te kunnen draaien.
En de camera stond op een beugel op het stuur.
Ik kan je de foto wel sturen kun je wellicht verder inzoomen
 
Hier een detail foto. Vorige eigenaar heeft het erop gezet. Is een originele ram mount bevestiging met wat tape om de stang dikker te maken.
 

Bijlagen

  • signal-2020-11-11-205354.jpg
    signal-2020-11-11-205354.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 10
Eerst dank voor de vele info die ik al heb verzameld na het doorspitten van deze deel 11! Een paar kantjes vol gekopieerd.
En ook al moet ik nog een weekje wachten tot mijn nieuwe fiets er is, ik ben al fanatiek aan het sneupen wat ik er misschien op wil hebben.
Zo heb ik nog een aantal vragen liggen, hopelijk kan iemand mij hier nog bij helpen.
1. ik las dat de Ten alle soorten benzine aankan, handig in alle verre landen, maar tanken jullie overwegen E5 of E10?
2. ook zag ik dat soms er plastic kuipboutjes afbreken. Welke koplampbeschermer kan ik het beste monteren of gebruiken ze dezelfde bevestigingspunten?
3. rijden jullie met binnenbanden of is een velglint voldoende?
4. is er een voorkeur voor zijkoffers qua waterdichtheid/sterkte/inhoud? Yamaha/Givi/SW-Motech Trax?

Alvast dank voor een reactie!
 
Zo heb ik nog een aantal vragen liggen, hopelijk kan iemand mij hier nog bij helpen.

1. Als ik de keus heb tank ik E5. Ik heb in het buitenland ook wel eens langere tijd E10 getankt. Hij mag het gewoon hebben, maar ik had het idee dat hij met E10 iets minder vermogen had. Kan ook tussen de oren zitten, hij liep verder niet slecht. Maar als het effe kan pak ik E5.

2. Mij niks van bekend, bedoel je die boutjes van de ruit? Die zit met 6 kunststof schroeven, die horen af te breken bij een crash zodat de ruit in zijn geheel afbreekt en niet versplinterd. Is bij de meeste motoren zo. Er zijn verschillende koplamp beschermers, ik heb er een van Makrolon/polycarbonaat, ik dacht van Touratech. Die zit met 2 boutjes vast, op dezelfde punten als de ruit. Je hebt ook metalen beschermers, die zitten volgens mij met 4 boutjes. Voor zover ik weer gebruiken die ook de punten van de ruit.

3. Binnenbanden

4. Voorkeur is persoonlijk denk ik. Voordeel van de originele set van Yamaha is dat de bevestigingspunten netjes weggewerkt zijn, dan heb je niet zo'n lomp rek zichtbaar.

Waterdicht zijn ze denk ik allemaal wel. Geen idee of je er mee kan zwemmen, maar een regenbui moet je er gewoon mee kunnen hebben.

Inhoud is ook persoonlijk en afhankelijk van wat je ermee gaat doen. Ik heb zelf koffers van Hepco&Becker, 35liter inhoud. Ik zou niet te groot gaan, wordt het rijcomfort niet beter van. Die van mij hebben al wat lichte valpartijtjes overleefd, een echte flinke glijer overleefd waarschijnlijk geen enkele koffer.

IMG_20190422_112459.jpg

Dit vond de linker koffer niet zo fijn, viel precies op een steen. Thuis weer netjes uitgedeukt, en je ziet er niks meer van
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jouw uitgebreide reactie, hier heb ik wat aan! 👍
Jouw koffers van 35 liter lijken al groot genoeg en Yamaha heeft ze van 31 liter zag ik. Dat zal voor mij waarschijnlijk dan al voldoende zijn.
Ik krijg dezelfde kleur als jij, dit soort koffers vind ik ook mooier dan de zwarte versies.
Je zit daar trouwens in een schitterende omgeving, echt prachtig!

Mijn 6 wordt geleverd met tkc80's (iets te heftig voor mijn gebruik) en ik heb hier wat negatievere verhalen gezien over de Mitas 07 maar de Plus versie lijken voor nu mijn volgende rubbers te worden. Dit klinkt wel goed:
 
Die Mitas E07+ had ik ook op mijn 660. Ik vond het een hele fijne band, zowel op de weg als offroad. En erg slijtvast. Ik kan ze zeker aanbevelen :t

Daarnaast had ik de originele koffers van Yamaha. Erg fijn (wel met beleid omgaan met de sleutels tijdens het draaien). En wat Frazer zegt: subtiele ophangpunten, geen grote beugels.

Ik heb alleen ervaring met de stalen koplampbeschermer. Zag er mooi uit, maar is wel een erg stug ding. Die vier ophangpunten waren niet heel makkelijk te monteren bij mij (stond spanning op). Maar kan misschien ooit een klap hebben gehad en daardoor moeilijk hebben gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Jouw koffers van 35 liter lijken al groot genoeg en Yamaha heeft ze van 31 liter zag ik. Dat zal voor mij waarschijnlijk dan al voldoende zijn.
Ik krijg dezelfde kleur als jij, dit soort koffers vind ik ook mooier dan de zwarte

Bij de originele Yamaha koffers schijnen de sloten wel een zwak punt te zijn, zoals Deville ook al opmerkt moet je daar een beetje met beleid mee omgaan.

Die Mitas E07 heb ik ook wel goede verhalen over gehoord, een beetje vergelijkbaar met de Heidenau K60 scout die er bij mij op zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan