Voor wat het waard is .......
Ik wil niets anders meer dan Heidenau K60 op mijn XT660Z !
Nadat de standaard Metzeler fabrieksbanden op waren heb ik ze laten monteren. Sindsdien iets van 700 Km off-road mee gereden. Ben net terug van de Dolomieten waar ik er nog eens 5000 km mee op asfalt gereden heb. Ik spaar de banden niet en zocht steeds de limiet op (in de haarspeldbochten) Er zit nu nog voor zo'n 40% profiel op. Op droog en nat doen ze het perfect. Alleen bij hoge snelheid willen ze nog wel eens wat gaan "wobbelen" in een lange bocht. Maar hey, Het zijn ook all-road banden ;-)
Ik heb geen aandelen in Heidenau!!
Had in het verleden met originele vork en wiel,een lowbudget 10x11 buisWat nemen jullie mee voor je vooras ? Ik dacht hier in Frankrijk wel even ergens zo een korte inbus van 14mm te vinden voor in een dop zodat ik hem netjes met een moment sleutel weer vast kan zetten.... Dat viel even vies tegen, 300km, uurtje of 7 en een winkeltje of 12(inclusief een Yamaha dealer en gereedschap speciaalzaak met een magazijn oppervlak van 5000m²) verder kwam ik lekker met lege handen thuis.
Standaard 14mm sleutel is het probleem niet, al zeul ik liever iets mee dat wat lichter/compacter is. Heb ze wel online gevonden uiteraard maar heeft nu geen zin meer om hier te laten bezorgen. Denk dat ik het maar voorlopig even handmatig vast zet. Check ik het wel zodra ik in NL ben. Iemand een tip waar ik zoiets offline kan vinden in NL? (Extra bonuspunten voor wie een tip in FR heeft)
Ligt mss aan foto,maar niets bijzonders te ontdekken aan je banden.
Ligt mss aan foto,maar niets bijzonders te ontdekken aan je banden.
Wees maar blij dat je voldoende benzine had, en geen lek gereden;Wat gezonde pijnGister en vandaag (halverwege overnacht) de Sprengisandur op IJsland gereden. 200km onverhard door het binnenland van IJsland, en op die 200km helemaal niks... Mijn god zeg, ik heb heel wat kilometers onverhard gereden, maar zo slecht als dit nog nooit... Het was 150km wasbord met grove keien. Beetje als een spoorweg, zonder rails maar wel met de bielzen. Snelheid maken kon bijna niet, langzaam was ook niet te harden. Moest af en toe stoppen omdat ik geen gevoel meer in mijn armen had. Blij dat ik het in 2 delen kon doen, alles achter elkaar had je me waarschijnlijk weg kunnen dragen. Verbaas me er nog over dat de Tenere niet uit elkaar gevallen is. Was geen pretje! Maar een beetje afzien mag best, daar is het IJsland voor!
Had in het verleden met originele vork en wiel,een lowbudget 10x11 buis
sleutel bij uiteraard ook 6kantig aan buitenkant is precies 14mm afhankelijk
van fabrikant(gedore 26R)
Multifunctioneel,licht en geen ruimte.
Gewoon handvast....wielzit volledig opgesloten en geborgd aan andere kant!
Wees maar blij dat je voldoende benzine had, en geen lek gereden;Wat gezonde pijn
is goed voor karaktervorming,Motor valt echt niet uit elkaar zolang machinist bepaalt.
Lekker blijven rijden en mooiste kant boven zien te houden!
herkenbaar ditHet was 150km wasbord met grove keien.
met de snelheden die je in ijsland haalt/mag is benzine geen enkel probleem zolang je tankt voordat je het binnenland in gaat met de TenereWees maar blij dat je voldoende benzine had
met de snelheden die je in ijsland haalt/mag is benzine geen enkel probleem zolang je tankt voordat je het binnenland in gaat met de Tenereeen jerrycan is zonde van het extra gewicht
Ik zie ook niet veel opvallends eerlijk gezegd. Heidenau K60 als ik het zo zie