Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

De as moet je er gewoon uit kunnen tikken en dan kan je de spanning op de moer juist beter erop laten staan. Waarschijnlijk is alles droog gemonteerd en zit de bout wat vastgeroest in de lagerbussen. Wees niet bang om er een paar flinke klappen op te geven, zware hamer heeft meer impact dan een lichte, maar zorg wel dat je daarbij de boel niet beschadigt, vandaar dat blokje hout o.i.d. wat Frazer aangaf.

Als er echt helemaal niks werkt en de boel moet per se uit elkaar, dan kan je altijd nog een trekker fabrieken waarmee je de bout vanaf de kopzijde op spanning trekt en daarna met continu trekken en los tikken eruit werkt. Kost je dan wel een nieuwe bout, maar werkt altijd. Als je eenmaal een begin hebt, wordt het steeds makkelijker.
 
Waar kan ik een nieuwe lagers en een as bestellen, prolink lagers ook maar gelijk doen denk ik
Zal zondag of maandag fotos maken van de vordering
En van de trekker om de as er uit tetrekken
 
Aangezien ik geen reactie op mijn poll-verzoek krijg kunnen we het ook wel handmatig doen. Maak ik wel even een lijstje. Geef even aan op welke van onderstaande data je kan. Het zijn in principe allemaal zondagen, tenzij er anders bij staat.

1 april (1e paasdag)
2 april (maandag: 2e paasdag)
8 april
15 april
22 april
29 april
6 mei
10 mei (donderdag: Hemelvaartsdag)
13 mei
20 mei (1e pinksterdag)
21 mei (maandag: 2e pinksterdag)
27 mei
3 juni

Zelf zit mijn agenda al redelijk vol, maar dat gaat al snel als je veel weekenden werkt. Ik kan op de volgende dagen:

15 april, 6 mei, 10 mei, 20 mei, 21 mei.

(Als er behoefte is aan andere dagen, bv zaterdagen is dat voor mij ook best, maar de ervaring leert dat de meesten toch op zondag kunnen).
Misschien dat 5mei de warme Sjoko rit vanuit Reusel ook een optie,is tevens voor het goede doel,En heel goed te doen met 660
 
Hallo,

Ik ben van de week tot de conclusie gekomen dat mijn teller niks meer doet. het LCD deed niks meer, en de toerenteller ook niet meer. nu heb ik de teller opengemaakt en de LCD functioneert weer :) alleen nu doet mijn toerenteller het nog steeds niet. ik hoorde een mechanisch rateltje... dus heb ik het kastje aan de achterkant van de printplaat open geschroefd. en ja hoor tandwieltjes overleden. :( ik mis wat tandjes, en ze zijn zo krom als een hoepel... Ze zijn ook wel erg gammel, dun en van plastic. Zal waarschijnlijk mede komen door mijn fijne motoriek dat ze gesneuveld zijn. wat een priegel werk

nu de vraag... heeft iemand misschien ooit zijn teller gewisseld omdat deze het niet meer deed? heb je dan misschien ook de oude teller nog? dan kan ik daar misschien de tandwieltjes uit halen. ik kan me namelijk niet voorstellen dat de tandwieltjes los verkocht worden. uiteraard hoeft het niet voor niks.

gr. Thom
 
Iemand een tip hoe ik mn contactslot weer hapervrij kan maken?
Echt irritant. Mijn vorige motor (xt1200) had het ook een beetje, maar nu sta ik als ik pech heb, minuten te armoeien voordat ik de sleutel op contact heb.
 
Bij de mijne was het vooruit. Dus uitvissen wat voor de jouwe werkt, schouders ophalen, 'yamaha' zuchten, even met de ogen rollen, oefenen en wennen aan't idee.
 
BMW kopen, sleutels in de zak laten zitten en gewoon op de knop drukken... Je ziet, er zijn meerdere oplossingen.
 
Hallo,

Ik ben van de week tot de conclusie gekomen dat mijn teller niks meer doet. het LCD deed niks meer, en de toerenteller ook niet meer. nu heb ik de teller opengemaakt en de LCD functioneert weer :) alleen nu doet mijn toerenteller het nog steeds niet. ik hoorde een mechanisch rateltje... dus heb ik het kastje aan de achterkant van de printplaat open geschroefd. en ja hoor tandwieltjes overleden. :( ik mis wat tandjes, en ze zijn zo krom als een hoepel... Ze zijn ook wel erg gammel, dun en van plastic. Zal waarschijnlijk mede komen door mijn fijne motoriek dat ze gesneuveld zijn. wat een priegel werk

nu de vraag... heeft iemand misschien ooit zijn teller gewisseld omdat deze het niet meer deed? heb je dan misschien ook de oude teller nog? dan kan ik daar misschien de tandwieltjes uit halen. ik kan me namelijk niet voorstellen dat de tandwieltjes los verkocht worden. uiteraard hoeft het niet voor niks.

gr. Thom
Ik heb de mijne ooit laten vervangen onder garantie omdat de toerenteller het niet deed bij aankoop (2013) en dat was blijkbaar een grapje van +700€ voor de hele unit van de teller alleen dus zonder werkuren. Dus ik kan alleen maar hopen dat er ergens 1 ligt te stoffen die je voor een prikje kan hebben maar ik acht de kans relatief klein.
 
zo één die ligt te verstoffen zoek ik inderdaad maar als hij sinds 2013 al ligt bij een bedrijf zal hij wel weg gegooid zijn... waar was dit?? ik kan ze allicht eens bellen.
 
zo één die ligt te verstoffen zoek ik inderdaad maar als hij sinds 2013 al ligt bij een bedrijf zal hij wel weg gegooid zijn... waar was dit?? ik kan ze allicht eens bellen.

Daar hoef je niet heen te bellen, bij zulke garantiegevallen moet de dealer het te vervangen stuk ook terug naar yamaha terugzenden om wel degelijk zijn uren etc betaald zien te worden. Dat vertelde hij toen toch want hij had alles afgezocht of het niets anders kon zijn anders was het voor eigen rekening. Het is namelijk geen verkeerd gemaakt oliefiltertje of iets dergelijks waar je over spreekt natuurlijk.

Je zal eerder van een schade motor 1 moeten gaan zoeken, soms vind je dat wel op marktplaats, 2ehands ebay. Waar ze de werkende stukken nog van af trekken en zo verkopen.
 
9u3yno.jpg

Hierbij mijn zelf gemaakt trekker
De eerste ging snel stuk ,de moer trek er van de achterkant af
Er zitten nu 4 moeren op
Op de voorkant zitten 3 aaneen gelaste moeren
Na veel spanning er op gezet te hebben en met een goede hamer en paar verme klappen zit er nu beweging in ,maar is er nog niet uit
Wordt vervolgd
 
Bij mijn oude XT zit deze as zowel door het frame, motorblok en de achterbrug. Kan het nog zijn dat het blok enkele mini millimeters is verschoven en zo de as klem zet. Als dit zo is kan het helpen om meerder montage/ophang bouten van het blok iets te lossen. (en anders is het gewoon roest zoals al is aangegeven, maar het kan geen kwaad om een andere benadering te zoeken.)
 
Bij mijn oude XT zit deze as zowel door het frame, motorblok en de achterbrug. Kan het nog zijn dat het blok enkele mini millimeters is verschoven en zo de as klem zet. Als dit zo is kan het helpen om meerder montage/ophang bouten van het blok iets te lossen. (en anders is het gewoon roest zoals al is aangegeven, maar het kan geen kwaad om een andere benadering te zoeken.)

Ik had ook zoiets bij mijn transalp600.
Muurvast: toen de autokrik onder het motorblok gezet, paar mm opkrikken en daarna kwam er beweging in deze as.
 
Terug
Bovenaan Onderaan