Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Nog even aan het meedenken,zou zelf ook een flacon Forte injectie reiniger
bij benzine doen, Baat het niet dan schaadt het niet.........
 
Oja dat was ik nog vergeten te vermelden, dat Forte spul was ik als eerste mee begonnen, dat hielp helaas niet. Luchtfilter zal ik straks even uitsoppen.

En omdat het niet alleen maar ellende is:
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even alles nagelopen maar niks bijzonders kunnen ontdekken. Alle stekkers netjes en schoon. Geprobeerd te rijden met de stekker van de TPS los, maar dan kom ik de camping niet eens af. De weg loopt een beetje omhoog en motor gaat gelijk bokken en slaat af. Die TPS doet het dus wel. Thuis bij de dealer de laptop er maar aan.

Er zijn slechtere plekken om te sleutelen trouwens:
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even alles nagelopen maar niks bijzonders kunnen ontdekken. Alle stekkers netjes en schoon. Geprobeerd te rijden met de stekker van de TPS los, maar dan kom ik de camping niet eens af. De weg loopt een beetje omhoog en motor gaat gelijk bokken en slaat af. Die TPS doet het dus wel. Thuis bij de dealer de laptop er maar aan.

Er zijn slechtere plekken om te sleutelen trouwens:
[afbeelding]

Waarom niet ANWB of ADAC, gebeld? (indien lid)

aansluitingen spanningsregelaar overgangsweerstand in de stekker, de gekste dingen door meegemaakt ?
 
Laatst bewerkt:
Omdat het probleem niet zo ernstig is dat er niet met de motor te rijden is. Zolang als ik gewoon rustig aan het toeren ben is er weinig aan de hand, merk alleen dat als ik wat verder in toeren doortrek dat hij niet helemaal loopt zoals voorheen. En wie weet had iemand hier wel de gouden tip gehad om het makkelijk te verhelpen, en zo niet dan komt het thuis wel weer.
 
Kan niet bedenken wat het zou kunnen zijn, alles wat ik zou checken of doen heb je al gedaan. Klinkt als een computer dingetje.
 
Ik ben weer rustig aan het rondkijken naar een Tenere 660.

Heeft iemand binnenkort de intentie om die van hem of haar te verkopen? Zo ja, hoor ik het graag!

Km stand niet hoger dan 40.000 en liefst 2010 of nieuwer.
 
Inmiddels weer terug uit de Dolomieten. Heel raar, maar na verloop van tijd leek het inhouden minder te worden, totdat het zo goed als over was :? Mogelijk toch vuil of vocht op een plek waar het niet had moeten zitten, ik weet het ook niet. Komende week nog wel even langs de dealer, alsnog even de computer eraan om te kijken of hij nog oude foutcodes geeft, en anders zien we het voorlopig maar als een tijdelijk iets.

Hoe dan ook, alsnog prima vermaakt daar:


full

full

full

full
 
Valt mee hoor, ook in mijn leven moet er helaas gewoon gewerkt worden. Maar ik probeer wel zoveel mogelijk te genieten nu het kan. Momenteel geen relatie of kinderen, dus zo gauw het kan ben ik weg. Voel me ook gewoon niet zo erg thuis tussen betonnen muren... Komende dagen moet ik voor belangrijke zaken wel even op het werk zijn, maar a.s. donderdag ga ik weer een weekje richting Italië voor de Stella Alpina. Even verse banden halen en de motor even nalopen en dan kunnen we weer. En ook niet geheel onbelangrijk natuurlijk even de TT meepakken zondag *O*
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels weer terug uit de Dolomieten. Heel raar, maar na verloop van tijd leek het inhouden minder te worden, totdat het zo goed als over was :? Mogelijk toch vuil of vocht op een plek waar het niet had moeten zitten, ik weet het ook niet. Komende week nog wel even langs de dealer, alsnog even de computer eraan om te kijken of hij nog oude foutcodes geeft, en anders zien we het voorlopig maar als een tijdelijk iets.

Hoe dan ook, alsnog prima vermaakt daar:


[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooie foto's!!!!
 
Iemand ervaring met het monteren van usd voorvork in de ten? Zag iets voorbijkomen van een wr voorvork. Maar ik dacht aan een WP48 voorvork.
 
N'avond! afgelopen weekend lekker tourtje in de Eifel gedaan (eencilinderklappen; niet iedereen is dat gewoon ;) )
maar was tevens afscheidstournee van mijn Tenere; aanstaande zaterdag stap ik over op een Tracer900.
Het waren vier mooie jaren, waarvan mijn eerste allroadrit met mede-MF-tenere-draadjesleden me nog het meest is bijgebleven; wat heb ik veel geleerd op die dag!

Jullie allemaal nog veel plezier van de Ten; het is een machtige machine!
 
Mocht iemand interesse hebben, ik hebn noge een Famsa tank tas te koop.
Ideaal voor op vakantie!

Prijs 50 euro

full
 
Laatst bewerkt:
Ik ga denk ik wrf kroonplaten gebruiken en zwarte wp voorvorkpoten van een 690 enduro. Die hebben een 300mm remschijf. Kan ik toch nog een beetje remmen.

Binnenkort Gpr uitlaten, kefmod, homemade fuelmod monteren en het dingetje bij het luchtfilter dichten en de snorkol demonteren. Daarna keer naar de testbank met een vriend van me en kijken hoeveel het scheelt 😁
 
Wrf voorrem met supermoto schijf gaat ook.
Gaan die vorkpoten van de 690 in de wrf kronen?
 
Ik ga denk ik wrf kroonplaten gebruiken en zwarte wp voorvorkpoten van een 690 enduro. Die hebben een 300mm remschijf. Kan ik toch nog een beetje remmen.

Binnenkort Gpr uitlaten, kefmod, homemade fuelmod monteren en het dingetje bij het luchtfilter dichten en de snorkol demonteren. Daarna keer naar de testbank met een vriend van me en kijken hoeveel het scheelt 😁
Ben benieuwd naar de uitslag ,ik heb ook al wel eens aan deze mods zitten denken
 
Als je de kroonplaten van een wrf met 48mm voorken dan moet het wel lukken denk ik. Is de stopkracht van een supermotard schijf en remklauw een groot verschil? Het is nog wel een project dat even op zich laat wachten, maar het gaat sowieso gebeuren. Eerst veel uitzoeken

De test resultaten zal ik sowieso posten!
 
SM schijf, WRF klauw en stalen remleiding remt iig hard genoeg.
Vork moet wel aangepast worden.
Volledige ombouw van mij staat hier ergens vrij gedetailleerd beschreven.
Mooiste hoog spatbord is imho een 2010 CRF.

p6pb13420477.jpg

p6pb13397342.jpg

p6pb13020978.jpg
 
SM schijf, WRF klauw en stalen remleiding remt iig hard genoeg.
Vork moet wel aangepast worden.
Volledige ombouw van mij staat hier ergens vrij gedetailleerd beschreven.
Mooiste hoog spatbord is imho een 2010 CRF.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hubert, ik heb verhaal uitgebreid gelezen (denk zelfs wel 5 keer)! Mss moet ik dat ook maar eens overwegen. Vind alleen de WP48 Voorvork heel mooi🙊. Hoe heb je het met je voorwiel gedaan? Is de assdiameter hetzelfde?

Mocht je in de buurt van Alkmaar of Zaandam wonen dan kom ik graag een keer langs om even bij je te kijken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan