Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Ja doe ik ook altijd, maar dan nog moeten ze af en toe wel vernieuwd worden. Ik heb dat lager al eens eerder aan gort gehad dus ik vernieuw ze nu wat vaker, zijn de kosten niet.

Volgens mij zag ik je een paar dagen terug nog rijden, jij ging net de A9 op en ik kwam er net vanaf (niet op de Tenere hoor).
 
Ik heb daar laatst een oude binnenband van 2,5-3mm voor gebruikt. Lijkt het vooralsnog beter vol te houden dan de fietsbinnenband om de transmissiedempers, die waren vrij snel versleten. Had dat in eerste instantie geprobeerd, maar later toch veranderd toen het wiel er weer af lag.

Ik heb de K60 Scouts besteld, van de week monteren, ben benieuwd hoe ze bevallen!
 
Ja denk dat ik je ook zag Niels! Welke kleur en type motor is het?

Ben benieuwd naar die Scouts, al rij ik persoonlijk het meest op asfalt
 
Trouwens, een vriend van mij is in St Tropez in Frankrijk, waar ze hele mooie politie motoren hebben 😏
full
 
Oma in ons topic, dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn!

Iemand nog een leuk reisje gemaakt ofzo?
Momenteel bezig mijn kettingset te vervangen, maar toen ik gisteren het achterwiel eruit haalde besloot ik ook maar even de transmissiedempers te vervangen dus daar is het wachten nu op. Zullen morgen of woensdag wel binnen zijn. Ik voelde ook iets weerstand in een van de lagers in het achterwiel, dus daar moet ook gelijk maar een nieuwe in.

Meerdere, zonder motor. :+
Maar jij bent toch van de reizen naar onherbergzame gebieden? :P

Ik ben in mei een weekendje wezen baggeren in Frankrijk op de motor en ben een maand geleden één keertje op de motor naar m'n werk geweest.
Starten ging moeizaam; accu natuurlijk niet aan de lader gehangen.
Verder staat de motor alleen maar stil.

Op de planning heb ik ook alleen maar de BDM-Simako allroadrit in oktober staan.
Vorig jaar was die wel heel erg uitdagend: je moest volgens de track een stukje de motor op de rug nemen en de IJssel overzwemmen. :+


Ik moet wel weer eens wat nieuwe knipperlichten bestellen, heeft iemand toevallig nog een goedkoop adresje?
 
Meerdere, zonder motor. :+
Maar jij bent toch van de reizen naar onherbergzame gebieden? :P

Ik ben in mei een weekendje wezen baggeren in Frankrijk op de motor en ben een maand geleden één keertje op de motor naar m'n werk geweest.
Starten ging moeizaam; accu natuurlijk niet aan de lader gehangen.
Verder staat de motor alleen maar stil.

Op de planning heb ik ook alleen maar de BDM-Simako allroadrit in oktober staan.
Vorig jaar was die wel heel erg uitdagend: je moest volgens de track een stukje de motor op de rug nemen en de IJssel overzwemmen. :+


Ik moet wel weer eens wat nieuwe knipperlichten bestellen, heeft iemand toevallig nog een goedkoop adresje?

Ik weet niet hoeveel haast je erbij hebt, maar op eBay worden ze in bosjes aangeboden voor vaak onder de 10 euro voor 4 stuks. Veel is LED, maar als je zoekt zijn er ook met normale gloeilampjes. Sommige komen qua model nog aardig in de buurt van de originele knipperlichten.
 
Meerdere, zonder motor. :+
Maar jij bent toch van de reizen naar onherbergzame gebieden? :P

Mijn bijdrage is er al :+
Reisverslag: Stofhappen op de Stella Alpina

Ik heb dit jaar ook eindelijk de motor eens laten staan om een weekje te gaan wandelen in Zweden, foto's stonden al in het wandeltopic. Daardoor zat het er niet in om dit jaar nog meerdere weken met de motor weg te gaan. Ik had wel plannen voor Roemenie, maar die zet ik tot volgend jaar even in de koelkast. September nog wel 2 weekjes naar Polen, Tsjechie en Slowakije met de motor, eens kijken of daar nog wat de beleven is. Motor zo goed als klaar, transmissiedempers vervangen, wiellager voelde niet meer zo heel best, dus die ook maar vervangen. Was de laatste keer in de Alpen her en der wat boutjes van wat kappen verloren, die heb ik ook weer aangevuld. Motor weer zo goed als klaar, alleen de ketting nog even spannen maar ik had net geen zin meer om dat in het donker te doen.
 
Laatst bewerkt:
Oma in ons topic, dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn!

Iemand nog een leuk reisje gemaakt ofzo?
Momenteel bezig mijn kettingset te vervangen, maar toen ik gisteren het achterwiel eruit haalde besloot ik ook maar even de transmissiedempers te vervangen dus daar is het wachten nu op. Zullen morgen of 4 woensdag wel binnen zijn. Ik voelde ook iets weerstand in een van de lagers in het achterwiel, dus daar moet ook gelijk maar een nieuwe in.

Ben onderweg naar Griekenland/Peloponnesos, eerste echte lange trip op de motor, is ook wel te zien. Veel te veel mee, wist ik al toen ik vertrok maar om één of andere reden denk je toch al dat spul nodig te hebben. Denk toch al gauw een kilo of 30/35 voor vier weekjes. :$

Zit inmiddels in zuiden van Slovenië tegen de grens met Kroatië op een mini camping ergens midden in de bossen. Slovenië is wel echt heel mooi maar ook wel erg druk. Triglav park en vooral Bled echt vol met toeristen en ook bizar veel motorrijders, had er niet zoveel verwacht, bijna meer last van het groeten dan de uren in het zadel zitten. Maar vooral Triglav en met name de top van de Mangart (ok bijna top aangezien het laatste stukje helaas afgesloten was ivm risico op vallend gesteente) echt heel mooi. Had nog wel wat in de Italiaanse Alpen willen checken (o.a. panoramica delle vette) maar code rood ivm onweer en zware regenval en de dag erna code oranje ivm rukwinden (paar dagen erg koud gehad ook met temperaturen s'nachts rond de 7 graden) hebben me doen besluiten wat vlotter richting SLO te rijden.

Voor vertrek heb ik er overigens anakee wilds op gegooid. Was weer even wennen na een tijdje op anakee 3's te hebben gereden en had wat moeite mee in het begin maar rijd nu wel lekker. Lagers voorwiel en achterwiel ook preventief laten vervangen samen met de bandjes, tevens bij Hyperpro progressieve voorveren erop laten zetten. Transmissiedempers (volgens mij die van de oude xtz tenere, ergens gelezen dat die het beter uithouden) vervangen. Olie, rem- en koelvloeistof (+ lucht- en oliefilter) zelf voor vertrek vervangen. Helaas daarbij wel stukje schroefdraad stuk gedraaid van de olie drainage bout van het oliefilter huis. Dat en (ik denk) resonantie/trillingen in de koplambehuizing rond de 3k RPM is het enige wat me niet zint en ik liever eerst gefixed had.

Benieuwd naar Kroatië, sprak een Brit op een Buell/HD! (lesashton1980 op instagram,gast heeft paar mooie foto's op staan) die al paar maanden door europa aan het toeren was en die had het over 10km file filteren langs de kust. Heb geen vaste plannen behalve dat ik op 10sept in het zuiden van Griekenland wat familie ontmoet dus geen idee wat ik verder doe.

[img=234,176,,,"Furkapas"]https://tweakers.net/ext/f/fGd2zRVFqZen3be5ozeYdVeT/medium.jpg[/img]

[img=234,176,,,"Triglav"]https://tweakers.net/ext/f/D22UtDLDfm6SiRts1AC7aBh7/medium.jpg[/img]

[img=234,176,,,"SoCa rivier"]https://tweakers.net/ext/f/OOtjEnIH0nCnJkqmYOhp7SkQ/medium.jpg[/img]

[img=234,176,,,"Mangart pas"]https://tweakers.net/ext/f/wyKpToiDjtnLVvKCUdsR3DTs/medium.jpg[/img]

[img=234,176,,,"Bled"]https://tweakers.net/ext/f/50mgIAHRddgog2c4SHKeZ8SL/medium.jpg[/img]
 
Klinkt goed! Slovenië en Mangart zijn super mooi inderdaad! Ik vind Slovenië echt een onderschat land, prachtige natuur en super vriendelijke mensen. Die kustweg in Kroatië is ook erg mooi maar wel druk inderdaad, al verwacht ik dat buiten het hoogseizoen de meeste drukte wel over zal zijn. Ik neem tenminste aan dat hij die kustweg langs Senj bedoelt. Mocht je van onverhard rijden houden kan ik je in Kroatië de Mali Alan pas nog adviseren. Erg mooi en niet echt zwaar offroad, moet met bagage ook te doen zijn. Begint in Jasenice aan het einde van die kustweg.

Die trilling in de koplamp heb ik ook jaren, ik krijg het niet opgelost. Aanzien er bij mij ook een stukje van de reflector is afgebroken ga ik er vanuit dat het echt binnen in de koplamp zit. Beetje zonde van het geld om heel die unit te vervangen, ik heb ermee leren leven.
 
Die trilling in de koplamp bij ongeveer 3000 rpm heb ik ook, er staat ergens op youtube een filmpje van een italiaan die laat zien waar het aan ligt en hij verteld er ook bij dat er niets aan te doen is :+ we zullen er mee moeten leren leven denk ik
 
Ik weet niet hoeveel haast je erbij hebt, maar op eBay worden ze in bosjes aangeboden voor vaak onder de 10 euro voor 4 stuks. Veel is LED, maar als je zoekt zijn er ook met normale gloeilampjes. Sommige komen qua model nog aardig in de buurt van de originele knipperlichten.

Kijk, bedankt voor de tip!
Dat ziet er netter uit dan metalen busjes en tape. :P

Mijn bijdrage is er al :+
Reisverslag: Stofhappen op de Stella Alpina

Ik heb dit jaar ook eindelijk de motor eens laten staan om een weekje te gaan wandelen in Zweden, foto's stonden al in het wandeltopic. Daardoor zat het er niet in om dit jaar nog meerdere weken met de motor weg te gaan. Ik had wel plannen voor Roemenie, maar die zet ik tot volgend jaar even in de koelkast. September nog wel 2 weekjes naar Polen, Tsjechie en Slowakije met de motor, eens kijken of daar nog wat de beleven is. Motor zo goed als klaar, transmissiedempers vervangen, wiellager voelde niet meer zo heel best, dus die ook maar vervangen. Was de laatste keer in de Alpen her en der wat boutjes van wat kappen verloren, die heb ik ook weer aangevuld. Motor weer zo goed als klaar, alleen de ketting nog even spannen maar ik had net geen zin meer om dat in het donker te doen.

Polen en Tsjechië is best leuk en zeker mooi, maar ik ben er zonder motor geweest. Het bier is er wel veel te lekker trouwens. :+
In Polen kocht je 10 jaar geleden overal en nergens aardappelpannenkoekjes, erg lekker als tussendoortje. Ik heb alleen geen idee meer hoe dat heet. Ik vrat het in ieder geval dagen achter elkaar. :X


Ik ben nog wel 4 dagen op de motor naar Duitsland geweest in het voorjaar, maar ik ben vreemd gegaan. Heb de XT thuis gelaten. :$
 
Laatst bewerkt:
Die trilling in de koplamp bij ongeveer 3000 rpm heb ik ook, er staat ergens op youtube een filmpje van een italiaan die laat zien waar het aan ligt en hij verteld er ook bij dat er niets aan te doen is :+ we zullen er mee moeten leren leven denk ik

Die trillingen zijn bij mij gestopt,,,, want hij is stuk gegaan en nu zit die stelbout voor mijn koplamp vast. Maar daar kan ik wel mee leven😇
 
Die kustweg in Kroatië is ook erg mooi maar wel druk inderdaad, al verwacht ik dat buiten het hoogseizoen de meeste drukte wel over zal zijn.
ik heb hem 3 jaar terug eind september gereden en toen was die hele weg uitgestorven... was overigens ook geen pretje vanwege de harde wind. Ter hoogte van het dorp Karlobag kwamen we er trouwens achter waarom het zo rustig was. We waren een (openstaande) slagboom met een bord voorbij gereden achter een auto aan en 2 bochten later stond politie die ons aan de kant zette: De weg bleek, vanwege eerdergenoemde harde wind, afgesloten voor alle verkeer behalve auto's dus dat leverde ons een prent op.

Mijn opmerking dat het wellicht wel handig was om dat bord langs de weg die door heel veel toeristen bereden wordt en bovendien met europees geld is aangelegd dan misschien tweetalig te maken kon slechts op schouderophalen rekenen _O-

Meneer was nog wel zo vriendelijk om uit te leggen hoe we verder moesten en uiteindelijk zijn we maar over de snelweg gegaan want we hadden voor 's avonds geboekt in Mostar en dan was misschien net iets te optimistisch als we echt alles langs de kust hadden gereden :$
 
Laatst bewerkt:
Oma in ons topic, dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn!

Iemand nog een leuk reisje gemaakt ofzo?
Momenteel bezig mijn kettingset te vervangen, maar toen ik gisteren het achterwiel eruit haalde besloot ik ook maar even de transmissiedempers te vervangen dus daar is het wachten nu op. Zullen morgen of woensdag wel binnen zijn. Ik voelde ook iets weerstand in een van de lagers in het achterwiel, dus daar moet ook gelijk maar een nieuwe in.

Ik ben van de week terug gekomen van een weekje touren door Luxemburg/Ardennen/Noord-Frankrijk.
Voor het eerst met een tentje op pad geweest, toch een erg leuke ervaring! Dat gaat zeker vaker gebeuren.

Deze keer had ik nog geen zijkoffers dus was het wat spelen met de ruimte. Genoeg spanbanden bieden meestal de oplossing!

Heb voor trip nog een telefoon houder erop gezet en een dubbele USB aansluiting in een van de kappen gemaakt, werkte perfect!


Paar foto's:

O90h05A.jpg


cldCJdR.jpg


0F3BUm0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van de week terug gekomen van een weekje touren door Luxemburg/Ardennen/Noord-Frankrijk.
Voor het eerst met een tentje op pad geweest, toch een erg leuke ervaring! Dat gaat zeker vaker gebeuren.

Deze keer had ik nog geen zijkoffers dus was het wat spelen met de ruimte. Genoeg spanbanden bieden meestal de oplossing!

Heb voor trip nog een telefoon houder erop gezet en een dubbele USB aansluiting in een van de kappen gemaakt, werkte perfect!


Paar foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Leuke foto's!
Camping Le Moulin / High Chapparal in Luxemburg zo te zien?
 
Leuke foto's!
Camping Le Moulin / High Chapparal in Luxemburg zo te zien?

Klopt helemaal, ik had al verwacht dat iemand de camping zou herkennen. Diverse mensen ontmoet die de camping gebruikte als tussenstop op door-reis heen of terug. Daarbij is de camping + omgeving ook erg mooi! (Gezellige bar aan de overkant)
 
Ik ben van de week terug gekomen van een weekje touren door Luxemburg/Ardennen/Noord-Frankrijk.
Voor het eerst met een tentje op pad geweest, toch een erg leuke ervaring! Dat gaat zeker vaker gebeuren.

Deze keer had ik nog geen zijkoffers dus was het wat spelen met de ruimte. Genoeg spanbanden bieden meestal de oplossing!

Heb voor trip nog een telefoon houder erop gezet en een dubbele USB aansluiting in een van de kappen gemaakt, werkte perfect!


Paar foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Cool! Waar heb jij dat ruitje vandaan die je op je voorruit zet? Die ziet er best goed uit.
 
Mocht je van onverhard rijden houden kan ik je in Kroatië de Mali Alan pas nog adviseren. Erg mooi en niet echt zwaar offroad, moet met bagage ook te doen zijn. Begint in Jasenice aan het einde van die kustweg.

Top tip! Moet zeggen dat ik, vooral de west/kust kant nog best lastig vond. Veel geulen schuin over de weg en aardig spoorvorming her en der. In combinatie met die kiezels/stenen heb ik toch af en toe moeite te ontspannen en de motor zelf z'n weg te laten vinden. Mijn offroad ervaring is ook vrij beperkt, zeker dit spul dus dat zal er ook mee te maken hebben. Ging wel steeds beter. Toch, met aantal keer stoppen (echt wel weer bloed mooi daar), ongeveer 2 uur over 20km gedaan. Wel erg warm met 30+ graden. Bedankt voor de tip in ieder geval!

Mali Alan pas

[img=234,176,,,"Mali Alan"]https://tweakers.net/ext/f/aqj2hrELDJA7r1koOl7oyfi6/medium.jpg[/img]
 
Die trilling in de koplamp bij ongeveer 3000 rpm heb ik ook, er staat ergens op youtube een filmpje van een italiaan die laat zien waar het aan ligt en hij verteld er ook bij dat er niets aan te doen is :+ we zullen er mee moeten leren leven denk ik

Was een Pool of zoiets, maar dat doet er verder niet toe. Ik heb al meerdere keren geprobeerd die koplamp open te maken, maar zelfs dat lukt bij mij niet zonder geweld. En met geweld ben ik bang dat ik meer schade aanricht dat ik oplos, dus ik heb me er ook maar bij neergelegd. Irritant is het wel.

Polen en Tsjechië is best leuk en zeker mooi, maar ik ben er zonder motor geweest. Het bier is er wel veel te lekker trouwens. :+
In Polen kocht je 10 jaar geleden overal en nergens aardappelpannenkoekjes, erg lekker als tussendoortje. Ik heb alleen geen idee meer hoe dat heet. Ik vrat het in ieder geval dagen achter elkaar. :X

Ik ben er ook alleen met de auto geweest, meer als 10 jaar terug dus ik ben benieuwd hoe het er nu bijligt. Ik heb niet echt een plan verder, beetje rondkijken daar. Overweeg in Polen nog wel om Krakau te bezoeken, schijnt wel een mooie stad te zijn.

ik heb hem 3 jaar terug eind september gereden en toen was die hele weg uitgestorven... was overigens ook geen pretje vanwege de harde wind. Ter hoogte van het dorp Karlobag kwamen we er trouwens achter waarom het zo rustig was. We waren een (openstaande) slagboom met een bord voorbij gereden achter een auto aan en 2 bochten later stond politie die ons aan de kant zette: De weg bleek, vanwege eerdergenoemde harde wind, afgesloten voor alle verkeer behalve auto's dus dat leverde ons een prent op.

Lekker handig...
Ik was er een paar jaar terug ook in september, toen was het ook best te doen. Nadeel zijn altijd die k*tcampers, die rijden op hun dooie gemakje en inhalen kan je ze bijna niet. Verbieden die dingen.

Ik ben van de week terug gekomen van een weekje touren door Luxemburg/Ardennen/Noord-Frankrijk.
Voor het eerst met een tentje op pad geweest, toch een erg leuke ervaring! Dat gaat zeker vaker gebeuren.

Altijd leuk Luxemburg, mooie plaatjes!
 
Laatst bewerkt:
Top tip! Moet zeggen dat ik, vooral de west/kust kant nog best lastig vond. Veel geulen schuin over de weg en aardig spoorvorming her en der. In combinatie met die kiezels/stenen heb ik toch af en toe moeite te ontspannen en de motor zelf z'n weg te laten vinden. Mijn offroad ervaring is ook vrij beperkt, zeker dit spul dus dat zal er ook mee te maken hebben. Ging wel steeds beter. Toch, met aantal keer stoppen (echt wel weer bloed mooi daar), ongeveer 2 uur over 20km gedaan. Wel erg warm met 30+ graden. Bedankt voor de tip in ieder geval!

Mali Alan pas

[~[url="https://tweakers.net/ext/f/aqj2hrELDJA7r1koOl7oyfi6/medium.jpg"]afbeelding~][/url]

Graag gedaan ;) Leuk dat je hem meegepakt hebt.
Ik kwam er toen ook min of meer toevallig terecht, erg van genoten. Vooral de uitzichten aan de kant van de kust zijn erg mooi.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan