Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

heren , wie weet welke bouwjaren xt660z een rode dashboard verlichting hebben en welke jaren een oranje dashboard verlichting hebben ?

Ik wist niet eens dat er verschil in zat :o
Sterker nog, ik kijk al 80.000km naar het dashboard en ik zou uit mijn hoofd niet eens kunnen zeggen welke kleur ik heb :+
 
De jaarlijkse XT660.com meeting is inmiddels ook een feit.

Ik vertrek vrijdag 3 augustus 's-ochtends vanuit de nachtdienst, slaap een paar uurtjes op de ferry van Duinkerken naar Dover en rij dan door naar Wales. Aankomst daar ergens op vrijdagavond.
Zondagmorgen 5 augustus weer inpakken en terug naar huis, maandag weer aan het werk.

Supergezellig weekend met een schitterende tour. En nu nog beter, want de Britse Thumper club is er dit jaar ook op dezelfde datums.
Comfort? Een wasbak, een pub met goed eten en drinken. That's it. Misschien huren ze nog een cottage af zodat we kunnen douchen ook. Kosten worden dan gedeeld.

Wie durft? 1 dame gaat al mee op haar XT660R.

Lakes Comeback Tour 2018 - Page 2 - .: XT660.com - The #1 XT660 Resource :.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand een zwarte stofkap voor de voorvork over die ik kan overnemen?

Een tijdje geleden had ik hier informatie gevraagd over het niet aanspringen van de radiateurventilator, waarbij deze wel aansprong bij twee andere Tenere's na hetzelfde stuk rijden. Relais vervangen en de temperatuusensor nagebootst met losse weerstanden, waarbij alles werkte. Afgelopen week in Kroatië sprong de ventilator bij mij ook aan, maar pas bij een hogere olietemperatuur dan dat ik voorheen heb gehad tijdens het rijden. Blijkt dus alles gewoon te werken, wellicht loopt de andere Tenere iets warmer of ik rijd wat rustiger.

Behalve een kapotte stofkap, erg mooie paden gereden zonder problemen:
full
 
Mooi Marcel, vraagt natuurlijk wel om wat meer foto's!
Stofhoes heb ik niet liggen, maar die dingen kosten bijna niks volgens mij
 
Die stofhoes kost 32,33 er blijken ook 2 merken voorvorken gebruikt te zijn zowel kayaba als paioli,ik weet niet of dit verschil maakt voor de hoes.
 
Volgens mij zijn die dingen redelijk universeel. Bij zaken waar ze motorcross spul verkopen liggen ze meestal in alle kleuren en maten, en kosten ze een tientje ofzo.
 
Ik zag ze op OTR voorbij komen, kunnen er gelijk wat andere zaken mee besteld worden.

We zijn in het noorden van Kroatië begonnen en langzaam afgezakt naar het zuiden, voornamelijk gefilmd en niet super veel foto's gemaakt. In het binnenland kon de hoeveelheid sneeuw er nog wel eens voor zorgen dat we niet verder konden rijden, was op sommige punten nog 80-100cm diep.

full

full
 
Ziet er top uit! Komt er weer een video?

Ik geef toe, met mijn video's schiet het ook niet erg op...
 
Laatst bewerkt:
Ja wel van plan weer om er weer een video van te maken, maar zal nog even op zich laten wachten!

Ik zie met regelmaat een gloednieuwe Tenere rondrijden in omgeving Arnhem, wit met blauw, iemand van hier? *O*
 
Hallo,

Vraagje. Ik dacht een tijdje geleden dat mijn wiellagers versleten waren omdat de Ten lastiger stuurde op lage snelheden.

Vervolgens heb ik de banden (extra) goed opgepompt, en dat leek te helpen.
Nu heb ik wederom het gevoel dat de Ten bij lage snelheden niet goed stuurt, alsof je vast zit in een soort tram rails. (Gevoel dat je gaat vallen).

Dit is erg hinderlijk, ik heb nu toch het idee dat het om het balhoofd of iig de balhoofdlagers gaat.
Is dit logisch bij een km'stand van 11.000 km? Ik las dat Yamaha erg zuinig was met het invetten.

Enige prijsschatting van een dergelijke reparatie?


Ps. Gaat er nog een tochtje door of is daar nog niks over bekend?
 
Balhoofdlagers zou kunnen, het zou wel wat snel zijn, maar de kilometerstand zegt ook niet alles. Bij mij was het na 20.000km ook al raak. Als je een middenbok hebt, zet de motor op de bok en laat iemand de achterkant van de motor even omlaag drukken zodat het voorwiel los van de grond komt. Dan voorzichtig even het stuur bewegen en voelen of hij over de gehele stuuruitslag soepel beweegt en er geen vaste of dode punten inzitten.

Geen idee wat de kosten zijn, ik heb het destijds zelf gedaan. De lagers zelf zijn de kosten niet, maar bij mij zat de onderste lagerschaal zo vast dat ik daar wel even mee zoet was. Bij de Tenere kan je er redelijk goed bij, dus ik verwacht dat een monteur die het vaker doet het binnen 2 uurtjes wel voor elkaar kan hebben.

Wat het ritje betreft, ik had voor de data die ik hier had genoemd steeds maar maximaal 2 deelnemers per dag, dus dat vond ik niet echt de moeite van het organiseren waard.
 
Bedankt voor je reactie Frazer, geen middebok aanwezig maar daar vind ik wel wat op.

Jammer dat ik net een weekend weg ben as. zaterdag, had lekker in de buurt geweest.
 
Komt mij ook niet echt uit, anders was ik waarschijnlijk wel effe langs gegaan. Vlakbij hier, rij er elke dag langs. Best leuk terrein volgens mij.
 
Heeft er toevallig nog iemand een voorspatbord liggen? Als het even kan in het blauw?

Ze komen regelmatig voorbij op marktplaats, momenteel staan er ook 2 op, maar natuurlijk net geen blauwe. Misschien dat iemand hier nog een blauwe heeft liggen, anders haal ik de goedkoopste andere kleur van marktplaats en wacht ik tot er een keer een blauwe voorbij komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan