Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Een belgisch inschrijvingsbewijs bestaat uit twee delen.
Een bewaar je bij de motor, het andere verplicht thuis.
Je levert het niet in met de plaat, maar geeft het mee aan de volgende eigenaar.
Die kan enkel daarmee de motor inschrijven.
Als de eigenaar beide delen kan tonen en ze staan op zijn naam, zie ik geen problemen.

Ik weet niet of je in Nederland ook het conformiteitsattest nodig hebt, zoja, zorg dat dat er ook bij zit.
In België is dat eens een motor ingeschreven is niet meer nuttig en het gaat regelmatig verloren.

Carte%20Immatriculation%20NL.jpg
 
Dit lijkt me overigens een 2008 aan het zadel te zien.

Is al zo goed, de 2009 bakken ontploffen.
 
Slechts enkele gevallen bekend hoor, allen rond de 30 000 - 40 000 km. Geen reden tot paniek.

Ik was een van de enkelen.
 
Laatst bewerkt:
Mocht iemand een complete Téneré zoeken, de mijne gast de deur uit, ik rij simpelweg te weinig. Zit voor een klein kapitaaltje asn upgrades op.

2010, 10200km ongeveer.

Ik heb er in de loop van de tijd veel upgrades op laten doen. Alles officieel door de Yamaha dealer dus geen hobby gepruts:

- DNA lucht filter upgrade stage 1
- DNA lucht filter upgrade stage 2
- DNA lucht filter upgrade stage 3
- Pilot Xenon koplamp (goed zicht in donker en regen)
- tigerleathers zadel vulling (steviger en goed lang op uit te houden)
- Givi kofferrek
- Givi grote valbeugels
- SW Motech middenbok
- GiPro versnellings indicator
- USB aansluiting bij het stuur
- Kevmod O2 sensor (ggl er maar op)
- Kevmod Fuel sensor (ggl er maar op)

Evt ook los erbij:
- Givi koffer in enduro stijl, met bagage rack
- Touratech wind spoiler

Motor heeft 9 mnd geleden een beurt gehad en is voorzien van een nieuwe voor en achterband, inclusief binnenbanden. Michelin Siracs, dus voor de kenners, optimaal voor weggebruik maar nog wel een vrij grove look die past bij de motor. Factuur van onderhoud aanwezig.

Is er dan niets mis? Nou, het enige wat je zou kunnen aanmerken is wat roestvorming op de spaken en schroeven van de voorremschijven. Maar een spakenset kost je +-€80 dus daar hoeft je t ook niet voor te laten.

Verder is dit een heerlijke motor, in zeer goede staat. Niets meer aan doen, helemaal af, zo wegrijden richting de bochtige weggetjes en dijkjes en genieten maar!!

Ik weet even niet hoe ik foto’s toe kan voegen, maar die staan wel in m’n marktplaats advertentie: ≥ Yamaha Téneré XT 660 Z - supermooi en goed uitgerust - Motoren | Yamaha - Marktplaats.nl
 
Heeft er iemand kennis of weet van een alternatief voor de pivot pegz? Of is de werkelijk de moeite waard van het geld? Nu ik meer en meer off road ga en de originele steps nog bezit ben ik aan het uitkijken naar verdere aanpassingen aan de mijne.
 
Heeft er iemand kennis of weet van een alternatief voor de pivot pegz? Of is de werkelijk de moeite waard van het geld? Nu ik meer en meer off road ga en de originele steps nog bezit ben ik aan het uitkijken naar verdere aanpassingen aan de mijne.

Ze zijn duur maar absoluut hun geld waard. Kwaliteitsproduct wat er bij mij na 9 jaar en +-85000km nog als nieuw uit ziet. Op wat krasjes door valpartijen na..
 
Na aanleiding van een tip bij een 'gezocht advertentie' herhaal ik het hier ook even:

Ik ben mijn bakbrommer aan het opknappen, en de achterband die er nu op zit, zit er al zo'n 10 jaar op. Die wil ik graag vervangen, maar ik ben super arm en al mijn geld gaat op aan saaie dingen. Dus ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen.

Ik ben dus op zoek naar een achterband, maat (ongeveer, mag hoger/smaller/ niet veel breder) 130/80-17, mag lek zijn of gerepareerd, ik rij met een binnenband. Ik heb er nu een Heidenau k60 scout op zitten.

Heb je iets liggen, dan hoor ik het graag. Mijn budget is ongeveer een kratje bier, of een paar speciaal biertjes. Ik woon in Amsterdam, maar porto kan ik ook nog wel betalen.

Max
 
Heb een jaar geleden op het tenere.co.uk bij Radan uit Tsjechië me pegz besteld.
Echt een top product en hand made voor een mooie prijs "€80,-"
Zie het forum hieronder voor meer foto's
WIDE STAINLESS STEEL FOOTPEGS YAMAHA, HONDA, KTM, HUSQVARNA - Page 20 - The Ténéré Forum

E-mail: max_fx@centrum.cz


FaoC7yfl.jpg

aUD5jSdh.jpg

Mk3FHRah.jpg


===FOR YAMAHA=== SEE PHOTO => 92x54mm size

Price is €80/set incl. transport

+€9 (black or silver)

===OTHER BIKE===

Position pegs:

1) -15low

2) -20low

3) -30low


Toothed platform:

I.) standard = 90x54 (€80/set)

II.) Rally = 115x55 (€90/set)

III.) EXTRA BiG XL =130x70 (€100/set)

Surface finish:

1) Every set pegs = polished surface as standard.
2) Silvercolor like sandblasting see pictures in forum price is higher +€9/set (extra waiting 1-2 days)
3) Dark black matt color price is higher +€9/set (extra waiting 1-2 days)

Price is complete including registered priority airmail with tracking number!

All my products is from stainless steel 4mm sheet metal.
 
In het begin moest ik er wat aan wennen maar ik ben ook erg blij met pivot pegz. Erg fijn dat ze een stukje kantelen.
Ik zou ze zo weer kopen.
 
Had ze "damals" ook op mijn ténéré en vind ze voor off road gebruik absoluut de moeite waard. Als je alleen op straat rijdt zou ik het geld liever uitgeven aan bier! _O-
 
Dat zijn alleen geen pivot pegz. Pivot betekend roteren. En deze zijn zo te zien vast.

Als je aan de onderkant van de originele voetsteunen kijkt zie je een boutje. Er uit draaien en je kunt het rubberen deel afnemen.
 
Dat zijn alleen geen pivot pegz. Pivot betekend roteren. En deze zijn zo te zien vast.

Als je aan de onderkant van de originele voetsteunen kijkt zie je een boutje. Er uit draaien en je kunt het rubberen deel afnemen.

Stom stom stom, dat ik dat nog nooit eerder heb gezien! Al zo lang gewoon de rubber steps gebruikt. Eigenlijk op momenten dat het niet erg veilig was. Maar goed, dit is toch al een hele verbetering en dat op een minuut tijd. En ja de pivot pegz zijn toterend, daarom dat ik me afvroeg of ze het waard zijn. Momenteel hobbel ik zo wel verder, kan ik de uitgespaarde euro’s uitgeven aan andere zaken.

Dank je voor de tip!
 
Hallo allen,

Korte vraag, ik ben bezig K60's te bestellen voor de Ten. Nu zie ik dat ze tubeless zijn, rijden jullie ze zonder binnenband? Of is dat alsnog wel aan te raden?

Alvast dank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan