Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

20.000!!!! Zoveel heb ik er nog nooit mee gereden. Het was een staal tandwiel, maar ik ga er nu wat beter op letten met kettingspannen. Denk dat ik hem veel te strak span ofzo, maar hoe kan hij er dan afvliegen?
 
20.000!!!! Zoveel heb ik er nog nooit mee gereden. Het was een staal tandwiel, maar ik ga er nu wat beter op letten met kettingspannen. Denk dat ik hem veel te strak span ofzo, maar hoe kan hij er dan afvliegen?

Dat tandwiel wat je bij mij hebt opgehaald had er ook zeker 20.000 opzitten
 
Ik heb er eentje van OTR: Regina Z-ring, doe er nu al 15.000km mee en lijkt erop dat deze nog wel een tijdje mee kan.
 
20.000!!!! Zoveel heb ik er nog nooit mee gereden. Het was een staal tandwiel, maar ik ga er nu wat beter op letten met kettingspannen. Denk dat ik hem veel te strak span ofzo, maar hoe kan hij er dan afvliegen?

Dan koop jij waarschijnlijk goedkope kettingen. Het is de ketting die slijt.
Tandwielen gaan zo lang mee als de ketting.
 
Kwaliteit ketting en tandwielen (niet alleen het merk zegt iets, ook het type!), slechte uitlijning, achterwiel scheef, kettingonderhoud, kettingspanning...
Zomaar een paar oorzaken van snelle slijtage. Een goede kwaliteit ketting die goed gemonteerd is, moet zonder problemen 20.000 km mee kunnen op de Tenere. 8000 km is veel te weinig.
 
Ik heb gewoon d.i.d. ketting met daarbij de tandwielen en dan de wat duurdere versie. Ik denk dat ik hem te strak stel dan. Ga wel wekelijks onderhoud doen voor de ketting.
 
Te vaak smeren is ook niet goed.
Hangt ook allemaal af van hoe veel modder het ding ziet.
 
Ik pas het altijd een beetje aan naar de omstandigheden. Voor offroad gebruik smeer ik niet, bij straatgebruik wat meer.
 
Voor dat ene weekend in het jaar dat ik nog rij vind ik het wel gescheten, mijn 660 gaat niet meer weg. :P
 
pas op he, dat n+1 is gevaarlijk!

that said, wil er iemand nog een diversion 600 kopen? niet duur, wel goed, niet mooi

Ik heb er toch al een paar staan, kan er best nog een bij ;)

Diversion staat ook al in de stal, maar dan een 900. Voldoet verder wel aan alle specificaties, vooral dat niet mooi, maar hij doet het altijd. Tikte gister de 191k aan,
 
Is er hier toevallig nog iemand die een blauw voorspatbord voor de Tenere heeft liggen? Ik rij nu al een tijd rond met een witte omdat de oude was gebroken en ik snel even een vervanger moest hebben. Wordt nu maar eens tijd om er weer een in de goede kleur te zoeken.
 
Hallo allen,

Ik weet dat het eerder is besproken binnen dit forum maar ik krijg het niet duidelijk uit de zoekfunctie.
Ik heb nog de originele kentekenplaathouder eropzitten, ik wil graag een kortere hiervoor aanschaffen.

Via websites kom ik verschillende varianten tegen voor de Ten, welke gebruiken jullie of raden jullie aan?

Alvast bedankt en fijne jaarwisseling!
 
Hallo allen,

Na het doorlezen van zowat de helft van alle posts maar even voorstellen; Sinds 4 mnd ook in het bezit van een witte 2011 abs.
Vroeger begonnen met 1-cilinders en uiteindelijk weer daarbij teruggekeerd. Vandaag het zadel teruggekregen van HawkGT, ziet er prachtig uit en zit droog al een stuk beter. Komende dagen droog hier, dus kan nog mooi wat kilometers proberen. Heb er inmiddels ook al een PCV op zitten en laten afstellen bij Pajic (heb ook al een XT660R gehad met PC) en vind dit echt een hele fijne verbetering (voor de rest gewoon stock). Heb nog een bagageplaat in bestelling staan bij Holan.pl, iemand hier ervaring mee? Zal nog een foto proberen toe te voegen en wens jullie alvast het allerbeste voor 2019.

ps. dank voor alle tips tot nu toe!
DBF8D02A-C21D-4B23-9ACE-C02FBC4823AD.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan