Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Klopt wat Merijnw zegt, zo'n ruitje heb ik ook. Mocht je interesse hebben, ik heb daarvoor een goede (lees goedkope) China link voor je eventueel. Stuur dan even een pm.
 
Bij alieexpress, ‘motorcycle windshield deflector’ als zoekterm en je hebt ze al. Pakweg 15€ als je dan nog even ordent op het aantal orders (zoek naar meeste orders) dan heb je 9/10 de beste eruit.
 
Hallo mij naam is Jeremy
Sinds vorige week ook een Yamaha XT660z gekocht hierop zitten nog standaard uitlaten.
Heeft er nog iemand toevallig een nog een uitlaat set liggen van het liefste Leo vince??
Andere merken zijn ook welkom van arrow of scorpion
 
Vraagje, voor het bijvullen/vernieuwen van de koelvloeistof, kan ik daarvoor gewoon de koelvloeistof van de action oid gebruiken of is er nog een speciale voor motoren? Bvd.
 
Vraagje, voor het bijvullen/vernieuwen van de koelvloeistof, kan ik daarvoor gewoon de koelvloeistof van de action oid gebruiken of is er nog een speciale voor motoren? Bvd.

Ik haal het wel altijd bij de motorzaak, maar geen speciaal merk ofzo. Volgens mij is er ook niet echt verschil tussen auto's en motoren wat koelvloeistof betreft, maar dat weet ik niet zeker.
 
Ik haal het wel altijd bij de motorzaak, maar geen speciaal merk ofzo. Volgens mij is er ook niet echt verschil tussen auto's en motoren wat koelvloeistof betreft, maar dat weet ik niet zeker.


voor auto of moto is hetzelfde , wel opletten met het mengen van kleuren : je hebt groenachtige , rode en gele koelvloeistof : rood mag bij geel , groen mag bij geel , rood mag NIET bij groen !!!!
 
Ik heb sinds kort een Tenere met orginele plastic carterbescherming en Givi valbeugels(TN2105). Nu wil ik graag een wat steverige aluminum carterbescherming plaatsen. Als ik naar de valbeugels kijk lijkt de onderste bevestiging in de weg te zitten voor de bovenkant van eventuele carterbescherming. Weet iemand of dit inderdaad een probleem is, en of er platen zijn die wel passen? Die van Givi zelf past natuurlijk, maar is vrij prijzig en ik kan maar weinig vinden over de kwaliteit. Dank!
 
Laatst bewerkt:
De originele Yamaha aluminium plaat heeft volgens mij dezelfde formaten en bevestigingspunten als die van kunststof, dus dat zou moeten passen. Ik had de valbeugels van SW-motech, en die pasten in ieder geval wel in combinatie met de aluminium carterplaat van Yamaha.

De andere merken zijn voor zover ik weet allemaal groter of gebruiken dezelfde bevestigingspunten dan de valbeugel, dus dat wordt lastig. Wat je zelf al zegt, die van Givi past waarschijnlijk wel, want ze passen hun accessoires natuurlijk wel op elkaar aan.
 
Het probleem van mijn lekkende tank is nog steeds niet opgelost. Ik heb de O-ring onderaan de tank vervangen, maar hij lekt daar nog steeds een beetje. Iemand enig idee waardoor dit kan komen. Ik zie ook geen scheurtjes in de tank of iets dergelijks.
Zou het helpen als ik de O-ring met iets insmeer zodat het beter afsluit? Zo ja wat?
 
Helaas is mijn probleem nog steeds niet opgelost maar ik heb wel de oorzaak gevonden.
Er loopt een haarscheurtje vanaf 1 van de gaten onder in de tank waarmee de benzinepomp wordt vastgezet. Ik heb geprobeerd dit dicht te smelten met een soldeerbout maar het scheurtje loopt waarschijnlijk ook in het gaatje voor het boutje. Dus het lekt nog steeds.
Iemand een idee? Of hoe kom ik aan een nieuwe tank voor een goede prijs?
 

Bijlagen

  • IMG-20190321-WA0000.jpg
    IMG-20190321-WA0000.jpg
    66,1 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Onderdelenlijn (Boonstra) of marktplaats. Komt wel regelmatig wat voorbij. Stond recent nog een rode tank op marktplaats, maar die is er af zie ik net.
 
(Er staat momenteel een tank op marktplaats).

Vraagje, vanochtend tijdje onverhard gereden op redelijk ruig terrein. Na een tijdje was er speling in mijn koppelingskabel/hendel gekomen waardoor de koppeling bleef slippen. Via het wieltje de koppeling opnieuw ingesteld. Wat ik raar vond is dat het wieltje nog gewoon strak vast zat en dat ik niet het idee had dat die ervoor heeft gezorgd dat de kabel opeens speling had. Iemand enig idee waar het anders vandaan kan komen en hoe ik dat eventueel kan verhelpen?
 
Dat zal ik voor de zekerheid nog even bekijken inderdaad. Heb het idee dat het mogelijk door de warmte komt die door het rijden dan vrij komt. Bij normaal (lees weggebruik) heb ik er namelijk geen last van.
 
Ik had laatst m'n uitlaat maar eens gepoetst, want die zat onder t roet (zie het links rechts verschil op de eerste foto). Maar nu nog geen 250km verder zit er al weer aardig wat roet op (zie de tweede foto).

Ik vroeg me af of dat normaal is of dat mijn beestje gewoon heel vies verbrandt. Verder nooit problemen gehad met de motor, maar dit viel me gewoon op.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

1380382
1380383
 
Terug
Bovenaan Onderaan