Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Paris-Dunkerque, voor de laatste keer. Het wordt ieder jaar duurder en kost inmiddels dusdanig veel dat ik het eigenlijk veel te duur vind voor wat je krijgt (ook al is het wel erg leuk om te doen).

Volgend jaar wil ik iets anders doen, de Kielder 500 lijkt me wel leuk. Het scheelt ook dat ze daar geen Frans spreken. :+
Door dezelfde organisatie als van de Kielder 500 wordt ook de Tour of Portugal georganiseerd. Nadeel daarvan is alleen dat je je motor eerst in Portugal moet krijgen en ze hebben de datum verschoven. November vind ik maar niets, vroeger was het in juni.
 
Hallo Heren,

Ivm de verkoop van mijn Tenere heb ik een aantal accessoires over.
Voor ik ze op marktplaats gooi wil ik ze graag hier aanbieden.

  • Hyperpro schokdemper YA06-0AH 70 -100 kg zonder ABS "1 jaar oud/jong"
  • Kahedo / Touratech hoogzadel
  • Holan pannier rack
  • SW Motech crashbar "met karakter ;)"
  • Brede RVS footpegs gemaakt door Radan tenere.co.uk forum
  • Nog wat klein spul om de remmen voor en achter te reviseren rubbers, busjes en glijpennen OEM Yamaha.
Bij interesse stuur een pm.
 
Laatst bewerkt:
Ik was ook een beetje aan het opruimen in de garage, en ik vond nog een setje RVS remleidingen van HEL voor de Tenere (alleen voor de voorkant). Zijn maar één of twee maanden gemonteerd geweest, daarna ben ik weer overgestapt op een andere set die ik beter vond passen. Laat maar weten als je interesse hebt. Ze zijn gewoon zwart van kleur.
 
Vandaag was het dan zo ver:

1399819


Ben er toch niet bepaald zachtzinnig mee omgegaan maar hij heeft me nog nooit laten staan!
 
Is er hier toevallig nog iemand die een origineel ruitje over heeft en er vanaf wil?
Die van mij is bij het onderste bevestigingspunt gescheurd. Hij was al jaren naar onderen gescheurd, maar hij gaat nu ook door naar boven dus ik verwacht dat het niet lang meer duurt voordat hij helemaal doorscheurd. Maakt nu ook een heel hinderlijk trillend geluid, precies tussen de 4000 en 5000 toeren, en dat vind ik toch wel vrij irritant want dat is precies op kruissnelheid...
 
Zijn er hier leden van de DTA? Het lijkt mij wel leuk namelijk, heb me net aangemeld :)
Ik reed voor mijn 660 ook al de 750, leuke brommer was dat ook
 
Is er hier toevallig nog iemand die een origineel ruitje over heeft en er vanaf wil?
Die van mij is bij het onderste bevestigingspunt gescheurd. Hij was al jaren naar onderen gescheurd, maar hij gaat nu ook door naar boven dus ik verwacht dat het niet lang meer duurt voordat hij helemaal doorscheurd. Maakt nu ook een heel hinderlijk trillend geluid, precies tussen de 4000 en 5000 toeren, en dat vind ik toch wel vrij irritant want dat is precies op kruissnelheid...
Heb hier nog een origineel nieuw ruitje liggen (11-D-F8381-10)
Heb zelf m'n ruitje destijds na wat scheuren en goede beschadigingen aan binnen en buitenkant
zwarte plastidip opgezet.
Ruitje mag weg voor 40,- ex. verzenden of ophalen
 
Hier gisteren een ander ruitje erop geschroefd. Deze is lager dan de standaard ruit en houd de wind wel van de borst af maar mijn kop zit niet meer in de turbulente lucht. De rijwind op mijn helm ben ik wel gewend van mijn street triple :)
1401461
 
Dag iedereen, ik ben me aan het oriënteren op een andere motor. Vroeger heb ik veel aan motorcross gedaan en enduro. Na verschillende wegmotoren gehad te hebben, wil ik toch graag weer eens het bos in kunnen. Ook de moeilijk begaanbare plekken lijkt me leuk.

Mijn oog is gevallen op de F800GS en de XT660Z Tenere. Ik denk zelf dat de laatste wat beter off road zal presteren terwijl de BMW op de weg comfortabeler zal zijn.

Een paar kleine dingen op een rij: 34 jaar, 1.80m en 84kg, budget ergens tussen €0 en €10.000.

Ik zal ook eens gaan proefrijden op deze motoren. Zijn er mensen die wat dingen uit ervaring kunnen zeggen over allebei de motoren?

Alvast bedankt!
Luc
 
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan Deville. Al zat daar voor mij de ktm 950 / 990 adventure ook nog bij.
De GS is duurder, meer weg gericht en vast op langere afstanden comfortabeler, beter geschikt voor snelweg. Maar ook saaier. Weinig spannends aan dat blok. Een 660cc eenpitter is een stuk leuker, en ik vind de wegligging op asfalt 100% meevallen.
Ik ben 1.90m en 80 kg, 29 jr.

Maar uiteindelijk weet je het pas als je ze zelf allebei proefrijdt. Succes :)
 
Hoi Willem, bedankt voor het delen van jouw mening :t

Inderdaad, een proefrit zal hierbij zeker gaan helpen. Ik ga beginnen met de BMW zaterdag (waarschijnlijk). Daarna een XT. Ben benieuwd.

Nogmaals dank.
Luc
 
ik ben overigens in 1 dag op een xt660z met volle bepakking van Göteborg naar Rotterdam gereden ongeveer 1100km. dat gaat prima en comfortabel zolang je niet harder dan 140 op de teller wil op de autobahn. Juist vanwege de zitpositie kun je op een xt blijven gaan zolang er peut in de tank zit
 
De xt heeft een zeer leuk blok inderdaad, super laag verbruik, geen last van bepakking en is zeer goed op de lange afstand. Enkel het zadel eh.. suckt
 
Juist vanwege de zitpositie kun je op een xt blijven gaan zolang er peut in de tank zit

Inderdaad, ik heb de tank wel eens leeg gereden zonder één voet aan de grond te zetten. Terugweg vanuit Noorwegen, net voor Hamburg getankt, kort daarna brak het noodweer los. Van die onweersbuien als we de laatste dagen hier ook hadden. Was er zo klaar mee dat ik geen zin meer had om te stoppen. 420km verder was ik thuis. Ging 21 liter in de tank, dus ik had nog over. Moet wel toegeven dat ik er behoorlijk klaar mee was, maar dat kwam vooral omdat ik al na 10 minuten zeiknat was.
 
De xt heeft een zeer leuk blok inderdaad, super laag verbruik, geen last van bepakking en is zeer goed op de lange afstand. Enkel het zadel eh.. suckt
Ik heb ook wel hele dagen in t zadel gezeten maar geen problemen gehad met het zadel. Ja na 8 uur zit geen enkele zetel meer lekker, maar dat kun je niemand kwalijk nemen :p
 
Ik vond het originele zadel ook ruk, maar dat was voor 60 euro opgelost. Is van alle modificaties de beste die ik gedaan heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan