- Onderwerp starter
- #2.726
Lastig om te zeggen wat voor geluid jij precies bedoelt, maar wat ook een bekend probleem is dat is een trillende reflector in de koplamp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb bij 40.000 hetzelfde probleem gehad, al was het olieverbruik bij mij wel iets minder extreem. Ongeveer 1 liter op 1500km. Bij mij zijn destijds de zuiger, veren en klepseals vervangen. Gek genoeg zag het er allemaal nog redelijk goed uit en is er niet echt een duidelijke oorzaak voor het olieverbruik gevonden. Daarna was het wel opgelost. Inmiddels ben ik alweer 60.000km verder en is het olieverbruik nog steeds ruim binnen de perken.
Weet jij nog wat je kwijt was voor die reparatie?
De XJ900 na trouwe dienst afgeschreven?Kwam bij het opruimen van de garage nog een aluminium carterbeschermer voor de Tenere tegen. Het is de originele Yamaha accessoire. Heb ik een aantal jaar terug vervangen voor een van Touratech omdat die een veel groter oppervlak en stevigere bevestiging heeft.
≥ Carterbeschermer skidplate aluminum Yamaha XT660Z Tenere - Onderdelen | Yamaha - Marktplaats.nl
Carterbeschermer / skidplate yamaha xt660z tenere. Origineel yamaha accessoire. Beschermt het carter tegen steenslag en rotsen bij offroad gebruik. __in__is gebruikt dus heeft wat steenslag maar islink.marktplaats.nl
De XJ900 na trouwe dienst afgeschreven?
Gefeliciteerd met je nieuwe motorJa die was op, of in ieder geval stonden de kosten om hem rijdbaar te houden niet echt meer in verhouding tot de waarde van de motor. Mag ook wel na 2 ton trouwe dienst met minimaal onderhoud. Tijd voor een nieuwe. De XJ heb ik uit elkaar getrokken in de hoop nog iets voor de onderdelen te kunnen krijgen, maar het loopt nog niet echt storm.
De opvolger doet het in ieder geval perfect
Bekijk bijlage 1419724
Niet liggen maar op eBay nieuw en gebruiktHallo Ténéristen, helaas is het na 104000 km dat mijn XT me een keer heeft laten staan. Ergens in Duitsland heeft de spanningsregelaar de geest gegeven. Verder rijden kan niet. Ik ben inmiddels thuis en de motor wordt teruggebracht. Nu ben ik dus op zoek naar zo'n ding (om precies te zijn nummer 4XY-81960-00) Maar bij het zoeken zie ik dat regelaars van dat type ook voor andere motoren te gebruiken zijn. Is zo'n ding niet specifiek voor een type motor of komt dat niet zo nauw? En wie heeft er misschien nog een liggen voor een schappelijke prijs?
Hallo Ténéristen, helaas is het na 104000 km dat mijn XT me een keer heeft laten staan. Ergens in Duitsland heeft de spanningsregelaar de geest gegeven. Verder rijden kan niet. Ik ben inmiddels thuis en de motor wordt teruggebracht. Nu ben ik dus op zoek naar zo'n ding (om precies te zijn nummer 4XY-81960-00) Maar bij het zoeken zie ik dat regelaars van dat type ook voor andere motoren te gebruiken zijn. Is zo'n ding niet specifiek voor een type motor of komt dat niet zo nauw? En wie heeft er misschien nog een liggen voor een schappelijke prijs?
Een spanningsregelaar is vrij simpel in functie. Kunnen vrij goed uitgewisseld worden dus. Zie bv ook het xt750 topic, in de OP staat een hele waslijst spanningsregelaars die 1 op 1 uitwisselbaar zijn met de 750. Grote kans dat bijna elke yamaha uit hetzelfde tijdperk zelfs gewoon dezelfde is als in onze tens of met minimale aanpassing uit te wisselen is..Hallo Ténéristen, helaas is het na 104000 km dat mijn XT me een keer heeft laten staan. Ergens in Duitsland heeft de spanningsregelaar de geest gegeven. Verder rijden kan niet. Ik ben inmiddels thuis en de motor wordt teruggebracht. Nu ben ik dus op zoek naar zo'n ding (om precies te zijn nummer 4XY-81960-00) Maar bij het zoeken zie ik dat regelaars van dat type ook voor andere motoren te gebruiken zijn. Is zo'n ding niet specifiek voor een type motor of komt dat niet zo nauw? En wie heeft er misschien nog een liggen voor een schappelijke prijs?
Ik heb een vraag over een elektrisch probleem wat ik afgelopen weekend had.
We hadden een route gepland van +-200km, na een uur viel mijn motor stil tijdens het wachten voor een stoplicht. Het had dezelfde verschijnselen als het probleem met de spanningsregulator/stekker, wat ik twee jaar geleden heb gehad. Deze heb ik destijds gerepareerd en 4 maanden geleden vervangen voor een nieuwe stekker.
Dashboard viel uit, stroom ging van 14.0V naar 6-7V (ingebouwde voltmeter) en wilde toen niet meer aan of starten. Stekker van de spanningsregulator eraf gehaald, schoongemaakt, want veel meer kon ik niet doen aan de kant van de weg. De motor startte weer en ik kon er weer mee rijden. Na 2 uur hetzelfde probleem, maar dit keer kreeg ik de motor niet meer aan de praat.
Motor thuis neergezet, accuspanning gemeten direct op accu en deze was 12.8V. Na het omdraaien van het contact 6-7V. Andere motoraccu aangesloten, 12.8V, zakte in naar 10-10.5V bij starten en laadde 13.8-14.0V bij, bij 3000-5000 toeren. Mijn accu weer aangesloten en zakte weer in naar 6-7V bij omdraaien contact. Geprobeerd accu op te laden, drie verschillende motorladers geprobeerd zonder succes, waarbij de laatste van Oxford de spanning weergaf, deze varieerde van 9-16V en leek hem niet te kunnen opladen.
Stekker spanningsregulator gecontroleerd, absoluut geen tekenen van schade / gesmolten connectoren of iets wat erop kan wijzen dat hier iets mis mee is.
Naar aanleiding van dit bericht op het XT660-Forum (XT660R broken regulator/rectifier and MOSFET conversion - .: XT660.com - The #1 XT660 Resource :.), de weerstand doorgemeten op de stator, deze was 0.3 Ohm (werkplaatshandboek zegt 0,224 – 0,336 Ohm, nauwkeuriger kon mijn meter niet meten). Ik heb nog gecontroleerd op lekspanning, maar dit bleek ook niet het geval te zijn.
In juni 2018 heb ik een Motobatt MBT9B4 gekocht, nadat de originele accu het na 9 jaar wel wat moeilijker kreeg om te starten. Met de Motobatt nooit problemen gehad, met uitzondering van een paar wintermaanden (waar de accu maandelijks aan de lader hing) altijd mee doorgereden.
Ik heb contact opgenomen met de winkel waar ik de Motobatt heb gekocht voor eventuele garantie (met de gedachte dat er wellicht een productiefout zit in dit type accu), maar er werd mij verteld dat het eerder ligt aan een probleem in de motor, met name de spanningsregulator en/of dynamo, dan aan de accu. Met hetgeen wat ik heb kunnen nameten: stekker spanningsregulator in orde, weerstand stator binnen toleranties, motor laadt 14.0V bij, dat ik op dit ogenblik geen problemen heb in het laadsysteem.
Nu heb ik een nieuwe accu gekocht en alles lijkt te werken. Laadt netjes bij met 13.8-14.0V.
Dit weekend was ik dicht bij huis waar het gebeurde, maar het kostte toch een paar uur extra en is minder praktisch als je ergens in het buitenland staat terwijl je op reis ben.
Ik vroeg mij af of iemand nog een idee zou kunnen hebben waar ik eventuele fouten zou kunnen zoeken om dit in het vervolg te voorkomen. Of wat ik nog kan nameten om erachter te komen of er daadwerkelijk een probleem gevonden kan worden in het laadtraject.
Ik denk erover na om extra verlichting in de vorm van spots te plaatsen. Het lieftst zou ik een plug & play kit hebben met bekabeling, relais, schakelaar en de lichten, zodat ik niet zelf hoef te knutselen. Alleen moet t ook nog een beetje betaalbaar blijven, dus dat is een beetje tegenstrijdig.
Ik vroeg me af welke lampen jullie gemonteerd hebben en/of jullie iets kunnen aanraden.
Zo, dat waren mijn antwoorden, maar heb zelf ook nog een vraag
Ik heb regelmatig dat ik een benzine lucht ruik als ik op de motor stap. Is dit zorgelijk? Is het rubber vergaan aan de onderkant van de tank? Of is dit normaal?
Benieuwd naar jullie gedachtes