Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
hier enkele foto's van mijn tenere
full

full

full
 
@ Salami
Ik heb vorige week woensdag een setje Heidenau K60 Scout besteld bij MyNetMoto (alvast voor de Stella Alpina en Assietta gekocht). Zit ergens in Duitsland (administratie in Cyprus,....ja ik weet het maar al 4 keer besteld en iedere keer prima verzorgd). Deze week op maandag ochtend afgeleverd. Prijs 144 euro samen. ;) Kijk da's zaken doen. Nu alleen zelf opleggen, maar met het tooltje van Kauritmoto moet dat prima gaan lukken.
Wil59
 
Laatst bewerkt:
@ Salami
Ik heb vorige week woensdag een setje Heidenau K60 Scout besteld bij MyNetMoto (alvast voor de Stella Alpina en Assietta gekocht). Zit ergens in Duitsland (administratie in Cyprus,....ja ik weet het maar al 4 keer besteld en iedere keer prima verzorgd). Deze week op maandag ochtend afgeleverd. Prijs 144 euro samen. ;) Kijk da's zaken doen. Nu alleen zelf opleggen, maar met het tooltje van Kauritmoto moet dat prima gaan lukken.
Wil59

heb je die complete set ? of enkel dat kleine hefboompje met ratel ?

lijkt me idd goeie tool om de band op de velg te krijgen, maar je moet hem er ook af krijgen , toch ? dat is dan met ijzers ?
 
Net even gegoogled naar het tooltje van Kauritmoto, ziet er handig uit. Heb je 'm al geprobeerd?

Ja al verschillende keren, ik heb echter wel een as moeten maken met de juiste diameter. Die waren we vergeten te bestellen. Dan maar zelf maken. De band eraf krijgen is ook makkelijk, dat doe ik met een soort (zelfgemaakte) nomar mechanisme. Zal vanavond wat foto's en linkjes doorsturen. Mijn vrouw rijdt ook motor (15000 km/jr) mijn dochter rijdt ook. Dus ieder jaar gaan er behoorlijk wat bandjes doorheen. Dat was de investering wel waard. Balanceren doe ik met de tool van Powerplustools. Op de beurs gekocht voor aanbiedingsprijs.
Ja, zo spaar je op een setje Heidenau's al snel 100 euro *O*
Het kost even wat tijd maar dan heb je wel wat.
Wil59
 
setje van Karitmoto voor de banden te vervangen is dik ok, misschien in de toekomst ook eentje bestellen. ik heb mijn banden eraf gekregen met ijzer van 24 cm, net een beetje te kort maar het is te doen, voorste band is een makkie tis de achterste die u goed laat zweten!

@kemizz, sterkte met je rug ik hoop dat de uitslag van vrijdag een beetje meevalt. ik zou nog eens willen afkomen voor wat offroad te gaan rijden met u! en hopelijk komt je Alpen trip niet te veel in gevaar.
 
Ja al verschillende keren, ik heb echter wel een as moeten maken met de juiste diameter. Die waren we vergeten te bestellen. Dan maar zelf maken. De band eraf krijgen is ook makkelijk, dat doe ik met een soort (zelfgemaakte) nomar mechanisme. Zal vanavond wat foto's en linkjes doorsturen. Mijn vrouw rijdt ook motor (15000 km/jr) mijn dochter rijdt ook. Dus ieder jaar gaan er behoorlijk wat bandjes doorheen. Dat was de investering wel waard. Balanceren doe ik met de tool van Powerplustools. Op de beurs gekocht voor aanbiedingsprijs.
Ja, zo spaar je op een setje Heidenau's al snel 100 euro *O*
Het kost even wat tijd maar dan heb je wel wat.
Wil59

Ben benieuwd naar de linkjes, wordt voor mij ook tijd bandjes zelf te vervangen. Met name de zijspanbandjes slijten hard.
 
Vandaag tijdens 30k onderhoud dit ontdekt ... :/

999522_10201232004671630_2127038154_n.jpg


It kinda broke on me .... (twice) -O-

Op de fora er nog een paar tegengekomen bij wie ze ook spontaan braken. Blijkt nogal een ziekte te zijn bij die originele beugels. Worden dus niet meer gemaakt.

Is zo'n beugel niet echt nodig, of toch maar op zoek naar een alternatief? :)

Op't werk ook eens horen of dit te lassen valt ...
 
Laatst bewerkt:
Vandaag tijdens 30k onderhoud dit ontdekt ... :/

[afbeelding]

It kinda broke on me .... (twice) -O-

Op de fora er nog een paar tegengekomen bij wij ze ook spontaan braken. Blijkt nogal een ziekte te zijn bij die originele beugels. Worden dus niet meer gemaakt.

Is zo'n beugel niet echt nodig, of toch maar op zoek naar een alternatief? :)

Op't werk ook eens horen of dit te lassen valt ...

Die valt heus wel te lassen hoor, echter het materiaal is niet al te degelijk dus zal ie weer stuk gaan, meestal vlak naast een las. -O-
Ben je misschien in de gelegenheid om er een gedetailleerde tekening van te maken? Kan ik eens proberen er eentje na te maken :P Dat zou ik zeer waarderen, echter moet het dan wel een redelijk uitgebreid tekeningetje worden :Y
 
In de buis zelf een binnenbuisje steken waarover er gelast kan worden. Misschien nog extra versteviging aanbrengen... zullen zien.

Voor een tekening, beter te maken natuurlijk met een volledig exemplaar. Als ik het gelast krijg, zal ik zien wa ik kan doen :)
 
Ik ben begonnen op de manier zoals in de video:
Later heb ik het opleggen van de band vervangen door de Kauritmoto manier.
Gebruik bandenvet om de band eraf te halen, geen zeepsop.
De eerste keer is het zweten maar hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat, zoals met vele dingen.... ;)
Alles zelf in elkaar geknutseld.
wil59
full
 
Vandaag tijdens 30k onderhoud dit ontdekt ... :/

[afbeelding]

It kinda broke on me .... (twice) -O-

Op de fora er nog een paar tegengekomen bij wij ze ook spontaan braken. Blijkt nogal een ziekte te zijn bij die originele beugels. Worden dus niet meer gemaakt.

Is zo'n beugel niet echt nodig, of toch maar op zoek naar een alternatief? :)

Op't werk ook eens horen of dit te lassen valt ...
Zo erg was het bij mij niet, de beugel was nog heel maar een van de ophanglippen was wel gebroken.
Ik heb hem eraf gehaald en rij voorlopig zonder. Misschien koop ik die van Adventurespec, maar dat heeft geen haast.
 
Laatst bewerkt:
@JonasA, welkom bij de club van gebroken beugels...zeker te lassen en ik heb hem daarna maar meteen zwart gemaakt ivm roest vorming. Tot nu toe nog oke ook na het rondje naar Dakar.
@wil59, is die Stella Alpina soms die bekende van de 2de zondag in juli..???
 
@JonasA: dat is hem. Kost wel wat inderdaad, maar het is een complete set: valbeugel met carterplaat.
Is het allemaal nodig? Nee. Vind ik het mooi? Ja. De beugel grijs spuiten kan altijd natuurlijk.

@Tonchi: bij mij ook roestvorming, dus opnieuw spuiten zal ook moeten. Maar eerst eens een lasser zien te regelen.
 
@ Salami
Ik heb vorige week woensdag een setje Heidenau K60 Scout besteld bij MyNetMoto (alvast voor de Stella Alpina en Assietta gekocht). Zit ergens in Duitsland (administratie in Cyprus,....ja ik weet het maar al 4 keer besteld en iedere keer prima verzorgd). Deze week op maandag ochtend afgeleverd. Prijs 144 euro samen. ;) Kijk da's zaken doen. Nu alleen zelf opleggen, maar met het tooltje van Kauritmoto moet dat prima gaan lukken.
Wil59

Potverdikkie, da's wel een mooi prijsje :} Hoe houden we de hobby betaalbaar ;)
Net wat info bij m'n dealer gevraagd, ca. 270 euro voor een set Metzeler Tourance EXP gemonteerd op losse velg. Dat is dan wel een hoop geld -O-
Met zelf doen valt wel geld te verdienen :Y
 
@Tonchi-Tenere
Inderdaad 2e zondag van Juli. Alleen ga ik (op advies van LifeIsJoy) op zaterdag omhoog. Dan is het geen file rijden (hoop ik).
Wil (als ik dan toch daar ben) de Coll de Finestre en de Strada del Assietta rijden.
Nu alleen hopen op droog weer.
wil59
 
@Tonchi-Tenere
Inderdaad 2e zondag van Juli. Alleen ga ik (op advies van LifeIsJoy) op zaterdag omhoog. Dan is het geen file rijden (hoop ik).
Wil (als ik dan toch daar ben) de Coll de Finestre en de Strada del Assietta rijden.
Nu alleen hopen op droog weer.
wil59


lijkt mij een goede keuze om de rit op zaterdag te houden, ik heb er onlangs een filmke van gezien en het kan daar toch wel redelijk druk worden. ga je de rit alleen doen of in groep?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan