Grotere motoren onder 35 kw

Bstone

Rookie
7 mrt 2015
4
0
venlo
Beste motor-forum gebruikers,

Ik ben Bram en ben al lang aan het twijfelen om nu (20 jaar) mijn motor rijbewijs te halen of toch te wachten totdat ik 24 ben..

Het "probleem" waar ik namelijk mee zit is dat ik vrij lang ben (198cm met inseam van ongeveer 90cm).

Ik vind klassieke motoren (vooral cafe racers en bobbers) ontzettend gaaf.

Nu is mijn vraag wat voor soort motoren kunnen jullie aanraden voor een grotere rijder?
Ik heb gekeken naar een triumph bonneville en yamaha sr400, deze laatste zat erg comfortabel maar zag er eerlijk gezegd gewoon niet uit. "hé!? waar gaat die jongen met die motor heen haha".

het uiteindelijke doel is natuurlijk om als ik mijn rijbewijs behaald heb een gave motor te kopen.

Ik hoop dat jullie mij opweg kunnen helpen en een aantal gave grote motoren kunnen aandragen. en mij op die manier kunnen overtuigen om toch nu al mijn motor rijbewijs te halen :D

ps: het liefste zou ik een oude knucklehead willen, maar deze zijn te prijzig en wellicht niet bepaald geschikt voor grotere rijders??? Mijn budget zit ongeveer op 5000 - 6000 euro (kan uiteraard verruimd worden, naar mate de tijd vorderd.)

Met vriendelijke groet,

Bram

hier een plaatje omdat het anders zo saai is :9

article-0-0DE8334B00000578-55_468x302.jpg
 
Rijbewijs halen, 3 motors uitkiezen die je mooi vind en allen proefrijden.
zo makkelijk kan het zijn.
70 kw zit je nou ook weer niet zo snel aan,dat mag hij max hebben als je naar 35 terug wil/beperken.

er zijn zat cafereesers gemaakt van xs' en en sevenfifty's enzo.
 
ik denk dat klassieke motoren nu eenmaal niet hoog zijn. Als je echt een hoogpoter wil moet je naar
All road en enduro motoren gaan kijken maar als dat je ding niet is... :)

veel succes !
 
Bedankt voor jullie reacties! Jammer dat er buiten echte customs niet echt grotere klassiekere motoren zijn. Ik zoek door, maar had gehoopt dat iemand mij een antwoord kon geven van bijvoorbeeld: "focus op triumph's of guzzi's, dit zijn over het algemeen grote motoren".

Bedankt voor jullie reacties :D
 
Een caferacer zal wat hoger zijn qua zithoogte.., maar wat dan een geschikte cafe racer is met jouw lengte durf ik niet te zeggen... Zelf ben ik 1,88 á 1,90(geen idee :P) en rijd op een honda cbr125r wat volgens vele een motor is wat geschikt is voor een lengte van max 1,75 a 1,80 meter.. Het is ook brommerformaat maar ik zit prima.

Cruisers, bobbers, (klassiekers), zijn over het algemeen motoren met een lage zithoogte. Denk dat je er dus vooral op moet letten hoe ver de steuntjes, treeplanken, highwaybar van je zadel vandaan zit... Voor jou zou een highwaybar misschien wel een uitkomst zijn. Dit zijn van die verchroomde beugels of extra voetsteunen die je vast kunt maken aan het stukje frame tussen je voorwiel en motorblok. Ideaal om tijdens lange (snelweg)ritten je benen te strekken. Google er maar eens op.

Wachten tot je 24e zal weinig uitmaken, want met a2 kun je al heel veel klassiekers, bobbers kiezen omdat ze vaak door hun v-twin toch niet aan de 70kw komen en je dus eventueel de boel kan begrenzen.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een Moto Guzzi V7 II? Of een Kawasaki W650 of W800? Kijk even op www.cycle-ergo.com voor dit soort motoren, vul je lengte in etc en kijk of dat staat en relaxt zou zitten.

Anders ga je toch echt richting allroad etc. of zware nakeds die niet op A2 mogen.
 
Wederom SUper bedankt voor jullie reacties! Ik ben inderdaad al weer een paar dagen flink in de weer geweest met cycle-ergo. ik heb ook gezien dat je de pegs (ik ben even de naam kwijt hoe deze heette) kunt "verlengen" zodat deze meer naar voren of achteren gepositioneerd zijn.

ik zag dat stuur hoogte (lager in mijn geval ongeveer tank hoogte) en pegs naar achteren (weet niet of dit reeel is maar heb 20cm gekozen) een hoop uitmaken. ik heb de motoren van monomuis even gegoogled en geprobeerd bij cycle ergo. helaas heb ik nog steeds het idee dat de triumph bonneville een van de grotere klassieke motoren is.

hoe zit het met wielformaat aanpassen? hogere banden met meer rubber zodat de motor iets hoger staat en mogelijk andere shocks en veren?

ps: ook bedankt bike_explorer voor je tip van de highway bars, nu weet ik eindelijk waar deze voor zijn :D
 
Mja, alles valt wel aan te passen dacht ik zo..
Alleen met hogere banden zul je misschien ook weer je spatbord moeten aanpassen en als je ook de schokbrekers en veren gaat vervangen kost het toch weer allemaal..
 
klopt helemaal bedankt voor je reactie, maar bijvoorbeeld een 2e hands honda cb 750 is nog redelijk ver onder mijn budget dus genoeg om nog mee te customizen dan.

ik moet trouwens eerlijk bekennen dat ik de laatste paar dagen ook steeds meer aan het denken ben over een crosser, of ik dat zie zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan