grotere sproeiers cbr 600 f2 pc25

AlexHozee

Die hard MF'er
2 feb 2008
324
41
Emmen
hoi mensen

ik ben mijn cbr 600 uit '94 aan het verbouwen.
Nu heb ik de uitlaat veranderd en onder de kont geplaatst (zie foto)

De diameter,lengte zijn groter, tegendruk minder waardoor ik meer flow krijg.
Tijdens het rijden merk ik dat ik minder vermogen heb en boven de 160/170 is ie niet meer zo rap en komt tot max 220 waar eerst 240.
Als ik boven de 6000 rpm kom klimt ie wel in de toeren maar niet fel.

nu zijn de bougies wat wittig en kurkdroog wat duidt op te weinig peut.
Nu denk ik erover om de standaard 135 sproeiers te vervangen, nu twijfel ik alleen over de afmeting vd nieuwere.
Zelf dacht ik te beginnen met 138/140 en dan misschien 145 indien niet genoeg.

heeft iemand hier ervaring mee?

ik hoor het graag!

greetz Alex
full
 
Ik zou hem even op een testbank laten testen. Die mensen weten precies wat te doen voor de juiste afstelling van je fiets. Ik zie dat je in Emmen woont en dus is Ten Kate in Nieuwleusen een half uurtje bij je vandaan. Als die het niet kunnen...........weet ik het ook niet meer.


Welkom op MF btw.......
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook zo n cbr 600f gehad en ik heb er zelf een dynojet kit ingebouwd met een k&n filter! Setje kost meen ik iets van 100eu en je zou hem zelf als je handig bent in kunnen bouwen je moet alleen een uitdraai op een dynobank maken om te zien of je lucht/brandstofverhouding goed staat! Als je een dynokit plaatst dan heeft je gasnaald ook 4 standen en kan je je bike in het ondergebied gasnaald beter afstellen en in de kit zitten ook verschillende sproeiers. Voordeel betere gasreaktie en men zegt dat je zuiniger zou kunnen rijden. Dat zuiniger rijden ging bij mij niet op, en op mijn nieuwe bike met een pc3 ging ie ook niet zuiniger rijden maar wel veeel sterker middengebied!
 
ik heb idd wel advies gekregen om een dynojet te plaatsen en twijfel hier ook over.
Aangezien ik wel van hobbieën hou doe ik eerst wat andere sproeiers erin.
Bedankt voor de tip.

HdeB heb ik wel meer over gehoord en das er dichtbij, kan ik wel eens een ritje aan wagen.

Hieronder een paar foto's vd pijp.

greetz
Alex
full
 
Ben ook met sproeiers aan het spelen, misschien vind je nog wat zinnige info in mijn topic:
Bougiebeeld

Zelf ben ik van 105 (origineel) naar 115 gegaan, wat wat teveel lijkt. De bougies zijn nu namelijk wat aan de zwarte kant. Jouw uitlaat zal anders zijn, maar het is een indicatie. Ik zal er nu 110 inschroeven als ik hem nog eens openhaal.
 
achterlicht heeft geen last vd warmte, de grootste warmte bron zit onder het zadel en daar is voldoende doorstroming, volgend jaar helemaal. Dan pas ik de kont ook aan.

De volgende stap is 5 eenheden groter voor de sproeier, mocht dat niet werken of hij loopt niet mooi komt er een dyno kitje in.

maarreuh... hoe kom ik aan eenMF sticker dan?
 
mooi project!! ziet er goed uit! alles zelf gefixt?
zit zelf al n poos over n highmount te denke (ook voor n pc25) en die wil ik ook zelf fabrieken. wel met een 'standaart' slip-on, maar de linkpijp volgens m'n eigen wensen maken.

als je zoveel vermogen verliest, wat voor diameter buis heb je dan gebruikt? en wat is de lengte/diameter/doortocht van het gat in je demper?

heb je die linkpijp gebogen, of gelast? t lijkt gelast van onder? standaart linkpijp gebruikt en verbouwd of gewoon n stuk rvs gepakt?

ben benieuwd!
 
hey cbridder,

Ik heb alles zelf gefabridingest.

Ik heb redelijk wat gebruikt materiaal liggen en ben gewoon gaan lassen, wat "taartpuntjes" geslepen en daar de bochten van gemaakt door een X-aantal aan elkaar te lassen.
Om de bocht redelijk rond te krijgen wat oplassen en daarna wegslijpen/polijsten.

Aankomend winter haal ik rvs lasbochten op, maakt het een stuk netter, dit was een probeersel zeg maar en dan kan ik de vloeinaadjes ook laten zitten en mooi polijsten.
dit scheelt ook heel wat argon :P

De demper heb ik ook van rvs gemaakt en de onderkant in de vorm vd band gebogen.
De pijp 42,5 dik, de binnendiameter van het nieuwe gedeelte is net zo dik als de buitendiameter van je originele pijp waar je tussenstuk op geschoven wordt ( onder je bok ) waar je slip-on op zit.

de demper heb ik gevuld met hervulling voor crossers wat je bij de meesten motorzaken wel kunt halen.

Binnen in de demper heb ik van geperforeerd plaat een koker gerold en het eind stuk eindigt ovaal maar heeft de zelfde omtrek als de pijp, dit om ruimte te besparen zodat het eindstuk smal kan eindigen.

Het eindresultaat liegt er niet om qua geluid!! hij brult lekker :]

ik heb wel meer foto's van het begin tot het eind, ook hoe ik de demper heb gemaakt.
als je interesse hebt kan ik ze wel mailen.

greetz

Alex
 
hey cbridder,

Ik heb alles zelf gefabridingest.
(verhaal)
Het eindresultaat liegt er niet om qua geluid!! hij brult lekker :]

ik heb wel meer foto's van het begin tot het eind, ook hoe ik de demper heb gemaakt.
als je interesse hebt kan ik ze wel mailen.

greetz

Alex

:Y

graag! wel tof dat je dat zelf kan (dat je er de spullen voor hebt)
heb je alles tig gelast?

mijn plan kan nog twee kanten op. zowieso wil ik mn huidige demper gebruiken, maar voor de link pijp weet ik nog niet zeker of k m wil buigen of lassen.
dat met die taartpuntjes was ik idd ook van plan, maar dan zo netjes mogelijk zien te lassen en de lassen laten zitten. als het mooi gelast is is dat super mooi.
het grote probleem is dat ik in mn eigen tijd (dus buiten school uren om) alleen electrisch kan lassen. nu moet dat met rvs electroden wel lukken, maar is minder mooi dan tig.
k heb een stuk buis van 49mm binnen diameter en 3mm dik staan wat k wil gebruiken.

als je van die taartpunten snijdt, heb je dan veel verschil in diameter? (een schuine zijde is altijd langer dan een rechte/haakse zijde natuurluk)

maar ben benieuwd naar de fotos!
 
Ik heb alles idd tig gelast.

Zou je wel 3 mm pakken joh voor een uitlaatpijp, wel erg dik, 1.2 komt meer in de richting alleen kun je dat weer moeilijk elc. lassen.

Wat je zegt over de taartpuntjes klopt, daarom moet je de hoek ook niet te groot maken.
Het beste in mijn ogen is gewoon 2 lasbochten kopen en die ertussen zetten.
Lasbochten zijn vrij prijzig maar ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je lang bezig bent met al die puntjes lassen, mij heeft het 10kg argon gekost ( ook met het lassen vd demper )
Tig is idd mooier voor dit proces dan electrisch en je kunt het beter onder controle houden.

succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan