Recentelijk heb ik olie ververst van mijn fzr600.
Nu had de fzr600 een mankement tw een ratelende 6de versnelling en waarschijnlijk agv pitting. Ik heb voor de zekerheid de carterpan onderweg gehaald en de zaak bekeken; geen metaaldelen oid gevonden dus geen paniek...
Nu heb ik de afgewerkte olie 3 weken laten staan en hierna weer teruggegoten in wat plastic flessen. Als laatste zie ik toch wat 'gruis' in de opvangbak liggen en ik probeer het thuis te brengen. Het zijn geen metaaldeeltjes want ik kan het tussen mijn vingers fijn drukken. Ik denk bijv aan kopplingsplaten slijtsel (koppeling slipt nl) of slijtsel van de nokkenaskettingspanner, een andere idee heb ik niet. Jullie misschien?
Foto van de opvangbak:
Nu had de fzr600 een mankement tw een ratelende 6de versnelling en waarschijnlijk agv pitting. Ik heb voor de zekerheid de carterpan onderweg gehaald en de zaak bekeken; geen metaaldelen oid gevonden dus geen paniek...
Nu heb ik de afgewerkte olie 3 weken laten staan en hierna weer teruggegoten in wat plastic flessen. Als laatste zie ik toch wat 'gruis' in de opvangbak liggen en ik probeer het thuis te brengen. Het zijn geen metaaldeeltjes want ik kan het tussen mijn vingers fijn drukken. Ik denk bijv aan kopplingsplaten slijtsel (koppeling slipt nl) of slijtsel van de nokkenaskettingspanner, een andere idee heb ik niet. Jullie misschien?
Foto van de opvangbak:
Laatst bewerkt: