Gs 1000 Valse lucht versus Vlotter niveau

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
Suzuki
Gs1000
60785
Cilinder revisie 0.5 , nieuwe distributieketting en geleiders uitlaat
Carbs 19-6-2019 Schoongemaakt Ultrasoon en voorzien van nieuwe O-ringen
9-7-2020 Nieuwe Inlaat rubbers ( Cruzin Image)
Motor heeft sinds carb schoonmaak een jaar stil gestaan
Vraag 1
Het slecht terug vallen 3000 rpm van stationair en onderin te weinig vermogen is toch valse lucht ?
En geen (te hoge) vlotterniveau. Vlotter 1 doet z'n werk niet. En ja dat weten we.

Vraag 2
Bestaan er betere revisie set dan tourmax, wij hebben slechte ervaring met de vlotternaalden.
 
Antwoord vraag 1 valse lucht kan je controleren met remmenreiniger of deo.
Vraag 2 ,niks beters dan origineel Suzuki,of Keyster als het goedkoper moet.
 
Je kan ook de mengselschroeven een slag rijker zetten of de carbs echt goed schoon maken
 
Antwoord vraag 1 valse lucht kan je controleren met remmenreiniger of deo.
Vraag 2 ,niks beters dan origineel Suzuki,of Keyster als het goedkoper moet.
remmen reiniger geeft geen sjoege , maar dat euvel heb ik vaker mee gemaakt , en toch valse lucht.....
Ik zal eens kijken of Marcel Vlaandere nog naaldjes heeft, maar die dingen zijn schaars
 
Je kan ook de mengselschroeven een slag rijker zetten of de carbs echt goed schoon maken
Mengselschroef, ik zal eens proberen, niks is het al.
Is er nog een beter methode dan ultrasoon?
Heb zo'n gevoel dat ik het hele Carbs systeem nog eens helemaal moet nakijken, blijkbaar is er iets ergens niet goed gegaan....
 
20190402_103827.jpg

20190619_130505.jpg

+ Nieuwe O-Ringen van Robbert a Barr
 
heeft je carb onderstaande gaatjes? Zo ja, spuit even wat vloeistof in elke sproeier, gat die je kan vinden. Vervolgens met de compressor elke sproeier/gat nagaan. Als je vervolgens een ferme straal uit alle 3 de gaten ziet, dan zit dat goed

hh033annotated.jpg


hier vind je meer informatie over de 'progrression holes' Tuning Webers
 
Wat bedoel je met Vlotter 1 doet zijn werk niet? Als in, die loopt over?
Dat is in elk geval geen handig beginpunt, want dan loopt die cilinder niet mee zoals het hoort, vooral bij lage toeren, en dat moeten de andere 3 compenseren en zo kan je een motor niet afstellen. En kan het makkelijk dat je hem daardoor niet goed krijgt met gas dicht.

Als hij niet goed terugvalt tot onder 3000tpm betekent dat feitelijk dat je gas nog open staat (een beetje).
Heb je aan de stationair stelschroef gedraaid? Heeft die ooit goed gestaan, zodat de motor in volledig warme toestand netjes 1100tpm (ongeveer) liep?
Wat doet hij (of deed hij) als je de choke er bij trekt, loopt hij dan nog hoger op?

Die carbs zien er niet uit alsof ze net zijn schoongemaakt, iig die pakkingen vind ik maar vieze dingen.
ook al blinkt de buitenkant mooi :+

Je schrijft dat in 2019 de o ringen van de carbs zijn vervangen, waren dat die van de vlotters of van de gaskleppen?
Had je toen ook al een soortgelijk probleem?
 
Wat bedoel je met Vlotter 1 doet zijn werk niet? Als in, die loopt over?
Dat is in elk geval geen handig beginpunt, want dan loopt die cilinder niet mee zoals het hoort, vooral bij lage toeren, en dat moeten de andere 3 compenseren en zo kan je een motor niet afstellen. En kan het makkelijk dat je hem daardoor niet goed krijgt met gas dicht.

Als hij niet goed terugvalt tot onder 3000tpm betekent dat feitelijk dat je gas nog open staat (een beetje).
Heb je aan de stationair stelschroef gedraaid? Heeft die ooit goed gestaan, zodat de motor in volledig warme toestand netjes 1100tpm (ongeveer) liep?
Wat doet hij (of deed hij) als je de choke er bij trekt, loopt hij dan nog hoger op?

Die carbs zien er niet uit alsof ze net zijn schoongemaakt, iig die pakkingen vind ik maar vieze dingen.
ook al blinkt de buitenkant mooi :+

Je schrijft dat in 2019 de o ringen van de carbs zijn vervangen, waren dat die van de vlotters of van de gaskleppen?
Had je toen ook al een soortgelijk probleem?
ik heb nog nooit een PeterBoom topic gezien, waarin hij de juiste volledige info geeft. Hij stuurt je altijd een kant op waar hij al heel lang op loopt te kutten en die het niet is.
 
Wat bedoel je met Vlotter 1 doet zijn werk niet? Als in, die loopt over?
Dat is in elk geval geen handig beginpunt, want dan loopt die cilinder niet mee zoals het hoort, vooral bij lage toeren, en dat moeten de andere 3 compenseren en zo kan je een motor niet afstellen. En kan het makkelijk dat je hem daardoor niet goed krijgt met gas dicht.
Klopt die loopt over zo af en toe]
Als hij niet goed terugvalt tot onder 3000tpm betekent dat feitelijk dat je gas nog open staat (een beetje).
Heb je aan de stationair stelschroef gedraaid? Heeft die ooit goed gestaan, zodat de motor in volledig warme toestand netjes 1100tpm (ongeveer) liep?
Wat doet hij (of deed hij) als je de choke er bij trekt, loopt hij dan nog hoger op?
Stationairschroef zo gezet dat hij bij starten 1200rpm loopt, CHoke erbij geeft meer toeren De machine is gesynchroniseerd op 2000rpm en toen liep hij ook al onregelmatig, wel op 12000 rpm stationair
Die carbs zien er niet uit alsof ze net zijn schoongemaakt, iig die pakkingen vind ik maar vieze dingen.
ook al blinkt de buitenkant mooi :+
Ik vind ze best goed eruit zien , en Ultrasoon mag maar mag 15 minuten
Je schrijft dat in 2019 de o ringen van de carbs zijn vervangen, waren dat die van de vlotters of van de gaskleppen?
Had je toen ook al een soortgelijk probleem?
Dat is een heel VM Carbs setje van O-rings for Suzuki GS850 Mikuni Carbs
Had toen ook al die problemen idd.

Maar ik zal Janbross raad opvolgen , al had ik het graag gedaan in 1 keer, CARBs plaatsen van een 1000 is een kriem
 
Als de carburateurs echt flink vuil waren dan is ultrasoon alleen niet goed. Je moet alles goed nalopen met een borsteltje en goed de kanaaltjes doorblazen met een compressor.
 
heeft je carb onderstaande gaatjes? Zo ja, spuit even wat vloeistof in elke sproeier, gat die je kan vinden. Vervolgens met de compressor elke sproeier/gat nagaan. Als je vervolgens een ferme straal uit alle 3 de gaten ziet, dan zit dat goed

hh033annotated.jpg


hier vind je meer informatie over de 'progrression holes' Tuning Webers
Idle port en Transfer ports (weet geen nl benaming) Zijn met remmenreiniger gecontroleerd op doorgang.
 
Investeren in nieuwe inlaatrubbers. Tientje of 5 als je goed zoekt. Dan is het een droom om te doen. Wil je het elke dag weer opnieuw doen, zo leuk wordt het dan.

Zelf verwarm ik de inlaatrubbers even goed met een haarfohn. Als ze lekker warm en zacht zijn krijg ik de carburateur (wel ander merk fiets) veel makkelijker erop/eraf als dat ze koud zijn. Klein beetje dreft op de vingertop en de rubber beetje insmeren kan er ook voor zorgen dat het wat makkelijke glijdt
 
Als de carburateurs echt flink vuil waren dan is ultrasoon alleen niet goed. Je moet alles goed nalopen met een borsteltje en goed de kanaaltjes doorblazen met een compressor.
Geen idee of dat gedaan is, heeft iemand anders gedaan, ik doe het altijd.
Ik controleer altijd met remmenreiniger op conische dop van zo'n handy oil spuit
2015-10-06 16.17.11 Transfer port is clogged.jpg
 
Investeren in nieuwe inlaatrubbers. Tientje of 5 als je goed zoekt. Dan is het een droom om te doen. Wil je het elke dag weer opnieuw doen, zo leuk wordt het dan.
Ow zowel de inlaatrubbers als de airbox rubbers zijn vervangen, Alleen die vd airbox passen niet goed (krijg je met veel pijn en moeite op hun plek) , zijn voor een plaatsstalen bedoeld en ik heb een dikker kunststof. Voor een kunststof zijn die dingen niet meer te krijgen.
 
Ok, onderbuikgevoel dat het dus niet aan de vlotterniveaus'ligt...
Nieuwe tourmax setje op carb 1 en 2 ( die lekte) en afgesteld op vloeistof niveau 3 en 5 mm.
Maar zodra je het ding start is het 1200 rpm geef je gas 3000 en wil hij niet lager, ook niet met kracht op de aandrijving gaskleppen
Action remmenreiniger doet niets zowel op 1200 als 3000 rpm lijkt wel of een gasschuif blijft open staan.
 
Ok, onderbuikgevoel dat het dus niet aan de vlotterniveaus'ligt...
Nieuwe tourmax setje op carb 1 en 2 ( die lekte) en afgesteld op vloeistof niveau 3 en 5 mm.
Maar zodra je het ding start is het 1200 rpm geef je gas 3000 en wil hij niet lager, ook niet met kracht op de aandrijving gaskleppen
Action remmenreiniger doet niets zowel op 1200 als 3000 rpm lijkt wel of een gasschuif blijft open staan.
Alleen kan deze niet open blijven staan omdat ze hevel bediend zijn,de gasschuiven worden dus altijd naar beneden gedrukt.
Staat de klepspeling wel goed?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan