Wat bedoel je met 3 en 5mm, is dat voor die 2 carbs verschillend dan?Ok, onderbuikgevoel dat het dus niet aan de vlotterniveaus'ligt...
Nieuwe tourmax setje op carb 1 en 2 ( die lekte) en afgesteld op vloeistof niveau 3 en 5 mm.
Maar zodra je het ding start is het 1200 rpm geef je gas 3000 en wil hij niet lager, ook niet met kracht op de aandrijving gaskleppen
Action remmenreiniger doet niets zowel op 1200 als 3000 rpm lijkt wel of een gasschuif blijft open staan.
Het probleem zoals je beschrijft is vrijwel zeker benzine-armoede. Vergeet even dat hij op 1200 loopt zonder gas te geven, dat kan.
Maar je stationair staat waarschijnlijk te ver open en daarom blijft hij hoog als je een keer gas geeft.
Als je hem rijker zet, kan je de stationair terugschroeven en zal hij wel terugvallen.
MITS!! de rest van je motor in orde is en dat is natuurlijk altijd de grote vraag bij dit soort internet raadplegingen, want ik ben ook geen helderziende
(valse lucht kan inderdaad ook zulke effecten geven maar met nieuwe inlaatrubbers en goed gemonteerde carbs gaan we daar even niet van uit.
En rijker zetten, dat is, checken of je sproeiers goed schoon zijn? Staat alles volgens fabrieksinstelling en hoe origineel is de motor?
Staan de mengselschroeven goed? Synchroon in orde? Uitlaatbochten even warm?
Is de compressie goed, etc, want anders is de onderdruk ook niet zoals die hoort in het inlaattraject.
Om het probleem te checken kan je makkelijk het vlotterniveau een milimeter verhogen, dan zou hij echt anders moeten reageren.
Een mm is misschien teveel voor het goede, maar zou wel direct effect moeten geven.
Het meten van de vlotterhoogte is ook nog niet zo makkelijk, daar zit je zo een halve mm naast en dat heeft echt flinke invloed.
Een motor van ca 40 jaar oud daarnaast maakt ook nog eens dat de fabrieksinstellingen wellicht niet helemaal ideaal meer zijn door slijtage aan blok en carbs, en niet te vergeten de benzine van vandaag de dag ..
Dus het kan zijn dat je wat moet afwijken van fabrieksinstelling...
Tourmax, de kwaliteit op zich vind ik zeker niet slecht maar de spullen zijn niet goed gekalibreerd tov origineel (Mikuni).
Ik heb daar ooit 3x vlotternaaldjes van besteld, en 3x een verschillende lengte stiftje gekregen, en met hele verschillende veerstijfheden, dat werkt ook niet echt lekker natuurlijk.
Een stugge veer sluit veel sneller af dan een slappe en heeft dus invloed op het vlotterniveau .. daar ga je dan met je afstelpogingen (wel te ondervangen overigens als je vanuit de vlotterbak met een slangetje de hoogte meet ipv met carb ondersteboven tot onderkant vlotter)
Enne, eerst die overlopende carburateur fixen!
Laatst bewerkt: