Gs 1000 Valse lucht versus Vlotter niveau

We hebben vd 1 ste set de luchtschroeven tot 30 graden open gezet, tov 1,5 slag is dat zowat dicht, er is al geprobeerd met de pilot schroeven 2 slagen open. terwijl fabriek is 1 slag.
Ik zal nog eens testen met 3 slagen open
 
Als het gedraai aan de aan de pilot schroeven niet het gewenste effect geeft dan moet je de stationair sproeiers vergroten.
 
Blijft er niet gewoon iets hangen? Gaskachel die niet lekker loopt of een andere kabel die bij de carburateurs ergens tegen aan klemt?
Dachten we ook aan, 2 man gecontroleerd div keren, ook de "dichtkabel" extra strak aantrekken helpt niets. Gekeken mbv een schroeven draaier of er spanning op de binnenkabel (gas) stond , telkens stond deze slap.
 
Dachten we ook aan, 2 man gecontroleerd div keren, ook de "dichtkabel" extra strak aantrekken helpt niets. Gekeken mbv een schroeven draaier of er spanning op de binnenkabel (gas) stond , telkens stond deze slap.

Ik ken die carbs niet, ondanks dat het gewone mikunis zijn, maar 1 slag uitgedraaid is meestal erg weinig.

Als je m met verder uitdraaien niet beter krijgt kun je de stationair sproeiers wel vergroten maar als daar de goeie sproeiers in zitten zou dat niet moeten.

Je vlotterniveau checken tijdens stationair draaien lijkt me niet onverstandig...
Als je vlotterniveau niet goed is en blijft hoef je niet verder te gaan, dat moet eerst goed zijn.
 
Zot heeft soms wel gelijk, maar ieder autist maakt fouten.
Als de machine koud is , heb ik last van backfire (de echte), gevoel zegt cil1 en cil4
Ook bleek de machine te rijk te zijn (dus het dichtdraaien van de air -schroeven was helemaal overbodig.
Met Colortume afgesteld, de fabrieks waardes blijken dus de juiste kleur te geven.
Ik heb al gegoogled op backfires,
Backfire | MVWautotechniek.nl. Alles over autotechniek.

oorzaken:
foutieve ontsteking = Niet , staat vast bij electronische
te arm mengsel = Niet, afgesteld met colortune, (nog een beetje geel)
vervuilde verkoolde bougies = net nieuwe.
defecte bougie kabels = dat is een probleem, dat is niet 123 te verhelpen.
 
Dus je verdenkt je bougiekabels, maar hebt wel de carburatie nu goed af weten te stellen?
Dat klinkt een beetje tegenstrijdig, nietwaar? Hoe kan je nou een motor die niet goed loopt, goed afstellen?
Ik kan je verzekeren, dat het dan echt niet goed is...

Een defecte bougiekabel zie je toch direct, dan vonkt de bougie niet.
Wat kan is dat de isolatie slecht is, en bijv bij vocht niet goed meer presteert, maar daar zou je bij een droge motor in de garage geen last van mogen hebben.
En anders kan je ze gewoon makkelijk inspuiten met zo'n soort haarlak spray.
Of je plaatst een koppelstuk op de kabel en monteert nieuwe kabels, een paar cm na de bobines (neem aan dat ze ingegoten zijn, als je het vervangen als een probleem ziet) Ik geloof overigens niet dat je probleem hem in de kabels zal zitten eerlijk gezegd.
 
Laatst bewerkt:
Dus je verdenkt je bougiekabels, maar hebt wel de carburatie nu goed af weten te stellen?
Carburateurs zijn mijns inzien brandschoon en goed afgesteld zo ver het gaat.

Dat klinkt een beetje tegenstrijdig, nietwaar? Hoe kan je nou een motor die niet goed loopt, goed afstellen?

idd
Ik kan je verzekeren, dat het dan echt niet goed is...

Een defecte bougiekabel zie je toch direct, dan vonkt de bougie niet.
Wat kan is dat de isolatie slecht is, en bijv bij vocht niet goed meer presteert, maar daar zou je bij een droge motor in de garage geen last van mogen hebben.
En anders kan je ze gewoon makkelijk inspuiten met zo'n soort haarlak spray.
Of je plaatst een koppelstuk
Zo'n KOPPELSTUK , waar koop je die en lijkt me wel een strak plan, of zijn er meerdere mensen die een ingegoten kabel hebben vervangen?
Een fijn howto zou aardig zijn.

op de kabel en monteert nieuwe kabels, een paar cm na de bobines (neem aan dat ze ingegoten zijn, als je het vervangen als een probleem ziet, ik geloof daar overigens niet in..)
 
Daar heb je geen verlengstuk voor nodig,je kan als het van die oude witte bobines zijn de kabels er gewoon uit trekken
en vervangen.
 
Je vlotterbakken hebben aftap-openingen, daar kun je slangetjes aan doen en dan stationair draaiend het vlotterniveau mee meten.
Je kan dan zelfs controleren of de vlotterbakken zich snel genoeg vullen.

Controleer met een stroboscooplamp je ontstekingstijdstip. Dat je elektronische ontsteking hebt waar je niets aan kunt verstellen wil niet zeggen dat er niets aan kapot kan gaan.

Meten is weten, gissen is missen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan