gs 450 klimt in toeren / gas blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

melk09

MF veteraan
16 jan 2011
1.485
1
Den Haag
hallo,

na eerst GEZOCHT te hebben op GAS BLIJFT HANGEN / klimmen in toeren etc.

kwam ik er nog steeds niet uit:

gs 450 L chopper, net alle pakkingen vernieuwd,
net 1 uur klaar met sleutelen aan het motorblok,
alles goed in elkaar gezet, o.a. nieuwe gaskabel en inlaat rubbers (met o-ring)

hij loopt goed stationair, maar klimt af en toe naar de 3-4000 toeren na het gasgeven..

de carburateurs heb ik al lichtjes opgeschuurd met 1200 waterproof, de gasnaalden zijn niet versleten en het membraam is nog heel..

wat nu?
 
Heb je de rubbers voor montage wel eerst in heet water gelegd en/of tijdens aanbrengen bijgewarmd met een haarföhn?Als alles niet heel goed glad gemonteerd zit heb je al gauw iets van Valse Lucht. Geen overbodige luxe om alsnog bij stationair draaiende motor daar deodorant op te spuiten (niet te wild want luchtfilter mag het niet ruiken, anders onzuivere proef). Verandert het toerental daardoor dan zit er iets niet dicht.

Ook nog: stationair toerental opnieuw inregelen aan warmGEREDEN motor.

+
.... nieuwe gaskabel ....
Compleet vervangen of alleen de binnenkabel? Indien alleen de binnenkabel, zit er nog wel op allebei de uiteinden van de buitenkabel het blikken "tonnetje"?

En ligt de gaskabel niet in een overdreven bocht/kniek?

Ook nog een kansje dat, afhankelijk van type carburateur, bij te schielijk insteken van de gasschuif de gasnaald klem is blijven staan op het randje van de naaldgeleider ....
 
Laatst bewerkt:
gaskabel is helemaal goed, tonnetjes zitten eraan is ingevet met teflon,
hij blijft ook niet hangen in het gas-regel gebeuren, laat ik het gas los, gaan de vinderkleppen dicht..
maar loopt soms op,
nu eerst die deo proef doen, daarna rijden binnen 10 minuten antwoord terug

bedankt
 
willem! hij doet t:D (ik heb hier helaas niet aan gedacht, de schroeven staan nu op wphb stand (1.1/2) slag uit
perfect, ik ben een blij man , ik ga een rondje rijden:D :W

btw deo proef was negatief. *O*

DANKJULLIEWEL
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan