GS 500 25kw begrenzing

Roderickdepineut

MF veteraan
14 mei 2004
2.786
20
Hilversum
Hallo iedereen,

Ik heb voor 2 maanden terug een suzuki gs 500 e gekocht !!
De vorige eigenaar zei dat hij volvermogen was.?!?!?!?!

Ik heb echter het idee dat ie het niet is, maar begrenst op
25 kw. Hij houdt in onder 7000 RPM en loopt op top 170
dat schijnt normaal te zijn voor GS 500 met 25 kw.

Een volvermogen GS 500 rijdt bijna 200 KM/p/uur

Weet iemand wat er bij een GS 500 allemaal veranderd moet worden
voor omzetten naar 25 KW. ?????

Op welke punten kan ik nakijken of
de motor eventueel begrenst is. ???? :?

Ik heb namelijk mijn grote rijbewijs gehaald 2 weken terug!!
dus ik rij liever volvermogen! :]


Helpt een Dynorun of is dat zonde van mijn geld!!


Vriendelijke groet,

Onno

Hier is foto

99100
 
zoals als meerdere keren gezegd is, rijd er eens een flink aantal kilometers mee, die fiets heeft een tijd stilgestaan dus hij moet ff loskomen denk ik(mijn 25kw GS had het ook).
Gooi er een kleiner voortandwiel op(15 ipv 16) en ga eens ff kloten met de stand van de gasnaalden(circlipjes op de 1 na onderste inkeping).
 
zoals als meerdere keren gezegd is, rijd er eens een flink aantal kilometers mee, die fiets heeft een tijd stilgestaan dus hij moet ff loskomen denk ik(mijn 25kw GS had het ook).
Gooi er een kleiner voortandwiel op(15 ipv 16) en ga eens ff kloten met de stand van de gasnaalden(circlipjes op de 1 na onderste inkeping).

Volgens mij wil ie weten hoe je aan de motor visueel kan zien dat ie afgevoerd is. Ik heb geen verstand van afgevoerde gs500e's maar er zijn een aantal lui die die dingen hebben dus misschien reageren die nog.
 
Tank eraf, luchtfilter eraf en volgas geven. Dan ff in de carburateurs kijken of de schuiven volledig omhoog komen. Zoja, dan heeft hij gewoon vol vermogen.

Overigens is het luchtfilter er terug op krijgen een rotklusje.
 
Tank eraf, luchtfilter eraf en volgas geven. Dan ff in de carburateurs kijken of de schuiven volledig omhoog komen. Zoja, dan heeft hij gewoon vol vermogen.

Overigens is het luchtfilter er terug op krijgen een rotklusje.


je kunt beter/makkelijker ff de doppen van de carbs eraf halen, dan kun je ook zien of de motor begrensd is. zo ja, dan moeten er in die deksels een soort afstand houders zitten. zitten die er niet in, dan is de motor gewoon volvermogen.

dat inhouden onder de 7000rpm is normaal, dat heeft nagenoeg elke GS. dat komt omdat ze te arm afgesteld zijn. ff met de gasnaalden rommelen wil wel eens helpen.
 
je kunt beter/makkelijker ff de doppen van de carbs eraf halen, dan kun je ook zien of de motor begrensd is. zo ja, dan moeten er in die deksels een soort afstand houders zitten. zitten die er niet in, dan is de motor gewoon volvermogen.

dat inhouden onder de 7000rpm is normaal, dat heeft nagenoeg elke GS. dat komt omdat ze te arm afgesteld zijn. ff met de gasnaalden rommelen wil wel eens helpen.

Ja dat is zo, alleen is dat voor een leek moeilijker om te zien imo.. plus dat er verschillende soorten carbs zijn geweest..
 
neehoor, een 25kw GS500 haalt zonder al teveel problemen 170 tot 180.
 
eindelijk ingelogd :) een maat van mee heeft ook een luchtgekoelde gs 500 e en ik dacht dat er in de spruitstukken ook begrenzers zaten. dus ff originele bestellen. Ik vind gs 500 echt mooie motor en zijn helemaal niet duur :]
 
er zit niks in de spruitstukken, alleen in de carbs zitten begrenzers.
 
er zit niks in de spruitstukken, alleen in de carbs zitten begrenzers.


Hoe weet jij nou dat het met een officieel kitje gedaan is??!!

Hij kan begrensd zijn op de opening van de gasschuiven, er kunnen andere sproeiers+naalden in zitten of hij kan begrensd zijn door een kleinere doorlaat in de inlaatrubbers.

Ik ken GSjes die met de begrenzing max 130 lopen en die er max 180 uit persen dus het hangt erg veel van de toestand van de machine en de soort begrenzing af.
 
ik heb een origineel 25kw setje toevallig net op de bank gezet en er komt amper 20 kw uit.
voor deze lesmotor wel voordeel maar is dat altijd zo???
iemand anders misschien rollebank metingen.
later van marvin
 
Ik ga gewoon een keertje V-power tanken,
het schijnt je carburateur te reinigen, inlaat en uitlaat poortjes en
eventuele vuilafzetting op kleppen e.d.

Het fabeltje dat je extra vermogen krijgt is niet helemaal waar
maar dat het je motor reinigt daar zie ik ook wel wat in. :)


Een vriend van mij had laatst een tank V-power gehaald bij de pomp
en toen liep z'n motor ontzettend beroerd!!! Toen reed ie voorzichtig
naar huis en terwijl hij dat deed begon de motor steeds beter te lopen!

Toen hij thuis was liep het ding weer als een naaimachine. Hij sloeg ook
regelmatig af als ie stationair draaide. (VTR 1000 Firestorm)
Als ik hem moet geloven is dat tot op heden nog niet gebeurd!!!

Kijken wat het met een GS 500 doet. De mijne heeft een tijd stilgestaan
dus wat bouke zegt klopt wel!!! Ga er gewoon mee rijden !! maar misschien
zit er wel een hoop vuil in enzo, beter dat dat eruit is !!

Dus ik ben benieuwd!! Ik laat het jullie gelijk weten als ik
wat merk van de V-power.

Met vriendelijke groet,

Onno
 
ik moet zeggen ik heb ook een gs 500 e maar ik reed van de week toch wel makkelijk 180 (gas nog niet helemaal open want ik waaide er zowat van af...) hij is ook 25kw (eingelijk 21kw)....dus ik weet het ook niet....mijn vader vroeg zich ook wel een beetje af of dat het idd wel een begrensde motor is.
 
Ik heb in z'n 6 ook nog gas over maar hij komt gewoon
niet over een bepaald punt heen en of je dan 3/4 gas geeft
of helemaal open hij rijdt niet harder. :(

Ik heb het luchtfilter gereinigd (schoongespoten met perslucht)
ziet er gelijk weer een stuk witter uit!!

filterhuis schoongemaakt!!

Ik zag niks vreemds bij de luchtinlaten, die waren net zo groot als
de inlaten bij de carburateur.

Ik ga vanavond weer effe rijden, kijken of het nut heeft gehad!! O-)

Groetjes Onno
 
de gasschuiven gaan wel helemaal omhoog? ff checken door de motor te starten zonder luchtfilterhuis en dan kijken of de schuiven wel helemaal omhoog gaan. wil dat nog niet helpen, dan moet je je voortandwiel vervangen door een 15 tands(ipv 16) heb ik ook gedaan, en dat merk je echt hoor!
 
Ik had m in z'n 4 tot 11 000 RPM en toen naar z'n 5
en toen trok ik m net door de 175 heen.

Ik was gister van amersfoort naar soest, baarn, hilversum, huizen, snelweg
terug naar baarn en dan weer soest amersfoort!~! Mooi rondje !! lekker weer.
In totaal 6 flitspalen gezien en 0 flitsers. Ik rij niet standaard te hard!!

Ik kwam een nieuwe BMW M3 tegen met 343 PK weet je wel. Die houd je
met geen mogelijk bij !! :( Het was in ieder geval leuk geprobeerd!!!

Verder heb ik m helemaal gepoetst zelfs tussen de koelribben en mijn
BT 45 aan de zijkant mooi glimmend gemaakt!!



VRAAG !!!!! VRAAG !!!!! VRAAG !!!!

Heeft er iemand verstand van het spuiten van het frame van de GS 500 ??
Er zitten bij mij een paar plekken op het frame waar de coating niet meer opzit !! Tot overmaat van ramp heeft de vorige eigenaar dat ook nog eens zwart gemaakt omdat hij bang was dat het ging roesten !!! Ik heb met het fijnste
schuurpapier al een paar stukjes schoongeschuurt maar daaronder zit een perfekt
frame zonder roestvorming of iets dergelijks!!

Weet iemand toevallig een kleurnummer die overeen komt met de kleur
van het frame?? In dat geval ga ik eens voorzichtig beginnen met spuiten
van een paar plekjes

Groetjes Onno
 
kan je misschien beter in het suzi 500 topic vragen, ik zou wel willen weten welk ral nummer de rode kleur van bj 92 is .
denk niet dat je het zo met een spuitbusje kunt spuiten, is erg goeie coating je zu iig wel verschil blijven zien.
en als je later groot bent... en een r1 hebt dan houdt die m3 je niet meer bij :9
 
Ik heb mijn grote rijbewijs, ik kon deze motor
alleen voor belachelijk weinig geld kopen !! Dus die
M3 met belgisch kenteken die in Baarn rondrijdt kijk maar uit!!

Ik ben al op zoek naar sportieve SS'r !! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan