GS 500 E goede beginner??

bracco

MF'er
4 feb 2004
226
1
apeldoorn
Is een Suzuki GS500E in 25kW uitvoering een goede motor om te beginnen, of is het te lomp en zwaar omdat het een geknepen 500 is?? Is er iemand die hier ook mee is begonnen, en er iets over kan vertellen??
 
Mijn 25kw diversion, ongeveer hetzelfde gewicht, was zeker niet lomp en zwaar.
Vergeet niet dat je "het begrenzen" pas merkt als je hoog in de toerentallen gaat.

Lage toeren merk je het bijna niet.
 
Gaat de motor er op den duur niet slechter van lopen als je hem begrensd hebt, en hoeveel verbruikt hij dan ongeveer(inschatting).
 
Als hij goed begrenst is zal hij op den duur zeker niet slechter lopen, lui worden hoef je ook niet bang voor te zijn.

En ja, het is 100% een goede beginnersmotor :] .
 
ja is goede goedkope beginnersmotor.
je moet je pas zorgen gaan maken over het blok als je een R1 op 25kw wil hebben.
een gs500e heeft minder als 50pk, dus echt kwaad kan het niet, en hij zal ook niet slecht gaan lopen :)
 
Prima ding hoor, kan je lekker mee sturen en hij is wendbaar. (kijk ook eens naar: zzr 250, vtr 250 etc.)
 
vtr 250 vind ik ook wel aardig, maar een beetje soort naked bike lijkt me wel wat. Heb je tenmisnste ook weinig schade, mocht je een keer onderuit gaan. Maar wat zijn goede 25kW's voor rond de 1500 euro??
Liefst ook nog een beetje geschikt voor de snelweg.
 
vtr 250 vind ik ook wel aardig, maar een beetje soort naked bike lijkt me wel wat. Heb je tenmisnste ook weinig schade, mocht je een keer onderuit gaan. Maar wat zijn goede 25kW's voor rond de 1500 euro??
Liefst ook nog een beetje geschikt voor de snelweg.


Naked, 25kw rond de 1500 euro, ook nog een beetje sturen en snelweg...Mmm dan is de GS500 E de oplossing voor jou *D
 
gs500e geweldige motor om op te beginnen :)
Aangezien je toch niet beter weet voelt die naked ook nog rete snel aan :)

Ben er zelf ook op begonnen.
En hij gaat niet slechter rijden van de 25kw set.

Ben er zelfs mee naar praag geweest :)

60k km in 2 jaar :)
En daarna een fazer 600 gekocht :)
 
ben ook met een gs 500 e begonnen en moet zeggen hele goeie moto zeker om te beginnen en ook zeker niet te zwaar of lomp van gewicht.ga m trouwens verkopen binnekort moest je geintereseert zijn dan laat je maar iets weten..hierzo
groetjes z-crew

(tis een rooie met witte velgen btw)
 
Zo ben ik begonnen met zon L plaatje achterop en ik woonde in Den haag met 5 km gebied...maar ik dacht toen 50 km dus ik zat in Utrecht regelmatig ;)

Nooit aangehouden lol
 
Ben ook op zoek naar een GS500, maar dan wel de F-uitvoering (van 2004 dus)
Had al proefritje gemaakt op een SV650S...
Da's pas pret met die machtige V-Twin klappen.... :]

Was achteraf toch iets te pittig voor een "groentje"....
dus nu een GS

Als er een GS club uit dit topic voortvloeit, dan sluit ik mijn daar tzt graag bij aan!

}) MoToRd3v1L O-)
 
Ik ben zelf begonnen op een groene suzuki gs500e met kuip.
Stuurt erg goed, alleen vermogen is er niet.
Nouja, niet echt mijn topsnelheid was ong.160 wind mee.
Trok niet echt snel op.
Maar of het een goede beginner is:
Zeker weten!
 
Een Kawasaki ER-5 kan natuurlijk ook goed hoor. Deze is vergelijkbaar met de Suzuki GS 500, heeft iets meer vermogen (getest) en hij rijdt erg soepel en betrouwbaar. Volgens mij is de ER-5 net iets hoger en langer als de GS 500, komt voor lange mensen dus misschien beter uit.

Succes! :]
 
dat is dus een leugen een kawasaki er5 heeft minder vermogen. volgens de "alle motoren " met fabrieksgegevens. Heb een suzuki gs 500e uit 91 heeft 52 pk. en de kawa 50. maar ja die 2 pk who cares. maar inderdaad het is een wat forsere motor als de gs 500. Een vriend van heeft een kawasaki er5 en we zijn met optrekken aan elkaar gewaagd.
 
Zou goed kunnen Boshaar,

ik ben uitgegaan van de allerlaatste test zoals die in de Pro-motor stond vermeld. Daarin komt qau prestaties de ER-5 als winnaar uit de bus. Hoe het met oudere modellen staat, weet ik niet! 8-)
 
Gs 500 = goede oude instapmoto
niet te duur.

Als je iets sportiever wilt:
RS125 of RS250

Heb ik allemaal mee gereden en zeker niet slecht voor dat budget.

Je moet ergens beginnen .
 
de nieuwe modellen vd gs500 e hebben inderdaad minder vermogen ivm met milieu eisen. Dus dat zou kunnen. Maar de suzuki is weer een paar kilotjes lichter. maar de kawa oogt wat meer motor. ach ja een paar jaartjes rijden en je wilt weer wat anders (meer cc)
 
Terug
Bovenaan Onderaan